Honda SP1-tråden

Något speciellt man ska kika/lyssna/känna/kolla efter vid spekulering/köp??

Min spetta är till salu... (inte ute på annons riktigt än).
Massor med tillbehör och moddda för bana men nu gatlegal. Besiktigad i lördags o OK för två år till...

Pris diskuteras, den är i bruksskik tyvärr lite skrapad i originalkåporna. Se byggtrådslänk, inte allt för långt bak här.
Extra är t.ex:
Aluminiumtank m snabblock.
Extrabakfälg (m slicks)
Extra bakram
Två extra bakkutsar, en olackad
PC3
Fotpinneförflyttare
Extra fotpinnar
Extra vitt kåpglas
520 drivpaket
Nytt clip on
Numrerade specialpipor (high pipes)
Div smått o gott samt alla originaldelar i ett antal lådor

Nyservad med olja filter o kylarvätska.

En förbannat trevlig hoj med bra ös o gott ljud.

Kom o tjöp :)
 
Softishman, vill beröma dig för vad du åstadkommit med din hoj, har ju hängt med ett tag så vet om din krasch mm... Sen har jag en fråga, Min soppamätare har lagt av att lysa när när det börjar bli slut med soppa nån som vet vad det kan vara? Byta ut givaren eller kan det vara något annat?
 
Last edited:
Önskar få all matnyttig info om Honda VTR SP1.

Något speciellt man ska kika/lyssna/känna/kolla efter vid spekulering/köp??

Några miltal som kan vara bra att känna till när det ska/bör göras större/dyra serviceingrepp?

Eventuella uppdateringar något visst år som är bra att känna till?

Ni som kör dylika hojar i Sthlm, vad betalar ni i försäkring?


All info är ovärderlig för en annan..!

Softishman har sagt det mesta, hojarna är enormt välbyggda men så kostade de också blod när de kom (142 900 var en hel del 2000...). Modell 2000 finns bara i rött, 2001 även silver (svensksålda). Då och då dyker de upp hojar (ofta privatimporterade) med olika replikakåpor men dessa är alltså INTE Honda original och ska normalt sett inte betinga ett lika högt pris som en originalhoj. Skulle möjligen vara softish egen SP1,5 då.....:D:D

Några typfel finns inte men kolla extra noga att all el fungerar. Kablaget är väldigt tajt draget under skalet och jag vet folk här som haft oförklarliga och rätt irriterande elfel när kontakter hoppat loss eller ärgat sönder.

Stora servicen (ventilspelskoll/justering) är 1200 intervaller, kostar allt från 5000 - 8000 beroende på vilken verkstad du nyttjar.

Provkör noga innan. Låter kanske självklart men SP1 är ingen dussinhoj och kan kännas rätt stum och klumpig första gången. Körställningen med högt arsle och lågt styre kan avskräcka en del och är du i närheten av 190 cm så kommer du inte att sitta bekvämt. Om du inte kört litertwin innan så är det lite tillvänjning på det också, sprutet i kombination med motorbromsen kan göra körningen ryckig.

Jag betalar drygt 6000 kr hel/hel (Huddinge, 42 år och full bonus) hos TH och har hittills inte hittat bättre villkor.

Ligger en del fina hojar ute nu så lycka till:tummenupp
 
Softishman, vill beröma dig för vad du åstadkommit med din hoj, har ju hängt med ett tag så vet om din krasch mm... Sen har jag en fråga, Min soppamätare har lagt av att lysa när när det börjar bli slut med soppa nån som vet vad det kan vara? Byta ut givaren eller kan det vara något annat?


Tackar!!!!
Mät om du har ström fram till lampan, det kan ju vara bara den som gått sönder....
 
var har du köpt dom vita piporna, hur läckra som helst:tungan:tummenupp
 
Last edited:
Ebay min vän, ebay...
MTC exhaust systems annonserar mycket på ebay och dom håller mycket hög kvalité på dämparna och väldigt bra priser!!!
Är helnöjd, passade in väldigt bra!!!

det kan jag verkligen instämma i, blev ju hur läckert som helst:yoparty är du uppsalas nya pimp daddy nudå:D
 
är det ngn som behöver ett kåpglas så har jag ett sprillans nytt tonat som jag köpte till min spetta men den blev aldrig påsatt:D innan jag sålde hojen!
 
