Honda SP1-tråden

45???? :confused::confused::confused:

Skönt att det löst sig abbe:tummenupp


var det för dyrt eller:näsblod:D

jo den snurrar på som innan tp-sensorn kom ur sitt läge men vi visste ju inte att det skulle vara så enkelt att fixa felet som det var, det kunde ju varit en massa annnat som var fel då det visade sig efter att jag fått tp-sensorn undersökt och fått den "friskförklarad", va fan om tp-sensorn är hel, vad kan det då vara? elfel? kass cdi-box? kabelstam? osv osv, det såg mörkt ut ett tag men nu är det löst:banana

hade i princip gett upp och ville bara kränga iväg den så att säg, blir så jävla trött när det ska krångla hela tiden, en medlem här på sh var lite på g med att komma till skott å köpa den men som tur var blev det ingen affär.

nu ska min spetta få sig en ordentlig genomkörare på falken om 2 veckor vi får hoppas att "hon" håller för det kan bli en körning på anderstorp i höst åsså:tungan
 
stoooort grattiz.... :tummenupp
en honda ska väl inte få driftstörning.....:)
 
stoooort grattiz.... :tummenupp
en honda ska väl inte få driftstörning.....:)

nej man tycker ju det men fan så störande när man tror att en del är kass men att det visar sig att den delen visst funkar, men efter mkt hjälp från bempas här på sporthoj så kom han tillslut felet på spåret och det visade sig vara så simpelt som att tps:en hade kommit ur sitt läge, bara att justera in den i rätt läge igen så var probemet borta (förhoppningsvis), detta kan vara bra att veta för andra som kör spettor ifall att dom skulle få samma fel dvs 8 FI-blinkningar.
 
nej man tycker ju det men fan så störande när man tror att en del är kass men att det visar sig att den delen visst funkar, men efter mkt hjälp från bempas här på sporthoj så kom han tillslut felet på spåret och det visade sig vara så simpelt som att tps:en hade kommit ur sitt läge, bara att justera in den i rätt läge igen så var probemet borta (förhoppningsvis), detta kan vara bra att veta för andra som kör spettor ifall att dom skulle få samma fel dvs 8 FI-blinkningar.

Kul att det ordnade sig :tummenupp
 
Kul att det ordnade sig :tummenupp


jo jag är jävligt glad för det, kan inte tacka benny (bempas) tillräckligt för hjälpen, hojen har stått hemma hos honom och han har lagt ner hela sin själ i att felsöka och att försöka komma fram till vad som är fel, han har stått där ute i sitt garage till sena kvällar och lyckades till slut, fan inte lätt att veta att det bara skulle räcka att justera in tps:en när man adrig varit i närheten av ett sådant här fel innan.

till råga på allt så hade han t o m TVÄTTAT OCH VAXAT min hoj idag, fan jag blev helt mållös när jag åkte bort till honom efter jobbet, säger bara: vilken polare han är asså:yoparty

jag hade som jag nämnt i princip gett upp hoppet om att fixa det och ville bara bli av med den i hopp om att ngn annan som kanske är lite mer hemma på att meka än jag men inte benny, han hade nog gett sig fan på att han skulle lösa det och det gjorde han:krama
 
...massa beröm etc!.....

Man ska aldrig ge upp! :)

Jo jag provkörde den oxå men jag trodde det var mer som var fel eftersom den inte gick på alla cylindrar....men den skulle visst bara gå på 2....!

Sedan om man mekar o skitar ner så kan man ju göra rent efter sig. Nu har jag dessutom snickrat ihop 2 stycken kolfiber plattor för kåpstaget så han slipper de fula backspegel hållarna....att forma och slipa 3 mm kolfiber var lite jobbigt och det käkade fan upp ett metall blad och en fil! Fan va den skiten ska vara hård.
 
jag hade som jag nämnt i princip gett upp hoppet om att fixa det och ville bara bli av med den i hopp om att ngn annan som kanske är lite mer hemma på att meka än jag men inte benny, han hade nog gett sig fan på att han skulle lösa det och det gjorde han:krama

Man ska aldrig ge upp hoppet.

Jag har hjälpt min kompis med hans Ducati Hypersport. Den har fått stopp ett antal gånger :gnissla.

# Kablarna till laddrelät bran upp.
# Kortslutning, så att generatorn bran upp.
# Frihjulet till startmotorn gav upp.
# Bakaxeln krokig.
# Bakdrevet gick av :gnissla
# Glappkontakt i elen till bränslepumpen.
# Kylarbehållaren sprack.

