Honda SP1-tråden

Så ser det ut efter en dag i garaget....

Olja bytt
Ljuddämpare modifierade och bytta
Hugger monterad
Nya fotpinnar
En ballast till xenon bytt
En glödlampa bak bytt

Nu väntar jag på liter mera kolfiber som är på väg!!!:yoparty

Ser mycket trevligt ut! Hade ingen aning om at det tillverkades vita ljuddämpare. Vad är det för ytbehandling på dem?

Sjukt snygg spetta softish...

Ser mycket trevligt ut! Hade ingen aning om at det tillverkades vita ljuddämpare. Vad är det för ytbehandling på dem?

Det är lackad plåt av något slag, lite pearl i lacken, precis som hojen!!! Ser iaf ut och känns som kvalitén är bra!!! Låter grymt med dom gör det med!!!:D
Det var en liten chansning med vita men jag är nöjd, tycker dom matchar bra med resten!!!:tuttar

Vi är tillräckligt många som läser:yoparty:rock

Jag är ju originaltorsk som bekant men shit, du har verkligen lyckats få till en riktigt snygg hoj:tummenupp

Sprang på MTC dämparna på Ebay häromdagen...brittisk firma eller hur? Hur är finishen? Priserna var ju misstänkt överkomliga om man jämför med findämpare

Vi är tillräckligt många som läser:yoparty:rock

Jag är ju originaltorsk som bekant men shit, du har verkligen lyckats få till en riktigt snygg hoj:tummenupp

Sprang på MTC dämparna på Ebay häromdagen...brittisk firma eller hur? Hur är finishen? Priserna var ju misstänkt överkomliga om man jämför med findämpare

ok då, alla kommenterar väl inte...:(

Tackar för dom vänliga orden!
Original är ju vackert på ett sätt men inte personligt... Jag tycker om att sätta prägel på min hoj och sticka ut lite från dom flesta, det har jag nog lyckats med tror jag!:D

Köpta via ebay ja från england... Finishen på dämparna är faktiskt toppen, inget alls att anmärka på, blev lite förvånad själv faktiskt! Mellanrören (som jag inte använder) var sådär, lite ojämna i kromet så att säga, lite apelsinskal på dom och hängarna var ju i rostfritt med gummi så dom är väl ok, överlag mycket bra!!! Iaf för dom pengarna!!!:fakta

Info om Honda VTR SP1!!

Önskar få all matnyttig info om Honda VTR SP1.

Något speciellt man ska kika/lyssna/känna/kolla efter vid spekulering/köp??

Några miltal som kan vara bra att känna till när det ska/bör göras större/dyra serviceingrepp?

Eventuella uppdateringar något visst år som är bra att känna till?

Ni som kör dylika hojar i Sthlm, vad betalar ni i försäkring?

All info är ovärderlig för en annan..!

Önskar få all matnyttig info om Honda VTR SP1.

Något speciellt man ska kika/lyssna/känna/kolla efter vid spekulering/köp??

Några miltal som kan vara bra att känna till när det ska/bör göras större/dyra serviceingrepp?

Eventuella uppdateringar något visst år som är bra att känna till?

Ni som kör dylika hojar i Sthlm, vad betalar ni i försäkring?

All info är ovärderlig för en annan..!

Hallå!

Dessa hojar är nästan felfria och har inga kända barnsjukdomar.
Det man ska kolla är att hojen är servad enligt bok med stor service och ventilkoll vid 2400mil och som alltid lyssna på motorn, den viner lite pga det har drevpaket till kamaxlarna istället för kedja eller rem. Växlarna ska gå i mjukt utan klonk!

Annars är det som vanligt när man ska köpa mc...!

2002 kom SP2 och dom fick ett antal uppdateringar, inga större och jätte betydande men ändå uppdateringar.
Ge mig din mail så kan jag skicka nyttiga saker om SP1/SP2 till dig!

Ett MÅSTE till dessa hojar än andra pipor!!! Sen finns ju Power Commander, luftburk med mera....
kolla www.RC51.org oxå!

Mvh Fredrik

Hallå!

Dessa hojar är nästan felfria och har inga kända barnsjukdomar.
Det man ska kolla är att hojen är servad enligt bok med stor service och ventilkoll vid 2400mil och som alltid lyssna på motorn, den viner lite pga det har drevpaket till kamaxlarna istället för kedja eller rem. Växlarna ska gå i mjukt utan klonk!

Annars är det som vanligt när man ska köpa mc...!

2002 kom SP2 och dom fick ett antal uppdateringar, inga större och jätte betydande men ändå uppdateringar.
Ge mig din mail så kan jag skicka nyttiga saker om SP1/SP2 till dig!

Ett MÅSTE till dessa hojar än andra pipor!!! Sen finns ju Power Commander, luftburk med mera....
kolla www.RC51.org oxå!

Mvh Fredrik

Softishman och Ratus, stort tack för grymt bra svar. Softishman, du kan ju räkna med ett mail

Jo,fan, hade min 5 säsonger. Tror jag..., cool hoj, ruggiga bromsar jämfört med kwackens. Ljudet var ju sagolikt med proppar o motorbroms...

Jag saknar åxo min SP1 som jag hade 2001-2004.Funderar på att köpa en SP1ellerSP2 att ha som fin hoj i garaget och ta fram nån gång ibland när solen skiner.

hahah, vad alla helt plötsligt saknar sina spettor.. :7peta:hihi

Ok, Razman, då blandade jag ihop dig med någon annan...:rodnar

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!