Honda SP1-tråden

Går inte fort men en ny tank har det blivit iaf,
20130301_133517.jpg

Slänger in en sån där dum "hur långt är ett snöre" fråga, men är det någon här som kört riktigt långt på SP1/SP2? Jag planerar en tur till Nordkap ( lär vara asfalt överallt ) och det tar emot att köpa på mig en "äventyrshoj" för det. Bortsett från körställning som är vad den är, finns det några bra lösningar att få med sig en rejäl packrulle?

En kille i Nederländerna hade byggt nå´n plattform baserad på passagerarsadelns infästning..

Eller är det bara en dum id´e, glömma och köpa en gammal insliten TDM/Transalp med värmehandtag?

Alltså, allt går ju men varför göra det mer obekvämt för sig än man behöver? Jag körde i stort sett nonstop Göteborg - Oskarshamn med min SP1 och det var ingen behaglig upplevelse. Nu var det iofs ösregn 75% av tiden och min 70 liters ryggsäck hjälpte inte direkt till med aerodynamiken men nä, någon hoj för längre turer är inte de här skönheterna.

De ska köras hårt och snabbt på en kurvig vägsträcka eller runt en go bana -då händer det grejor:tuttar:tummenupp

Jag tänkte investera i en ny däcksuppsättning till hojen så man har nu till våren. Jag kommer köra 80% landsväg men även prova bana. Kvalité och prestanda är överordnat att däcken ska gå att köra i 7 säsonger så att säga.

Någon som har några rekommendationer??

Har Bridgestone BT-020, mkt nöjd, grepp jämt även i bra tempo på banan och helt ok vid fuktigt/blött väglag.

Jag kommer köra 80% landsväg..
Någon som har några rekommendationer??

Michelin Pilot Road2, 2CT.
Blir fort varama. Bra vårgrepp o livslängd. :fakta

(För dem som hakar upp sig på bankörning, så kan jag meddela att sådana däck gjorde sig gott på min Blackbird på knutstorp).

Slänger in en sån där dum "hur långt är ett snöre" fråga, men är det någon här som kört riktigt långt på SP1/SP2? Jag planerar en tur till Nordkap ( lär vara asfalt överallt ) och det tar emot att köpa på mig en "äventyrshoj" för det. Bortsett från körställning som är vad den är, finns det några bra lösningar att få med sig en rejäl packrulle?

En kille i Nederländerna hade byggt nå´n plattform baserad på passagerarsadelns infästning..

Eller är det bara en dum id´e, glömma och köpa en gammal insliten TDM/Transalp med värmehandtag?

Bit ihop!

2 x Honda SP1 Stockholm - Mugello NON-STOP
http://bettskena.atwebpages.com/2011.html

Vad är toleranserna på ventilspelet? plus/minus 0.03 har jag googlat fram, stämmer det..?

Har en hyfsad lista på smådelar jag vill beställa, var gör jag det?
Viktigt att det är kort leveranstid. I Sthlm eller via web spelar mindre roll.

Bra rulle, såg riktigt nice ut...

Satte mitt fäste längst bak på singelkutsen men vill ha ett framtill oxå; blir till att bygga egen habrovink alt. sno din lösning så, ja, bra stalltips...

Rock on!

Ca 2800:- tankat och klart sen soppa och sånt till och från strömstad. Finns en tråd på vtr.nu i resedelen
Gå in och kolla :)

Snart kommer det ut en annons på min SP1 på blocket men vill/hoppas någon här kan vara intresserad av den oxå... :gråta

Kolla mitt garage för fullständig spec och bilder!

Pris kan diskuteras vid seriöst intresse!

Mvh Fredrik

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...