Softishman har sagt det mesta, hojarna är enormt välbyggda men så kostade de också blod när de kom (142 900 var en hel del 2000...). Modell 2000 finns bara i rött, 2001 även silver (svensksålda). Då och då dyker de upp hojar (ofta privatimporterade) med olika replikakåpor men dessa är alltså INTE Honda original och ska normalt sett inte betinga ett lika högt pris som en originalhoj. Skulle möjligen vara softish egen SP1,5 då.....:D:D

Några typfel finns inte men kolla extra noga att all el fungerar. Kablaget är väldigt tajt draget under skalet och jag vet folk här som haft oförklarliga och rätt irriterande elfel när kontakter hoppat loss eller ärgat sönder.

Stora servicen (ventilspelskoll/justering) är 1200 intervaller, kostar allt från 5000 - 8000 beroende på vilken verkstad du nyttjar.

Provkör noga innan. Låter kanske självklart men SP1 är ingen dussinhoj och kan kännas rätt stum och klumpig första gången. Körställningen med högt arsle och lågt styre kan avskräcka en del och är du i närheten av 190 cm så kommer du inte att sitta bekvämt. Om du inte kört litertwin innan så är det lite tillvänjning på det också, sprutet i kombination med motorbromsen kan göra körningen ryckig.

Jag betalar drygt 6000 kr hel/hel (Huddinge, 42 år och full bonus) hos TH och har hittills inte hittat bättre villkor.

Ligger en del fina hojar ute nu så lycka till:tummenupp

Bra tips men håller inte med ang. längden; är själv 190, det gäller bara att lära sig, å andra sidan har jag aldrig suttit på en tuoringhoj så har inte så mycket att jämföra med...

Har lite lattjo elfel men det beror troligtvis att tidigare klåpare slarvade bort bussningarna som sitter under tanken så kabelstammen har blivit gnagd på, "skall" fixa det men vadå, det enda som händer är att p-lyset tänds när jag bromsar om inte halvljuset e på, tycker det är karaktär...

Spontant blir man förbannad när man ser s-mans hoj, men det är bara att lyfta på hatten, den e magnifik...
 
Bra tips men håller inte med ang. längden; är själv 190, det gäller bara att lära sig, å andra sidan har jag aldrig suttit på en tuoringhoj så har inte så mycket att jämföra med...

Har lite lattjo elfel men det beror troligtvis att tidigare klåpare slarvade bort bussningarna som sitter under tanken så kabelstammen har blivit gnagd på, "skall" fixa det men vadå, det enda som händer är att p-lyset tänds när jag bromsar om inte halvljuset e på, tycker det är karaktär...

Spontant blir man förbannad när man ser s-mans hoj, men det är bara att lyfta på hatten, den e magnifik...

Ok. Är 183 cm så har inte varit på din höjder men han som köpte min SP1 var runt 193 och det såg inte skönt ut när han rullade iväg....som en orangutang med skavsår i armhålorna. Men men -smaken är ju olika.:tummenupp

Tog bort ett trilskande och visade det sig fulmonterat larm på SP2an och meken bara suckade när han såg dragningarna "förmodligen säkrare att allt sitter på utsidan....mitt pubeshår är mer logiskt än det här....":D:D
 
Ok. Är 183 cm så har inte varit på din höjder men han som köpte min SP1 var runt 193 och det såg inte skönt ut när han rullade iväg....som en orangutang med skavsår i armhålorna. Men men -smaken är ju olika.:tummenupp

Tog bort ett trilskande och visade det sig fulmonterat larm på SP2an och meken bara suckade när han såg dragningarna "förmodligen säkrare att allt sitter på utsidan....mitt pubeshår är mer logiskt än det här....":D:D


Blir lite trångt ibland, men vadå, vill man vara fin... :yoparty

Satt tidigare på en CBR600 så är enbart en förbättring för min del... Anser f.ö. att det bara är en myt att den inte går att åka långt på (om det nu ens är uppe för diskussion)...

Kabelhärvor är ett nödvändigt ont annars, finns väl alla möjliga innovativa lösningar under kutsen :D
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top