Honda VFR-fråga - strypning

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Var det något man skulle ta bort eller justera på -98 till -01 för att få ut max antalet hästkrafter? Eller har jag bara drömt...

/nabru

Har för mig att -99:an fick en form av katalysator, = 8-10hk mindre.
Har oxå för mig att det räckte med att byta till slip-on för att fixa det

Honda forever skrev:
2221701 Har för mig att -99:an fick en form av katalysator, = 8-10hk mindre.

--

vad du kan :-)

Kolla här, finns många bud: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114732
Enligt generalagenten så reggade de alla mellan 98-01 som 98hk eftersom det var enklare så, men det är 00-01 som har 110. Men de 8-10hk är på vevaxeln, så på bakhjulet blir det bara en skillnad på ca 3-4hk. En skillnad som inte ens den mest uppmärksamme sporttourer skulle märka. :)

Kanonhoj i övrigt :tummenupp

Honda forever skrev:
2221701 Har för mig att -99:an fick en form av katalysator, = 8-10hk mindre.

Nja - jag har för mig att -98 är utan kat och har/hade 110 hk. -99 kom den med kat och effekten sjönk några hästar. Från -00 justerades effekten upp till 110 och kat behölls på kommande årsmodeller.
Det räcker inte att byta till slipon på de som har kat i o m att kat sitter före slipon. Skär upp burken och ta bort katalysatorn om du vill ha mer hk. Kan ev. bli problem med sensorer och givare :confused:
Har för mig att jag sett en tråd där någon tagit bort kat på en -98.

drzpeppe skrev:
2223839 Nja - jag har för mig att -98 är utan kat och har/hade 110 hk. -99 kom den med kat och effekten sjönk några hästar. Från -00 justerades effekten upp till 110 och kat behölls på kommande årsmodeller.
Det räcker inte att byta till slipon på de som har kat i o m att kat sitter före slipon. Skär upp burken och ta bort katalysatorn om du vill ha mer hk. Kan ev. bli problem med sensorer och givare :confused:
Har för mig att jag sett en tråd där någon tagit bort kat på en -98.

Kan nog stämma att -98 var utan kat. Men isåfall borde en tråd om någon som tagit bort en kat på just en -98 inte vara möjlig :näsblod
Ärligt talat så tror jag inte att det spelar någon roll ifall man har de extra tio hästarna eller inte. Däremot märkte jag en skillnad i mellanregistret på min när jag satte på slipon. Den svarade bättre på gaspådrag.

Aleleo skrev:
2226685 Kan nog stämma att -98 var utan kat. Men isåfall borde en tråd om någon som tagit bort en kat på just en -98 inte vara möjlig :näsblod
Ärligt talat så tror jag inte att det spelar någon roll ifall man har de extra tio hästarna eller inte. Däremot märkte jag en skillnad i mellanregistret på min när jag satte på slipon. Den svarade bättre på gaspådrag.

Nej - det låter ju motsägelsefullt. Jag tror att de tog fel på årsmodell helt enkelt. Tog bort katalysatorn gjorde de i alla fall. Här är tråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50086&highlight=vfr

Har oxå snackat med en teknikgubbe på Honda och han menade att det inte är någon märkbar skillnad på -98/-99. Kanske lite från -00 när effekten, på papperet i alla fall, ökades till 110.

Har själv ett Devil Highpipe och är helnöjd med ljudet :tummenupp
Satte på K&N filter och drevade ner en kugg fram förra året, men mer kommer jag inte att göra. Den går alldeles tillräckligt bra för min del nu. Vill jag ha mer effekt, vrid, fart, acc byter jag hoj.

Ha de',

/Peter

där ser man

tackar för visat intresse...lite kött på benen blev ju allt :-)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti