Honda SP1-tråden

Om det faller på skjutseriet så varför inte en firestorm?
Dom är bättre i det avseendet och låter bra mulligt. De är dessutom så billiga att äga nu så att du kan ha kvar gixxern för det mer inspirerade åkandet.

Nej för fan. Ingen sådan.. Suzukin är nog den som funkat bäst att skjutsa på från sett k1300s/zzr1400. Kommer nog behålla den och köpa en till:)
 
Man köper ett kit med blå och röda lysdioder och byter ut de befintliga. Resultatet blev över förväntan !
 
Du måste ta av frontkåpan så du kommer åt att skruva av instrumenteringen, sen får du ta isär instrumenteringen, löda av de befintliga dioderna och på med de nya. Det är en fördel om du kan löda ytmonterade komponenter.
 
Måste fråga en sak om fotpinnarna. Jag tycker aldrig jag får till det bra. Mina justerbara pinnar känns lite fel oavsett vad jag hittar på. Någon som har tankar om det? Hur är orginal? Jag är 188 cm lång, så well, längden gör väl sitt.

Allt känns trångt och jävligt när jag kör på banan suck.
 
de gamla hojarna sitter man rätt lågt ner på jämfört med de nya, kanske e det som stökar till det för dig att sadeln e för nära fotpinnarna å du får en extrem knävinkel? astjock sadel kanske e lösningen?
 
Jag är också 188, men kör med originalpinnarna. Har aldrig haft nåt problem med sittställningen på bana. På gata är den dock lite ansträngd. Jag gissar dock att de justerbara sitter både högre och längre bak oavsett hur du justerat?

Det kan ju vara så att vår kroppsfördelning är olika så samma längd behöver ju inte innebära att samma saker passar.
 
Ja du kanske har rätt, jag tror faktiskt justerbara är "sämre" för långa snubbar, och att orginal sitter längre ner. Ska försöka få tag på orginal och prova :), för det är som du säger, oavsett vad jag gör, så känns det som dom hamnar lite för mycket race och tight.
 
Luftfilter..
Alltså hur j-a svårt ska det vara? Jag försöker alltså byta orginal mot orginal. Två element med en skruv i bakkant som skall träffa ett hål man inte ser. Efter 1,5 timme har jag fått dit det vänstra men det högra hamnar fel hur f-n jag en försöker trycka in filtret. Började nästan tro att de nya filtren var för långa, men de verkar identiska. Övertygad om att Honda hade en man med mkt små händer vars enda uppgift var att montera luftfiltren. H-e vad kass jag känner mig nu.

Är det nån här som lyckats eller har ni rivit ut luftburken och byggt om?

//:huvet

Edit: efter att jag gnällt av mig här lyckades det plötsligt. Precis lagom till regnet.
 
Last edited:
Tjenare!

Tänkte hoppa in här i tråden en snabbis och fråga en liten fråga:)
Har en sp1 00a. Min koppling strular, när den blir över 85 grader så slirar den, är det dags för ny koppling då eller? Samt att mitt kopplingshandtag är helt galet störande. Den där ratten man snurrar på för att ställa in kopplingen lossnar hela tiden... Dags för nya grejer eller någon som har tips? Körde med henne idag, gick upp bytte om och ska köra henne till garaget. Plötsligt aå tar kopplingen knappt, den åker knappt framåt...Tips? Mvh!
 
Plötsligt aå tar kopplingen knappt, den åker knappt framåt...Tips? Mvh!

Om du inte redan gjort det så kan du prova att byta kopplingsvätskan. Det kanske är luft i systemet ?
Alltså på samma sätt som man gör med bromsarna.

Angående ratten så verkar det trasigt. Minns inte exakt hur det ser ut, men ett nytt kopplingsgrepp är ju inte så dyrt.
 
Jodå, fixade bytta vätskan och luftade den. Rensade lite. Blev litebättrre!
Men bokade in en service iaf för kopplingsbyte����

Jo precis, får leta efter något bra������
 
Måste fråga en sak om fotpinnarna. Jag tycker aldrig jag får till det bra. Mina justerbara pinnar känns lite fel oavsett vad jag hittar på. Någon som har tankar om det? Hur är orginal? Jag är 188 cm lång, så well, längden gör väl sitt.

Allt känns trångt och jävligt när jag kör på banan suck.

Är själv 191cm,kör med originalpinnar och det funkar för mig. Har dock fått för mig att jag kanske har kortare ben och längre överkropp, men vad vet jag.

Har även bytt till Öhlins dämpare bak samt "Kyle-link" och det funkar bättre än original för min del.
 
Luftfilter..
Alltså hur j-a svårt ska det vara? Jag försöker alltså byta orginal mot orginal. Två element med en skruv i bakkant som skall träffa ett hål man inte ser. Efter 1,5 timme har jag fått dit det vänstra men det högra hamnar fel hur f-n jag en försöker trycka in filtret. Började nästan tro att de nya filtren var för långa, men de verkar identiska. Övertygad om att Honda hade en man med mkt små händer vars enda uppgift var att montera luftfiltren. H-e vad kass jag känner mig nu.



Är det nån här som lyckats eller har ni rivit ut luftburken och byggt om?

//:huvet

Edit: efter att jag gnällt av mig här lyckades det plötsligt. Precis lagom till regnet.

Jag har klarat det, efter sju sorger och åtta bedrövelser, men någon gång har det gått lätt. Har dock en luftburk från Durbahn liggandes som fortfarande väntar på montering, tänkte montera PCV samtidigt och så har jag inte hittat modet att riva av spjällhus, vajrar osv:huvet
 
Morsning igen!

Funderar igen på vad det kan vara för fel.
Den är luftad och fyllt på ny vätska.

Kopplingen slirar på alla växlar när man drar på och vid start i stadskörning. Dvs då graderna går upp emot 85-103.

Men blir bättre när den kyls ner.
Vad fasiken kan vara problemet?
Ska skruva isär slav-cylindern ikväll och rensa lite, kom gärna med förslag! :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top