Honda VFR-tråden

Ser fram emot att höra vad du tycker om Memjet-modulen :) Och få reda på om den gör någon nytta.

Jag hoppas att jag kan få hem hojen nästa vecka, annars blir det inget gasande fören slutet av v18 pga en liten semester resa till skottland kommer mellan.

Kommer medela så fort jag kört lite, skall använda hojen som pendlare till jobbet så det kommer bli lite mil i år.
 
jippi var och hämtade hojen idag :banana den gick som en dröm och har en underbar sång.

Det blev inte Memjet utan en powercomander pga att memjeten var restad. Men skit samma hojen går kanon nu men kommer få en enu bättre uppdatering av programvaran (den senaste) om några veckor :).
 
Jag behöver köpa en VFR med dubbelsving. Mellan vilka år gjordes den? Vilken var effektstarkast.
 
Jag behöver köpa en VFR med dubbelsving. Mellan vilka år gjordes den? Vilken var effektstarkast.

1986-1989.

Tekniska data enl nedan.

1986-1987: 106 hp 77.4 KW @ 10500 rpm.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2086.htm

1988-1989: 105 hp @ 10500 rpm (rear tyre 95.2 hp @ 10700 rpm)
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2088.htm

Tycker det är lite hugget som stucket på en drygt tjugo år gammal hoj...

Kan en grön VFR med enkelsving kanske vara av intresse trots allt? Har en till salu. :)
 
1986-1989.

Tekniska data enl nedan.

1986-1987: 106 hp 77.4 KW @ 10500 rpm.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2086.htm

1988-1989: 105 hp @ 10500 rpm (rear tyre 95.2 hp @ 10700 rpm)
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f%2088.htm

Tycker det är lite hugget som stucket på en drygt tjugo år gammal hoj...

Kan en grön VFR med enkelsving kanske vara av intresse trots allt? Har en till salu. :)

Tack för svar.

Tyvärr kan jag inte använda en VFR med enkelsving. Jag ska bygga en motard för att tävla med på på SM-deltävlingen i Linköping i september. Så jag behöver egentligen bara ram, sving och motor. Jag har redan en ram och motor hemma, men saknar tändspolar, elsystem, delar till länkaget för fjädring och mycket annat som jag behöver. Så jag har insett att det är enklare att köpa en hel hoj för det jag behöver. Så saknar man inget.
 
Tack för svar.

Tyvärr kan jag inte använda en VFR med enkelsving. Jag ska bygga en motard för att tävla med på på SM-deltävlingen i Linköping i september. Så jag behöver egentligen bara ram, sving och motor. Jag har redan en ram och motor hemma, men saknar tändspolar, elsystem, delar till länkaget för fjädring och mycket annat som jag behöver. Så jag har insett att det är enklare att köpa en hel hoj för det jag behöver. Så saknar man inget.

Ingen orsak.

Wow, en VFR-motard!

Fixar du bilder sen? Och kanske en filmsnutt om möjligt när du kör? :)
 
Ingen orsak.

Wow, en VFR-motard!

Fixar du bilder sen? Och kanske en filmsnutt om möjligt när du kör? :)

Ja absolut. Det ska jag väl kunna fixa bara jag hittar nåt lämpligt objekt till salu. Årsmodell 86-89 alltså? Det gör mig lite ont att köpa och slakta en hel fin VFR. Vill helst köpa en krockad, risig, trasig. Annars får man spara och lägga undan allt man plockar bort så man kan återställa. Behöver ju bara ram, sving och motor.
 
Ja absolut. Det ska jag väl kunna fixa bara jag hittar nåt lämpligt objekt till salu. Årsmodell 86-89 alltså? Det gör mig lite ont att köpa och slakta en hel fin VFR. Vill helst köpa en krockad, risig, trasig. Annars får man spara och lägga undan allt man plockar bort så man kan återställa. Behöver ju bara ram, sving och motor.

Har du kollat med de vanliga misstänkta; mc-skrotarna? Spinnin' Wheel brukar ju ha annonser på Blocket. Kolla där!
 
Har du kollat med de vanliga misstänkta; mc-skrotarna? Spinnin' Wheel brukar ju ha annonser på Blocket. Kolla där!

