Honda SP1-tråden

flyttat positionslamporna till strålkastarinsatserna och satt blinkers där positionslamporna satt.... Inte det smidigaste eller knappt ens lagligt men ändå... Annars finns det "färdiga" lösningar att köpa in form av miniblinkers eller infällda blinkers...
 
Då får jag slänga upp en bild som en polare tagit, har dock redigerat den själv. Dock så försvinner skärpan när man lägger upp här.
 

Bifogat

  • test röd.jpg
    test röd.jpg
    44 KB · Visningar: 105
Last edited:
jaha ja, efter måndagens tur till Anderstorp så är det dags för nytt bakdäck. Vad kör ni med för modell och framför allt dimensioner? Jag tänkte väl främst gå på pilot power 2ct 190/50 då jag inte har nåt att klaga på det som sitter nu. Är det nån som provat andra profiler och upptäckt några för/nackdelar?
 
jag kör med 180/55 nu.... Lite lättare att svänga kanske inte tänkt så mycket på det....

EDIT: körde
 
får bidra med en knäskrapsbild ja med tagen av rayback him self:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_3536.jpg
    IMG_3536.jpg
    214 KB · Visningar: 97
Jag flyttade mina till backspeglarna.

Snyggt, men för att det ska bli riktigt bra bör man spackla igen hålen i kåporna också. Kanske borde beställa den där uppsättningen krashkåpor ändå, trots att paypal hävdar att jag är nära att övertrassera mitt konto :)
 
Jo det är dom visst :fakta:mattias Skulle aldrig komma på tanken att sätta dit nåt LEDskit...original :yoparty:D
Nah, kör du med original undertail också? Jag lovar att inte göra nåt som inte går att återställa till original dock. Nån måtta får det finnas :)
 
jaha ja, efter måndagens tur till Anderstorp så är det dags för nytt bakdäck. Vad kör ni med för modell och framför allt dimensioner? Jag tänkte väl främst gå på pilot power 2ct 190/50 då jag inte har nåt att klaga på det som sitter nu. Är det nån som provat andra profiler och upptäckt några för/nackdelar?

På SP1an körde jag 50 profil o Dunlop: Qualifer (ingen höjdare på bana...:gnissla), Qualifer RR och GP Racer men beslöt i somras att testa nya Michelin Power One Street + 55 profil på Gotland Ring. Och visst svängde det lättare och snabbare, tveklöst, men frågan är hur mkt som handlade om hojen resp däckprofilen.

Greppet var helt ok men jag vet att många som körde snabbare och labbade med däcktrycket klagade på ovanligt stort slitage på Street, även för att vara på Gotland ring vars asfalt är ökänd för att käka däck. Competitionvarianten är att föredra för seriös banåka men det är å andra sidan inget man kör med på gatan.

Nästa år kommer jag köra GP Racer med 55-profil, tycker det däcket är svårslaget.

Nah, kör du med original undertail också? Jag lovar att inte göra nåt som inte går att återställa till original dock. Nån måtta får det finnas :)

Det kan du haja :D Satt en undertail som ägaren haussat enormt men som visade sig vara rena skämtet. 2400 kr fattigare (Honda ska ha det dubbla :huvet) sitter nu originalplastsjoket där, inkl bakljuset a la gsxr 1100 91-92...så vackert att det tåras i ögonen :tummenupp:yoparty

När var du där? Kan eventuellt ha lite bilder på dig.

26-28 juni har jag för mig. Körde med Yellow

Kul:tummenupp Maila gärna: mlufe@yahoo.com
 
Last edited:
På SP1an körde jag 50 profil o Dunlop: Qualifer (ingen höjdare på bana...:gnissla), Qualifer RR och GP Racer men beslöt i somras att testa nya Michelin Power One Street + 55 profil på Gotland Ring. Och visst svängde det lättare och snabbare, tveklöst, men frågan är hur mkt som handlade om hojen resp däckprofilen.

Greppet var helt ok men jag vet att många som körde snabbare och labbade med däcktrycket klagade på ovanligt stort slitage på Street, även för att vara på Gotland ring vars asfalt är ökänd för att käka däck. Competitionvarianten är att föredra för seriös banåka men det är å andra sidan inget man kör med på gatan.

Nästa år kommer jag köra GP Racer med 55-profil, tycker det däcket är svårslaget.



Det kan du haja :D Satt en undertail som ägaren haussat enormt men som visade sig vara rena skämtet. 2400 kr fattigare (Honda ska ha det dubbla :huvet) sitter nu originalplastsjoket där, inkl bakljuset a la gsxr 1100 91-92...så vackert att det tåras i ögonen :tummenupp:yoparty



26-28 juni har jag för mig. Körde med Yellow

Kul:tummenupp Maila gärna: mlufe@yahoo.com
Jag har originalbaken i garaget i nyskick att sätta dit när jag känner för det :)

Hur är GP racer på gatan, om du jämför med pilot power? Jag hoppas på några fler bandagar nästa år, men samtidigt kör jag ändå en hel del gata där jag inte pressar lika hårt så jag vill inte ha ett par fyrkantiga däck när jag väl drar till banan...
 
Vad kör ni med för modell och framför allt dimensioner? Är det nån som provat andra profiler och upptäckt några för/nackdelar?

Metzler Racetec, 190/55 bak.:tummenupp Med fördel på bana!
Betydligt bättre & snabbare styrrespons, men kan kännas aningen "vinglig" för den som är ovan.
 
Metzler Racetec, 190/55 bak.:tummenupp Med fördel på bana!
Betydligt bättre & snabbare styrrespons, men kan kännas aningen "vinglig" för den som är ovan.

Jag har en uppsättning Conti Race Attack som ligger och väntar. Nån som provat dessa?? Livslängden lär vara starkt begränsad har jag hört, men man kanske kan njuta lite under tiden...underbart är kort, som man säger...:)
 
Jag har originalbaken i garaget i nyskick att sätta dit när jag känner för det :)

Hur är GP racer på gatan, om du jämför med pilot power? Jag hoppas på några fler bandagar nästa år, men samtidigt kör jag ändå en hel del gata där jag inte pressar lika hårt så jag vill inte ha ett par fyrkantiga däck när jag väl drar till banan...

Bra:tummenupp Ok den är inte vacker men original är original.

Är nog en av få som faktiskt inte testat Pilot Power, sorry. GP Racer funkar kanon på gata men åker man majoriteten av sina mil där och inte har obegränsad budget avsatt för däck, ja då skulle jag välja något annat.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top