Plus lite andra småfel :tungan


Nu går den i alla fall bra. Här är vi ute på premiärturen :)
 

Bifogat

  • Ducati SP-2.jpg
    Ducati SP-2.jpg
    220.2 KB · Visningar: 89
Last edited:
Man ska aldrig ge upp! :)

Jo jag provkörde den oxå men jag trodde det var mer som var fel eftersom den inte gick på alla cylindrar....men den skulle visst bara gå på 2....!

Sedan om man mekar o skitar ner så kan man ju göra rent efter sig. Nu har jag dessutom snickrat ihop 2 stycken kolfiber plattor för kåpstaget så han slipper de fula backspegel hållarna....att forma och slipa 3 mm kolfiber var lite jobbigt och det käkade fan upp ett metall blad och en fil! Fan va den skiten ska vara hård.


amen benny nu får du ge dig:tungan fan va grymt, kommer ner direkt efter jobbet å kollar på plattorna, känner jag dig rätt så blev dom säkert jävligt bra, nu slipper man som du säger dom fula hållarna:yoparty

Man ska aldrig ge upp hoppet.

Jag har hjälpt min kompis med hans Ducati Hypersport. Den har fått stopp ett antal gånger :gnissla.

# Kablarna till laddrelät bran upp.
# Kortslutning, så att generatorn bran upp.
# Frihjulet till startmotorn gav upp.
# Bakaxeln krokig.
# Bakdrevet gick av :gnissla
# Glappkontakt i elen till bränslepumpen.
# Kylarbehållaren sprack.

Plus lite andra småfel :tungan


Nu går den i alla fall bra. Här är vi ute på premiärturen :)


fan va grymt, tror säkert att din kompis är lika tacksam mot dig som jag är mot benny:)
 
Last edited:
Jag har lite spekulationer angående min Sp2 -05. Vi har ett underbart partnerskap men jag har lite funderingar kring vissa av dess nyckfullheter.

  • Den verkar dra ohyggligt mycket bränsle vid motorvägskörning (150ish~) så jag kommer bara dryga 18 mil innan bränslelampan börjar blinka/lysa/varna. Det känns lite extremt när det är en 18 liters tank och ska komma 19.5 km per liter.
  • Ibland så när jag kopplar efter lite hårdare körning kan den ibland bara feltända och slockna. Kan det vara så enkelt som att tomgången är för lågt inställd?
  • Någon som vågar sig på att säga om en Power Commander är värt pengarna att montera på en sp2:a?
 
1.Dom ska dra mkt soppa, var glad att du kommer så långt på en tank!
2.Skulle kunna vara
3.Ja det är värt pengarna om du har annat avgas, luftfilter, övriga mods osv


det här svaret är levererat av en av de största sp1-hatarna, ngn annan som kanske kan ge killen ett vettigare svar för jag tror inte att han blev mkt klokare av detta svar.
 
Jag har lite spekulationer angående min Sp2 -05. Vi har ett underbart partnerskap men jag har lite funderingar kring vissa av dess nyckfullheter.

  • Den verkar dra ohyggligt mycket bränsle vid motorvägskörning (150ish~) så jag kommer bara dryga 18 mil innan bränslelampan börjar blinka/lysa/varna. Det känns lite extremt när det är en 18 liters tank och ska komma 19.5 km per liter.
  • Ibland så när jag kopplar efter lite hårdare körning kan den ibland bara feltända och slockna. Kan det vara så enkelt som att tomgången är för lågt inställd?
  • Någon som vågar sig på att säga om en Power Commander är värt pengarna att montera på en sp2:a?

Svar då...
1) Ja, dom drar mycket soppa... Jag tror inte jag kommer 18 mil ens, men då kör jag ganska hårt oxå.... Min drar 0.7-1.3 beroende på körstil...

2) Man kan märka att ena stiftet inte tänder så motorn nästan dör... tror inte det har med tomgången att göra alls! Det kan vara dåligt stift eller nått med blandning kanske.... Har hänt mig oxå och jag fick som svar att det kan avhjälpas med hjälp av PC3 eller liknande så man kan justera allt. Sagt och gjort! vad är gjort på hojen övrigt?

3) JA, det är värt OM du har slipon eller mer! Sen finns det några mods man kan gör ytterliggare som inte kostar nått men tar lite tid bara! Men jag skulle köpt en PC3! (jag har en på min och sen mappat hojen efter allt jag gjort så går den bättre!) KÖP!!!