Jo, har kollat det. Har annons på blocket oxå att jag vill köpa VFR. Fördelen med att köpa en icke skrotad e ju att jag kan köra med den. Och att den blir säljbar efter tävling i och med att den e reggad som en VFR. För byta lite plast, dyna, bromsar och fjädringskomponenter får man väl göra? :)
 
Last edited:
För byta lite plast, dyna, bromsar och fjädringskomponenter får man väl göra? :)

Tror jag väl. Det är väl bara om man pillar på ramen som man ev måste regga om den som egettillverkad fordon. Eller? :va
 
halloj vfr folket.

vart lite sugen på en vfr 800 v-tec nått speciellt man ska tänka på med dom ? hur många hk samt vrid är det i dom ?
 
vart lite sugen på en vfr 800 v-tec nått speciellt man ska tänka på med dom ? hur många hk samt vrid är det i dom ?

Är väl inget speciellt som går sönder med dem, åtminstone inget jag har hört talas om. Voltregulator/likriktare som annars brukar vara en svag punkt på VFR, verkar det som om Vtec inte har drabbats nåt speciellt av.

Försök hitta en med ABS om du kan.

Motordata på http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr800_v%2002.htm.
 
tack för snabbt svar.

Hur är dom att köra får känslan av att jag kommer tycka att den är slö.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VFR_800_V_Tec_33400703.htm?ca=10&w=1

denna verkar fin tycker jag dock lite dyr eller ? hur blir dom med slipon och powercommander nån som testat ?

Känns som prutmån på vifferlänken ovan. :D

Från Bike Begagnatpriser:
"Honda VFR 750/800, årsmodell 2002, 2900 mil

Utgångspris: 52500 :-
Konfidens: 3, antal jämförda objekt: 6
Prisintervall: 37500 - 67000 :-
Förklaring konfidens:

0-3 = Osäker uppskattning
4-6 = Hyfsad uppskattning
7-10 = Säker uppskattning"

Slö vet jag inte. Det är ingen harv om man säger så. En del upplever den lugna motorgången som att hojen är slö, ända tills de kollar på hastighetsmätaren...

Alla hojar blir bättre med PC och slipon, så också VFR. :) Bonus för VFR är att ljudet blir så mycket bättre med ett något öppnare slipon.

Man kan skriva hur mycket som helst om VFR, men det bästa är om du kan hitta en du kan provköra, tex hos en handlare. 7-8 maj är ju motorcykelhandlarnas dag. Du kanske skulle uppsöka en handlare som har en sån VFR du söker?
 
tack för svar jag har beslutat mig för att chansa lite gillar jag den inte säljer jag den nästa år =) har fått ett bra pris på en silvrig med abs.

vart kan man köpa vita blinkersglas och finns den annan baklyckta ? nån här som har powercommander på sin 800 vtec? gör det stor skillnad slipon sitter redan på

//christer
 
tack för snabbt svar.

Hur är dom att köra får känslan av att jag kommer tycka att den är slö.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VFR_800_V_Tec_33400703.htm?ca=10&w=1

denna verkar fin tycker jag dock lite dyr eller ? hur blir dom med slipon och powercommander nån som testat ?

Gick från CB1000R 2009 till VFR 2008 i fjol, CB´n är en snabbare hoj men VFR´en så mycket mer användbar. Bra körställning, skönt med vindskydd, kan gå bra men original är den i ryckigaste laget vilket oftast inte gör så mycket på gata men på ex gokartbana är det irriterande och även vid vissa övingar på storbana.

Den är ganska tung men det har ändå fungerat bra vid bankörning, lite irriterande med skvallerpinnarna som skrapar i ibland hur mycket teknik man än tror att man använder :tummenupp

Beror på lite vad man gillar, jag ser inte charmen i att ligga på 12-14000 varv och dåna, denna varvar väl max strax under 12000 och jag är sällan ens där. Lagom små kurviga vägar är den jäkligt skoj och bekväm så det står härliga till om man ska på längre tur. Körde ca 1300-1400 mil med den förra säsongen (Juni-November).

Sist men inte minst så är lyset bland det bättre på marknaden = dubbla halvljus och helljus vilket du kommer uppskatta om du inte endast är posör. I somras när vi var nere på Gotland ring så åkte vi hem till stugan mitt i natten, de två italienarna fick ligga framför mig och följa mitt halvljus för där fanns det knappt en enda gatlykta och deras ficklampor måste ju bara vara monterade för syns skull :D Så du får ett halvljus som räcker till tre hojar :tummenupp På min är blinkersglasen lätt tonade original med orange lampa istället, tror det kom 2006.

Skulle effekten inte räcka så är väl nästa steg Blackbird, du kommer behöva VFR´ens styrhalvor dock.

31350614.jpg
 
Jag har en -02 med powercomande V och leovic slipon och det funkar kanon. Inga ryck eller lustigheter, går som en dröm
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top