Honda VFR 1200,info?

MC Doktorn

Guest
2174.jpg
Ja, du börjar väl bli lite till åren? :D

Så är det nog och det är väl till såna som mig dom riktar sig till:D
Jag gillar när form och funktion fungerar i verkligheten.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Uj vad fel det där blev...varför släpps sådana groteska tingestar genom öht?

/J - ex-vfr-ägare

Den är fulsnygg! :mattias
(minns vad alla klagade på nya bladen... -trubbnos -pekignes osv men nu är det ingen som klagar längre!)
Honda tar ut svängarna. (ibland lite väl mycket kan tyckas...även av mig... :gnissla) Men här har vi nog, som nyss sades: FOrm förenad med funktion.

Vill ha! (men kan gärna vänta på en "riktig" BB-efterträdare med den motorn)

[I[/IMG]

Så är det nog och det är väl till såna som mig dom riktar sig till:D
Jag gillar när form och funktion fungerar i verkligheten.

Bra beskrivet!
Och: som röd är den riktigt snygg!
(vilket f.ö gäller alla hojar!)

"Say hello to the 'X' face" säger dom i sitt reklammaterial. Vilken annan fin kåpa börjar på X? :D

Hörrö! :D Varning på dig! :D
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Bladen är fortfarande ful men den här är fanimig fulare. Synd för det fanns en del snygga konceptbilder.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
2174.jpg


Så är det nog och det är väl till såna som mig dom riktar sig till:D
Jag gillar när form och funktion fungerar i verkligheten.

Jag håller med ang. X-släktskapet. :D

Xkjell goes BMW-employee, resultatet ser vi här. :rofl

Nä, varför måste förståndiga saker alltid bli skitfula? Är det en grundregel för att locka de förståndiga köparna som tänker praktiskt? :va
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
När Blackbirden kom var den ful som stryk, bara snäppet snyggare än cbr1000f när den introducerades, ny design tar tid att vänja sig med.. Strongt av honda i vart fall att komma med något helt nytt, medan de flesta tillverkare kommer med "nya" modeller som är kraftigt uppdaterade men i praktiken mest har nya färgsättningar och blivit bantade 245 gram så kommer honda med en helt ny skapelse..

Och jag tvivlar på att honda har designat den för sporthoj.com, det är knappast kundkategorin dom vänder sig till.. men när de grå pantrarna har bekostat utvecklingskostnaderna får vi nog se tekniken i roligare hojar..
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
...
Och jag tvivlar på att honda har designat den för sporthoj.com, det är knappast kundkategorin dom vänder sig till.. men när de grå pantrarna har bekostat utvecklingskostnaderna får vi nog se tekniken i roligare hojar..

Precis. Gamla VFRn är väl inte speciellt populär på det här forumet heller (de har ju ett eget lite seriösare :tummenupp), men är en storsäljare ute i verkligheten!
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Och jag tvivlar på att honda har designat den för sporthoj.com, det är knappast kundkategorin dom vänder sig till.. men när de grå pantrarna har bekostat utvecklingskostnaderna får vi nog se tekniken i roligare hojar..

Tvivlar på att den kommer i en sporthoj eftersom den inte kommer kunna tävla... Men att motorn kommer att "återvinnas" i andra skapelser kan man nog räkna med! :)
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Vad menas med dubbelkoppling? Kopplar du med både höger och vänster fot eller? :va

Och när jag ändå håller på att fråga dumma frågor. Vad innebär slirkoppling? Aldrig riktigt förstått det.

Many greetings /Angelfire
 
Last edited:

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
...Tanken för tanken(!) till morgonstånd under täcket ju! Ska inte en sporttourer ha tankväska i många fall?
Där måste Honda ha haft kvar blodet på fel ställe. Lutningen och lite med tanke på höjden kan den knappast bli lämplig att ha tankväska på. Det är ju ett krav vid touring o dyl.
Ser inte ut att få plats med 2 plattor öl på tanken. Tur man köpte en oldschool 1100 R som har plats för en drickaback mellan armarna.

I övrigt mkt intresant, men jag väntar fortfarande på en ny Blackbird.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vad menas med dubbelkoppling? Kopplar du med både höger och vänster fot eller? :va

Och när jag ändå håller på att fråga dumma frågor. Vad innebär slirkoppling? Aldrig riktigt förstått det.

Many greetings /Angelfire

Finns film på hemsidan, men annars rekommenderar jag dig att provköra. Åkt till en Audi/VW/Skoda-handlare och provkör deras DSG-lådor. :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
dubbelkoppling är två kopplingar. den första funkar för 1:an 3:an 5:an och den andra för 2:an 4:an och 6:an. när du ligger i en 2:an till ex. så har koppling nr.1 redan selecterat och väntar på att växla till 1:an eller 3:an. Exakt hur det sker mekaniskt vet jag inte, men det innebär snabbare växlingar när man kör halv eller helautomat med paddlar eller tiptronic. Du slipper det där klonket du har på vanliga automatlådor.
 

Dr.Bike

Guest
Nä, varför måste förståndiga saker alltid bli skitfula? Är det en grundregel för att locka de förståndiga köparna som tänker praktiskt? :va


Antagligen.


Och det är väl därför Ducati gör tvärt om...
Dvs gömmer allt i italo-design...för dem som inte är förnuftiga alls utan handlar med hjärtat.

:hoppskrat


Närå - skämt åsido, lite rätt har du, sällan ser man snusförnuftiga saker som är läckra...
 

MC Doktorn

Guest
Nä, varför måste förståndiga saker alltid bli skitfula? Är det en grundregel för att locka de förståndiga köparna som tänker praktiskt? :va

Härligt att du fortfarande känner dig ung nog att veta allt. :banana
Jag vet vad du går igenom ...Erkänn att du trivdes bäst på VFR:en och 1098an är bara är en djup 40 årskris
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Som sagt, vacker är den inte. Inte än i alla fall. Baken påminner starkt om CBR 1000. Jag gillar inte det designdraget.
Undrar om den ser anständig ut med väskor på?

Konventionell gaffel
Ingen värme
Inte från styret justerbar fjädring
Ingen antispinn.
Ingen justerbar ruta

Det e ju rena rama sporthojen:D
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Ok så dubbelkoppling innebär då att man endast behöver växla mellan 1:an och 2:an?

Vad är då slirkoppling?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top