Hoppas att det är svar på dina frågor, annars får du säga till!
 
det här svaret är levererat av en av de största sp1-hatarna, ngn annan som kanske kan ge killen ett vettigare svar för jag tror inte att han blev mkt klokare av detta svar.

Mer ärligt än från en som älskar dem ohämmat månne? Det förändrar inte min inställning så länge det är korrekt. ;)

1.Dom ska dra mkt soppa, var glad att du kommer så långt på en tank!
2.Skulle kunna vara
3.Ja det är värt pengarna om du har annat avgas, luftfilter, övriga mods osv
Svar då...
1) Ja, dom drar mycket soppa... Jag tror inte jag kommer 18 mil ens, men då kör jag ganska hårt oxå.... Min drar 0.7-1.3 beroende på körstil...

2) Man kan märka att ena stiftet inte tänder så motorn nästan dör... tror inte det har med tomgången att göra alls! Det kan vara dåligt stift eller nått med blandning kanske.... Har hänt mig oxå och jag fick som svar att det kan avhjälpas med hjälp av PC3 eller liknande så man kan justera allt. Sagt och gjort! vad är gjort på hojen övrigt?

3) JA, det är värt OM du har slipon eller mer! Sen finns det några mods man kan gör ytterliggare som inte kostar nått men tar lite tid bara! Men jag skulle köpt en PC3! (jag har en på min och sen mappat hojen efter allt jag gjort så går den bättre!) KÖP!!!

Hoppas att det är svar på dina frågor, annars får du säga till!
Jodå, man tackar man tackar. Jag tror inte att det är så överdrivet mycket gjort på den faktiskt utan att det är rätt begränsat till slip-on och mini-blinkers.

Får kika lite mer på mods sedan, jag antar att http://rc51.org/ är den bästa källan för info kring sådana?

Med passagerare och lugnare körstil har jag kommit 22 mil innan lampan blir sur. Det var iofs rätt lugnt på småvägar hela tiden. Men vafan, jag behöver en kaffe paus lika ofta som sp2:an vill ha sitt dricka. Längre än så blir det abstinens.
 
Jodå, man tackar man tackar. Jag tror inte att det är så överdrivet mycket gjort på den faktiskt utan att det är rätt begränsat till slip-on och mini-blinkers.

Får kika lite mer på mods sedan, jag antar att http://rc51.org/ är den bästa källan för info kring sådana?

Med passagerare och lugnare körstil har jag kommit 22 mil innan lampan blir sur. Det var iofs rätt lugnt på småvägar hela tiden. Men vafan, jag behöver en kaffe paus lika ofta som sp2:an vill ha sitt dricka. Längre än så blir det abstinens.

22 mil ! Så långt har jag aldrig kommit! Du måste köra som en kä***ng:tuttar, snart sotar den väl igen....:tungan:krama

På den hemsidan hittar du några mods! Jag har gjort flapper valve mod och PAIR mod på min och det fungerar men vet inte riktigt vad det ger.... Annars kan en öppen luftbox vara ett alternativ! Finns på Ebay för 120 pund plus frakt från portugal....
 
ni som följer tråden vet ju att benny tillverkade 2 täckbrickor till mig idag, blev ju fullständigt skitbra och snyggt:yoparty
 

Bifogat

  • DSC00175.jpg
    DSC00175.jpg
    233.2 KB · Visningar: 53
  • DSC00176.jpg
    DSC00176.jpg
    226.5 KB · Visningar: 61
Last edited:
Är det någon som kör med korta TITAX broms/kopplingshantag?

Skulle vara kul att höra lite om känslan med det handtaget. Det tråkiga är att man inte kan få svart handtag med svart justering. Man är tydligen tvingad att ha justeringen i guld eller röd :-( Silver skulle vara ok för min del.
 

Bifogat

  • Titax.jpg
    Titax.jpg
    61.4 KB · Visningar: 46
Last edited:
Är det någon som kör med korta TITAX broms/kopplingshantag?

Skulle vara kul att höra lite om känslan med det handtaget. Det tråkiga är att man inte kan få svart handtag med svart justering. Man är tydligen tvingad att ha justeringen i guld eller röd :-( Silver skulle vara ok för min del.

kolla med razorback:tummenupp
 
Han kör väl med PAZZO, nästan lika men iaf.... Titax finns det massor av på ebay..... Såg fina ut!

ni som följer tråden vet ju att benny tillverkade 2 täckbrickor till mig idag, blev ju fullständigt skitbra och snyggt:yoparty

Tjusigt! Försänkte han skruvhålen oxå?:tummenupp Jag har lite kolfiber över jag med, kanske skulle göra ett par eller två....:va
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top