Honda SP1-tråden

Vill köra lite bana och det tänker jag inte göra med denna hoj! :fakta

Sen blir det mindre och mindre åka för varje år känns det som, eller så är det jag som blir mera bekväm...

Köpte en lite rolig bil nu oxå, en Evo 8.... Man kan liksom inte ha allt, eller?! :gnissla

Känner jag att jag har råd att ha den ståendes nått år så kommer jag nog överväga det...!

Vill egentligen inte sälja den....:(
 
Vill köra lite bana och det tänker jag inte göra med denna hoj! :fakta

Sen blir det mindre och mindre åka för varje år känns det som, eller så är det jag som blir mera bekväm...

Köpte en lite rolig bil nu oxå, en Evo 8.... Man kan liksom inte ha allt, eller?! :gnissla

Känner jag att jag har råd att ha den ståendes nått år så kommer jag nog överväga det...!

Vill egentligen inte sälja den....:(

Synd för den är riktigt go på bana :tummenupp Men visst, känner man att man inte kan slappna av riktigt som jag gjorde senast på Gotland så ska man avstå.

Jo man kan ha allt -jämt. :yoparty:yoparty (iaf måste man försöka :D:D)
 
Se det så här du kan ha den stående och bara njuta av hur vacker den är, den kostar ingenting ( om man inte surfar ebay) ett billigt banjärn är inte många extra kronor. Ha kvar den och åk med på VTR-klubben on tour nästa år, bara den resan bara den resan gör det värt det :)
 
Är man pedant om man köper en ny ljusomkopplare för att den gamla är lite repig?

Nej. Hade en liten "solbränna" på ramen till instrumentpanelen som jag störde mig grymt på. Nu, med ny monterad, är jag lugn igen:tummenupp
 
Efter att ha tagit reda på hur många SP1/2 som Honda Sverige tog in (totalt 66 ex, 46 av SP1 och 20 av SP2) så återstod ju frågan hur många av dessa som faktiskt är i trafik.

Efter ett långt och omständigt samtal med någon väldigt jäktad databastomte på Transportstyrelsen blev svaret 39 st varav 16 avställda

16 av årsmodell 2000
13 2001
5 2002
3 2003
0 2004
samt 2 st av årsmodell 2005.

Sökningen gällde Honda VTR 1000 med någon S-kombination (finns SP1, SP2, S, SY, SS) mellan åren 2000-2005.

Tycker spontant det borde vara fler kvar i livet men det var det svar jag fick.

Wow - Tackar för infon. Nu ökade ångesten lite till för att sköta hojen på bästa sätt.
Av försäkringskäl har jag min avställd nu sedan September. Säsongen är kort i norra sverige så det lönar sig bättre med dyr försäkring de korta månader jag vill åka SP1.

Till nästa säsong blir det nya slitdelar såsom bromspads, byta vätskor, nya däck. Så gäller det att inte bli för tjock över vintern så jag kan vika ihop mig o köra hojen i Maj 2013 :crash
 
Jo som en del av er kanske listat ut så är det jag som är ägare till den trasiga SP1an som återfanns i bla motorrads 50k hojs test. Jag tänker göra ett tapper försök att få den fin och back in the game igen så att säga. Om någon är nyfiken så förmedlar jag arbetets fortskridande i länken nedanför :)
 
Hej på er sp-freaks.:tungan
Har en liten fråga angående länkaget till svingen på sp 1/2
1: Har ni några eftermarknads delar monterade till svingen? Typ Kyle eller Moriwaki..
2: Vad upplever ni för skillnad om ni har provat?
3: Är det samma länkage? Eller är det olika till 1 vs 2:confused:
Jaha det var mina tusen frågor. Mvh Daniel
 
ska försöka svara på frågorna!

1) Nope, eller jo, en liten distans (alubricka) mellan övre fästet och ramen för att höja bakdelen lite (tailraiser)
sett att det finns justerbara "dogbones", men inget jag behövt!!
2) Stor skillnad, blev mycket mer "snabbstyrd" och lättare att manövrera i kurvor, helt ny hoj!!!
3) Vet ej, borde kunna vara samma länkage fast svingen och svingbult skiljer....

kolla på http://rc51.org/ ---> mods för att hitta en massa bra fakta!!!

Mvh Fredrik
 
Slänger in en sån där dum "hur långt är ett snöre" fråga, men är det någon här som kört riktigt långt på SP1/SP2? Jag planerar en tur till Nordkap ( lär vara asfalt överallt ) och det tar emot att köpa på mig en "äventyrshoj" för det. Bortsett från körställning som är vad den är, finns det några bra lösningar att få med sig en rejäl packrulle?

En kille i Nederländerna hade byggt nå´n plattform baserad på passagerarsadelns infästning..

Eller är det bara en dum id´e, glömma och köpa en gammal insliten TDM/Transalp med värmehandtag?
 
Körde 100 mil på 3 dagar i Norge ifjol med min. Ont men gick, vi drar igen med VTR-klubben iår i början på Juni eller nått sånt, häng med vetja, blir fin uppvärmning ;) .
 
Jag har kört till Gotland från Uppsala med packning, köp en packrulle på biltema och lägg över passagerardynan och spänn fast! Vill man vara noga som jag så tejpar man kåpan bak för att inte få repor eller dylikt! Men akta så den inte ligger på piporna bak då dom kan bli varma...!

Det jobbigaste med att åka långt är sittdynan, den är väldigt hård....! Jag kollade efter en geledyna från USA men dom var lite dyra nya och jag lyckades aldrig vinna en auktion på ebay om dom heller....

Kan redan nu berätta att min SP1 kommer att vara till salu i vår....:gråta

Jag vet att jag kommer ångra mig men livets väg är inte alltid rak....:fakta

Är det någon som behöver helt nya mellanrör (för micron low mount, big oval) till sin SP1?
Eller kolfiber tankskydd?

Bra priser vid snabb affär lovas!!

Hur går det med bromskonverteringen då MRJaggu? :7peta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top