Honda VFR-tråden

Blev en kortare provkörning igår eftermiddag.
Men satan vilken trevlig hoj :banana
Satt bra på den, även fast jag är lång och mjuk och fin i motor. Vilken motor :yoparty

Kommer bli ett byte nån gång nästa vecka.
Jag blev tvungen att beställa nya regpapper :huvet
 
Blev en kortare provkörning igår eftermiddag.
Men satan vilken trevlig hoj :banana
Satt bra på den, även fast jag är lång och mjuk och fin i motor. Vilken motor :yoparty

Låter som om du blivit drabbad av VFR-viruset... :D

Kom upp och provkör viffern på Rörkens gokartbana nästa vecka, så ska du se hur bra den verkligen är! :tummenupp
 
Låter som om du blivit drabbad av VFR-viruset... :D

Kom upp och provkör viffern på Rörkens gokartbana nästa vecka, så ska du se hur bra den verkligen är! :tummenupp

Jo du, nog är man smittad allt.
Har flera gånger sagt till mig själv att jag ska åka iväg på nån gokartbanekörning. Har tyvärr inte blivit av än och just nu är jag mitt i lägenhetsförsäljning och flytt. Men får jag tid så ska jag absolut komma.
 
Jo du, nog är man smittad allt.
Har flera gånger sagt till mig själv att jag ska åka iväg på nån gokartbanekörning. Har tyvärr inte blivit av än och just nu är jag mitt i lägenhetsförsäljning och flytt. Men får jag tid så ska jag absolut komma.

Du är välkommen! :yoparty
 
Hejsan. Jag har bytt hoj till en vfr. En blå 00:a.
Har inte hunnit köra så mycket ännu men den verkar gå bra.
Jag har precis bytt olja och drivpaket. Vilken skillnad med nytt drivpaket jämfört med det som var gammalt och slut.
Har även beställt nytt framdäck.
 
Får väll också ställa mig i uppropskön. Blev tidigare i veckan ägare till en VFR800. Har inte hunnit köra så mycket än men av det lilla vi upplevt tillsammans känns det som att det kommer bli en trevlig bekantskap!
 
Hejsan. Jag har bytt hoj till en vfr. En blå 00:a.
Har inte hunnit köra så mycket ännu men den verkar gå bra.
Jag har precis bytt olja och drivpaket. Vilken skillnad med nytt drivpaket jämfört med det som var gammalt och slut.
Har även beställt nytt framdäck.

Då hann du före mig din rackare =) Starka planer på att byta relativt snart, mkt hänger naturligtvis på rätt objekt men nu har jag hittat iaf två intressanta. Får vi ta en tur igen så får du visa hur denna maskin ska behandlas :tummenupp
 
Då hann du före mig din rackare =) Starka planer på att byta relativt snart, mkt hänger naturligtvis på rätt objekt men nu har jag hittat iaf två intressanta. Får vi ta en tur igen så får du visa hur denna maskin ska behandlas :tummenupp
Jaså, du funderar också på att byta.:) Du hittar säkert nån bra. Jag impulsköpte första bästa jag var och tittade på. VFR Verkar ju vara stabila och beprövade maskiner. Hörde om någon som kört över sjuttitusen mil med sin, helt otroligt.

Hoppas det kan bli nån tur framöver. (Även om jag inte direkt är kapabel att visa vad vfr:en går för:)) Jag kommer ihåg rundan vi körde tilsammans.
Det var en bra körning.

Ha det bra.
 
Ja nu är även jag som en del säkert sett med tanke på tråden en lycklig VFR ägare :D Har väl kört 50 mil snart och det känns kalas men ryckgigheten under 3000rpm är lite irriterande. Nu är det en -08 jag har och de guider jag läst om pair mod/flapper valve sträcker sig enligt texten som längst till 07, är det någon skillnad efter det?

Om det nu inte är det är det någon som kan förklara lite mer grundligt vad det är man ändrar? Alltså själva moden i sig har jag förstått det som att det är mer eller mindre busenkelt att göra men vad man egentligen ändrar verkar kunskapen vara bristfällig om. Förstör det själv opperationer på diverse finns det gott om men jag vill gärna veta vad som ändras p.g.a. ändringarna man gör och vilken inverkan det kan ha på motorns hälsa. Sen att funktionen finns där från fabrik eventuellt p.g.a. avgas/buller krav må vara sant men är det hälsosamt för motorn om detta kopplas bort/ändras utan mappning?
 
Ja nu är även jag som en del säkert sett med tanke på tråden en lycklig VFR ägare :D Har väl kört 50 mil snart och det känns kalas men ryckgigheten under 3000rpm är lite irriterande. Nu är det en -08 jag har och de guider jag läst om pair mod/flapper valve sträcker sig enligt texten som längst till 07, är det någon skillnad efter det?

Om det nu inte är det är det någon som kan förklara lite mer grundligt vad det är man ändrar? Alltså själva moden i sig har jag förstått det som att det är mer eller mindre busenkelt att göra men vad man egentligen ändrar verkar kunskapen vara bristfällig om. Förstör det själv opperationer på diverse finns det gott om men jag vill gärna veta vad som ändras p.g.a. ändringarna man gör och vilken inverkan det kan ha på motorns hälsa. Sen att funktionen finns där från fabrik eventuellt p.g.a. avgas/buller krav må vara sant men är det hälsosamt för motorn om detta kopplas bort/ändras utan mappning?

Jag har en -07 som är mappad med pcIII+LeoVince slipon och K&N-filter.. När jag servade den sist på BIKE-Trollhättan snackade jag med killen som ansvarar för mappning, Dynojet-tester osv. Han sa att det som är gjort på min hoj inte bara höjer effekten avsevärt utan även gör att motorn andas bättre och på så sätt går mycket jämnare.. jag känner inte av några ryck iaf.. Sen får man ju med ett gurglande brumbrum ljud i motorbromsningarna som frambringar gåshud :tungan
 
Har provkört polarens som har ungefär samma spec som din med modifieringar och visst är det betydligt till det bättre. Jag har dock inget emot att köra med original spec i normala fall men här känns det ju nästintill ohälsosamt för hojen =) Känns som att de fått kväva den så mkt för att klara alla krav de har på sig att det gått lite överstyr.

Ska rådgöra lite med bänkkillarna hurvida mappning är ett måste vi dessa moddar ovan nämnda. Försöker inte snåla utan jag är lite mer inne på vilka modifikationer jag kan göra alt få utförda på hojen med bibehållen garanti.
 
Life is good!

Köpte en pippigul VFR800FI anno 1999 i måndags och tog kortet idag.. ikväll ska jag ut och åka!
 
Ojojoj... kom nyss hem och varit ute i och kört i 4 timmar med 2 vänner.. för första gången utan körskola och sådant. Skrattat och haft så otroligt skoj!
 
Tog kortet i Tisdags och köpte en röd VFR vtec från 2002 senare på kvällen!
Vilken underbar hoj!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top