Honda VFR800F 2014

Sweet !

Undrar om man ska uppgradera.....

Japsarna har byggt VFR-hojar sen -86 och inte lyckats få på gaffeln åt rätt håll än...

Snyggt! Dock ställer jag mig lite skeptisk till VFR modellernas förbrukning - dessa hojar är ju avsedda för att köras mycket, och samtidigt vara praktiska (snål förbrukning inräknat i praktisk) - det har varit VFR modellernas akilleshäl enligt mig. Hade gärna velat ha en sån för pendling, söndagsturer osv... en hoj som klarar av allt galant, bara lite synd att den dricker lika mycket som en Golf bensinare.

0.55 l/mil ?!?

Tycker det är helt okej för blandad körning.

Jag ligger också runt 0.55/mil, är väl rätt OK jämfört med andra hojar? Sedan stämmer det ju att en bensin Golf av senare årsmodeller ligger i den regionen också...

Synd att dom inte tog mod till sej och fimpade enkelsvingen.
Den har förstört VFR sedan 1990.

22907_VFR800F.jpg

Måste säga att det bästa lyftet på denna nya VFR800 är instrumentpanelen. Fick bara en avsky från den från tidigt 2000 tal även om resten av hojen var lite mer i min smak.

Tjusig framgaffel. Den vill jag ha på ett bygge!

Synd att dom inte tog mod till sej och fimpade enkelsvingen.
Den har förstört VFR sedan 1990.

Håller med dig, jag tål inte enkelsvingar. På något sätt stör det min (ingenjörs)hjärna, jag tror det beror på att det ser osymmetriskt ut. Det är inte det att jag tycker det är fult utan jag tål det inte, jag antar att det är ungefär samma fenomen som de som måste räta till saker som står snett på ett bord, det lustiga är att jag inte har märkt av detta i några andra sammanhang än just enkelsvingar. :dummer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT