Honda SP1-tråden

har papper på 133,13 hk..... pcIII och slippar och ingen "flärp" på luften... vad nu det betyder.... haha.....
vridet hamnade på 98,90.....

smaklig måltid:D.... hahaha.....

nä... skämt åsido.... hur vet man att det är korrekta siffror då?..... känns som att man får lita på bänken, även fast den kanske inte e hundra så finns det ju inte mycket andra sätt att göra på väl?.....:va
 
har papper på 133,13 hk..... pcIII och slippar och ingen "flärp" på luften... vad nu det betyder.... haha.....
vridet hamnade på 98,90.....

smaklig måltid:D.... hahaha.....

nä... skämt åsido.... hur vet man att det är korrekta siffror då?..... känns som att man får lita på bänken, även fast den kanske inte e hundra så finns det ju inte mycket andra sätt att göra på väl?.....:va

Ska man jämföra hojar så måste dom vara bänkade på samma bänk vid ungefär samma tid för att få en bra jämförelse! Många bänkar ger några fler hästar på pappret för att tillfredsställa kunder och många bänkar har inte blivit kalibrerade på en tid så man kan mest se det som glädjesiffror.... Det viktigaste är att effektkurvan är så jämn som möjligt över hela registret! Det ger en lättkörd hoj!

Tex. du fick 133 hk och nästan 99 nm...
Jag fick 125 hk och 102 nm... Har du en bild på effektkurvan? Vid vilket varv har du mest hk samt nm?!
 
Last edited:
Ska man jämföra hojar så måste dom vara bänkade på samma bänk vid ungefär samma tid för att få en bra jämförelse! Många bänkar ger några fler hästar på pappret för att tillfredsställa kunder och många bänkar har inte blivit kalibrerade på en tid så man kan mest se det som glädjesiffror.... Det viktigaste är att effektkurvan är så jämn som möjligt över hela registret! Det ger en lättkörd hoj!

Tex. du fick 133 hk och nästan 99 nm...
Jag fick 125 hk och 102 nm... Har du en bild på effektkurvan? Vid vilket varv har du mest hk samt nm?!


vill minnas att vridet på min hoj landade på 104 men som sagt det verkar skilja alldeles för mkt mellan olika bänkar samt VEM som utför arbetet:gnissla
 
# Jag är på jakt efter ett främre avgassystem till en SP-2:a. Original eller trimrör spelar inte så stor roll, men helst ett trimsystem :tungan
# Det var tydligen någon som annonserade ut en hugger i kolfiber till en 2:a, men jag kan tyvärr inte hitta annonsen.

PM:a mig gärna om ni hör något om ett främre system eller en hugger till en SP-2:a

Tack på förhand.
 
På förfrågan:

135 hk & 108 nm i nuvarande skick.

Har papper på tidigare bänkning, med pc2, akrarör o kn-filter som visar 136 hk..
Körd i bänk innan trim oxå, då gav det runt 118-120 hk tror jag.
Så visst diffar det mellan olika bänkar..
 
Last edited:
Min har 131hk och 102Nm med större luftburk, längre trattar(borde ge mindre toppeffekt) och slip-on.
Det roliga är att i samma bänk hade min trimmade Ducati 996:a 5hk mindre :D Den hade portade toppar med större ventiler, högkomp, andra kammar, större sprut, 52mm raceavgassystem m.m.
 
kraschpuckar

ngn som vet var man köper bra kraschpuckar o var man sätter fast de på hojen,...pm-gärna please
 
honda center och man får nog en beskrivning till dessa:)
vet dock att du måste såga/borra i kåporna....:gnissla
 
Idag monterades Power commandern, det fanns ingen vettig mapp för sebring-slipon så jag tog för moriwaki (low mount). Kändes som kurvan slätates ut lite, men man ska aldrig underskatta placebo... Det blir som sagt bänkning när luftboxen är monterad.

Ett michelin pilot power 2ct 190/55 blev monterat också. Kändes finfint, men jag vet inte om jag märkte nån skillnad mot 190/50. Dock insåg jag nu att det hade varit fint att bänka med det gamla däcket, har för mig att bänkarna sliter friskt eller?!
 
Suboptimalt med all säkerhet, men knappast skadligt. Jag skulle tom tro att det är mer skadligt att köra med originalmapp och öppnare system/slipon då detta leder till att hojen går ytterligare lite magert. Oavsett, när väl luftboxen är monterad så blir det bänkning :)
 
Det är skadligare men det betyder inte att det du kör med är ofarligt för motorn...
Men kör inga längre sträckor iaf....
 
hmmmm

måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen
 
måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen

<---- Köpte mina via nån av sponsorlänkarna till vänster här.

Monterade med med genomgående gängstål som ersatte både främre & bakre motorfästen i ramen.

JA. Håltagning i kåpan var nödvändig.
 
mmm... helt riktigt... mina fästen byter ut motorfästet... lång stålpinne....

kolla e-bay kanske.... fick mina med cykeln så jag vet faktiskt inte vart man handlar sådant lull-lull....
 
måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen

Jag köpte till Firestormen på denna firman, kolla länken men det verkar vara till SP-2? De jag köpte sattes i motorfästet precis som tidigare sagts.

http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=69&catid=52&ret=catalog.php?category=52
 
hmmm

vill inte köpa av greven, hitta de i usa men man kunde inte få de skickade till sverige tyvärr:mad: fan måste få dit ngt innan anderstorp nästa helg,..ngr snabba bra tips som kan lösa mitt dilemma?

mvh tobbe
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top