Honda SP1-tråden

mmm jo har researchat det du säger, tror ärligt ingen kör 190/50 i hela världen om folk inte ljuger på samtliga forum, nä men inte riktigt så kanske, 180/55 är ju mest poppis, och dom som har lite extra cash 190/55 :) så som jag uppfattat det. Jag har ju dock kört 2 uppsättningar sportsmart 180/55 innan och det har varit superstabilt.

Tja 190/50 är ju standarspecen för modellen, hade jag på min SP1. 190/55 hade jag på SP2an (Michelin Power One och Dunlop GP Racer) och det var en viss skilland. Å andra sidan svänger SP2 lite bättre än SP1.

Däremot vet jag ingen som kört 180/55:confused:
 
Tips på blinkers till sp1? Vill ha små, infällda fram som blinkar bra och inte lämnar en glipa. Har testat flera olika modeller men dom sitter inte 100. :huvet
 
hade man ju mycket för att man knyllputsade och slet med spettan igår:arsele.....ösregn idag när man kommit halvvägs till jobbet:huvet- fördelen är väl att skiten släpper lät iom det.
guldfälgar är znyggt- om dom har samma färg fram som bak!!, blev ju lite knas nu när baksvålen fick bytas tidigare än jag förväntat, tänkte att vid byte av sula skulle fälgen pulverlackas oxo till samma färg som den pulvrade framfälgen, jaja, ngn gång kanske man kommer i takt.

//jj
 
en googling på rc51 180/55 så är det inga större frågetecken längre :)

I see....well 180 är lite ghey iaf. :) Faktiskt det enda jag inte gillar med min 848, ser lite klent ut bara.

Men det svänger bra som sagt :tuttar:fakta
 
hade ju en annan tråd om däck, skaffade ett: Metzeler Roadtec Z8 Interact och hoppas få lite mer mil ifrån det än vad det andra gav...:fakta.
kan ju bara säga att så här långt är jag synnerligen nöjd med baksvålen- hon svänger lätt och fint, klistrigt på sidorna så det räcker till:D (har iof inte lagt ner henne till yttersta ytterkanten- fattas några millimetrar ännu), väldigt stabilt och känns inga som helst hyss i från däcket.
så, så långt nöjd!!

//jj
 
power commander 3 köpes! :D

Någon som vet om jag tryggt kan även leta efter pc3 från typ sp2:or och övriga årsmodeller på sp1? Min är ju en 2001 och vad jag sett är det olika produktkoder på pc3:orna, meee jag börjar skymta att alla kopplingar ska vara samma dock.
 
pc'n som sådan är väl "dum i huvvet" och blir vad du gör den till (inställningsmässigt!)- det som skiljer mellan sp1 o sp2 är väl kontaktstycket.
nu kommer jag till att svära lite i kyrkan- jag har plockat av min pc'5 igen ,fullständig dynokörning är INTE gjord på min- bara lite tillhyfsade kurvor då den går FETT på lägre varv.
cykeln gick förvisso "mjukare" i lågvarv- men en del oomppff försvann oxo, så för min del så ligger jag hellre med fläskigt vrid och undviker för låga varv (nu är ju min race drevad oxo- vilket hjälper vid saktakörning:tummenupp...)
men, om man vill köra cykeln i bänk och trimma in det hela minutiöst så kommer det säkerligen till att bli en bättre cykel- bättre körbarhet och allt vad det innebär- har man sedan vatt inne o rotat lite i motorn med effekthöjande grejor- ja, då ska nog en pc användas för att optimera det hela.

bara mina tankar//jj
 
Har inget å tilläga om det går eller inte! Men har en gammal pc3 till min sp2 liggande om du vill låna och testa.. Den fungerar men gick inte omprogrammera..
 
Tjohoo.. Min stulna SP-1 är återfunnen. Den kördes omkring i Sätra av några rötägg. Tyvärr gick dom omkull när polisen fångade dom.
Nu ska polisen ha kvar den ett tag för att utreda hur många som haft den under de veckor den varit borta, förmodligen har den varit bytesvara i någon skumrask-affär eftersom den stals av polacker i Jakobsberg/Bromma.
Sen får jag tillbaka den och kan påbörja nästa del, att få den lagad. Får väl se vad försäkringsbolaget säger.

Det hade förmodligen varit smärtfriast att den hade försvunnit från jordens yta, så hade jag köpt en annan SP-1 för den lilla summa försäkringsbolaget hade betalat ut. Man jag är ändå gladare att jag fick tillbaka just MIN egna motorcykel.
 
Eftersom jag inte haft någon mc på ett tag roade jag mig med att ta reda på lite om VTR1000 SP-1/2 i Sverige genom att kontakta bilregistret.
Summeringen ser ut så här:
sp1och2.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top