Honda VFR800F 2014

Jag tycker den är diskret-snygg!

Hade liite svårt för den förra generationen, och ffa. tycker jag 1200:n ser bedrövlig ut, tur att de släppte det spåret! Det är ju en tourer och de ska väl vara lite nedtonade, lite som -98-01, eller? Synd bara att den inte var candy-röd.

0.55 l/mil ?!?

Tycker det är helt okej för blandad körning.

JAg kör ju inte viffer, men tar jag det väldigt lugnt på min kanske jag kommer ner i 0,6... Men då ska det vara tråkk-örning i 30 mil i sträck på en landsväg...

Håller med dig, jag tål inte enkelsvingar. På något sätt stör det min (ingenjörs)hjärna, jag tror det beror på att det ser osymmetriskt ut. Det är inte det att jag tycker det är fult utan jag tål det inte, jag antar att det är ungefär samma fenomen som de som måste räta till saker som står snett på ett bord, det lustiga är att jag inte har märkt av detta i några andra sammanhang än just enkelsvingar. :dummer

Då måste BMW s1000rr vara som ett stenkast i ögat på dig :crash

Sen kan jag hålla med om att det är inte alla hojar som får det där med enkelsving rätt men VFR är absolut en av dem :tummenupp Tycker jag!

Tycker designen lånar drag från både Triumph Trophy och Yamaha XJ6. Den ser bra ut, men ganska intetsägande och det är på tiden att VFR:en uppdateras. Men det hade gärna fått vara mer genomgripande förändringar, speciellt på motorsidan.

Påminner lite om NR750 faktiskt. Justerbar returdämpning i framgaffeln är ju ingen nackdel heller.

Vist gör det :) satt o tänkte på det innan. detta är nog också det närmaste någon av oss kommer komma just en NR750.

Får ta och provköra en VFR800 när den kommer ut till handlarna. hoppas bara att den inte har samma motorljud som VFR1200. Att man kan få en V4 att låta så tråkigt är för mig ett mysterium. även med riktigt eftermarknads system får den inte till det :va

0.55 l/mil ?!?

Tycker det är helt okej för blandad körning.
Har inte hänt mycke sen årmodell -87 då. Min gamla Viffer 750f med sugmotor snittade runt 0.56 l/mil när jag arbetspendlade de 2 milen jag har till jobbet.

Håller med. Hade ev siktet inställt på en cbr600fa-12 Men denna vart jag också sugen på :) Någon biten VFR som har släpat runt sin på någon kurs på bana?

Jag har släpat runt min viffer -99 på lite SMC kurser, bland annat på rudskogen. Det gick alldeles utmärkt även om man blev saftigt ifrånåkt av all literhojar på rakorna :gnissla

Jag har släpat runt min viffer -99 på lite SMC kurser, bland annat på rudskogen. Det gick alldeles utmärkt även om man blev saftigt ifrånåkt av all literhojar på rakorna :gnissla

haha så som jag kör änsålänge så gör de det iafl. men de säger övning ger färdighet

Satt och glodde på review över 2014 VFR och blev riktigt köpsugen. Det enda jag är misstänksam emot är att man använder den gamla motorn utan större förbättringar vilket är fattigt. Så tekniken kan inte förbättras på 10 år ? och Man är tyst om bränsleförbrukningen som kunde bli väldigt hög.

Framgaffeln verkar inte heller vara något att imponeras av utan nått generiskt dom slängt på från hyllan.

Känns inte som Honda gick "all in" på nya VFR. Har sport-touring segmentet tappat så mycket försäljning ?

Jag tänker på Aprilia RSV4:as motor som blivit lovordad och omtalad länge nu i motorpressen, och Honda orkar endast "damma" av sin V4 :( suck

Betala 100 000 pap för lite kosmetiskt fix är i överkant. Dom skulle gift VFR med RSV4 fyfan vilken grym tourer dom skulle skakat fram då !

Nyheter VFR800 -14

-10 kilo lättare
-ABS utan Dual brake system
-Smalare chassi
-V-tec rycket 7000varv åtgärdat.
-Nya läckra fälgar
-Ledlampor
-Sämst effekt mot tidigare modeller
-Ännu mer mellanregister

Instrumentpanel:
-bränsleförbrukning
-Temperatur mätare