Honda VFR 1200,info?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
VFR kompressor kit

Vem behöver VFR 1200 ? kolla vad man kan köpa i stället :
[YOUTUBE-ID]HDCgwyY4yOY[/YOUTUBE-ID]

Finns det ens rykten om att den kommer i någon sportigare "Blackbird"-version? För mig som funderar på K1300s vore en än tuffare version med den motorn något att överväga starkt.

Jag tror att K1300S är en mer beprövad produkt än en helt ny honda. Ifs har inte BMW hondas kvalitets och driftsäkerhetsstämpel. Jag tror att de kommer att vara likvärdigt dyra

Det har pågått i snart ett årtionde, denna tävling mellan hojtillverkarna, detta världsmästerskap i att designa fula framlysen. Listan kan göras lång över nya hojar som försetts med den ena vederstyggligheten efter den andra. Detta är ett årtionde som kommer gå till eftervärlden som "de fula framlyktornas årtionde", eller kanske kommer man rentav att skratta åt alltihop om några år, vad vet jag?

Honda är en av de mer kompetenta tillverkarna på många sätt. Har man väl bestämt sig, då kan man verkligen visa sina konkurrenter var skåpet skall stå. Och nu har Honda bestämt sig! Man satte sig i sinnet att en gång för alla visa konkurrenterna hur man designar en ful framlykta, man ville försäkra sig om ännu en framträdande plats i MC-historien. När man om tio år slår upp "ful framlykta" på Wikipedia, kommer en Honda att trona på den första bilden man får upp. Man har beslutat sig för att äntligen lansera sin Grande Finale på årtiondet. Lyktan som aldrig kommer att överträffas har sett ljuset - och andra skall se ljuset från den!

Honda har på ett effektivt sätt dödat sina konkurrenter totalt. Yamaha, Suzuki och Kawasaki har varit oerhört framgångsrika med sina egna fula lyktor tidigare, men detta kommer ta dem flera år att hämta in - om de nu någonsin lyckas. Grattis Honda för en total utskåpning av konkurrensen! :Bugar

Synd på en i övrigt så intressant hoj... den är helt enkelt för ful för att jag ska få något habegär. :(

Jag tror att K1300S är en mer beprövad produkt än en helt ny honda. Ifs har inte BMW hondas kvalitets och driftsäkerhetsstämpel. Jag tror att de kommer att vara likvärdigt dyra

Självklart är det alltid en risk att köpa första årsmodellen utav en ny hoj. Men visst är K1300s en fin utveckling utav K1200s som i sig inte hade så mycket barnsjukdomar. Hondas motor tippar jag är kul kontra den rätt tråkiga (för en twinfantast som mig) radfyran i K1300s.

Finns det ens rykten om att den kommer i någon sportigare "Blackbird"-version?
Det som det ryktats om att motorn skall användas i är:
-Ersättare till Varaderon
-Ny nakenhoj typ VTR1000F, Firestorm

samt någon modell till som jag glömt bort just nu, en SP3 vore dock inte fel, men motorn är nog inte skapad i detta syfte.

Det verkar inte så. ”Världen” har tydligen inte samma grymma smak som du.

Då är det ju väldigt skönt för både dig och "världen" att jag inte tvingar Er att tycka som jag själv utan lätt accepterar andras åsikter.

En tankväska funkar kanske ändå.
http://www.bike.se/img/content/normal/3265.jpg

Bilden för tankarna till en sportig Goldwing eller liknande hoj.

"Sportig Goldwing", smaka på orden lite, låter inte alls bra. Blir ungefär lika sportigt som när retarderade människor sätter på 1,5 meters biltemavinge och farsan traktorturbo på sin 740 och anser att den blev sportig... :D

Har alltid gillat Hondas nytänk men hade jag stått mellan dessa hojar hade jag valt BMW:n trots att hondan har en "intressantare" motor.

Självklart är det alltid en risk att köpa första årsmodellen utav en ny hoj. Men visst är K1300s en fin utveckling utav K1200s som i sig inte hade så mycket barnsjukdomar. Hondas motor tippar jag är kul kontra den rätt tråkiga (för en twinfantast som mig) radfyran i K1300s.

K1200S inte mycket barnsjukdomar ? Ojoj, det e typ det enda jag har läst nu i en vecka. Var hyffsat intresserad av en K1200S tills jag började läsa om kamkedjespännaren som rasslar (iofs inget fel, men störigt) , extremt klonkig växellåda, koppling som havererar, ESA som pajjar, dåligt kalibrerad insprutning med ryckig gång som följd. Sånt jag skulle kunna leva med på en 600:a jag har betalat 60k för, men inte för en hoj som ny kostar över 160k. Hoppas att de har förfinat konceptet med K1300S.

Visst, klart att det skulle varit mer kul med en V4 än en konventionell R4 (förutsatt att den är lika potent, ingen nedtrimmad tourerspis med ingen mos på toppen)

Har alltid gillat Hondas nytänk men hade jag stått mellan dessa hojar hade jag valt BMW:n trots att hondan har en "intressantare" motor.

Det hade nog fan jag också gjort med tanke på designkonceptet som går ut på att blanda japansk med europeisk stil. Det är som att blanda Picasso med Monet och förvänta sig att alla ska falla pladask.

Nä, Hondan blir nog för ful för att väcka habegär hos mig med, samtidigt som jag alltid går förbi BMW-montern hos den lokala handlaren och trånar lite efter en K1300S

Last edited:
K1200S inte mycket barnsjukdomar ? Ojoj, det e typ det enda jag har läst nu i en vecka. Var hyffsat intresserad av en K1200S tills jag började läsa om kamkedjespännaren som rasslar (iofs inget fel, men störigt) , extremt klonkig växellåda, koppling som havererar, ESA som pajjar, dåligt kalibrerad insprutning med ryckig gång som följd. Sånt jag skulle kunna leva med på en 600:a jag har betalat 60k för, men inte för en hoj som ny kostar över 160k. Hoppas att de har förfinat konceptet med K1300S.

Visst, klart att det skulle varit mer kul med en V4 än en konventionell R4 (förutsatt att den är lika potent, ingen nedtrimmad tourerspis med ingen mos på toppen)

De mekaniker jag hört med säger att driftsäkerheten på K1200 är bra kontra andra BMW och andra Japs, sen är det ju som vanligt att forum har massor med användare som är sura. K1300 som enligt de tre bmw-mekaniker jag talat med iår endast haft problem med blinkersknappen har på nätet en hel drös med arga förare som klagar på allt från att den inte har elektronisk farthållare till att den går inte som en hd-twin på låga varv och att den är tjurig och stannar utan att man vill det.

Jag håller med i det stora hela dock, pyntar jag nära 200 lök vill man ha ordning å reda och kvalitet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park