Softishman
Fixare
Leta fram billigare bolag eller sänkt till halvförsäkring?! Eller flytta ut på landet....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du har väl helt rätt marrdin.... meeeen jag tänkte i första hand på försäkringar och så.... cykeln i sej är betald sedan länge.... jag pröjsar 14.000:- om året och roligare kan man ju ha för just dessa kronor.... min tanke är ju att det blir ruskigt dyra mil.... typ... 14000/12= c:a 1200 i månaden.... så kör jag 10 mil.... alltså 1200/10= 120 spänn milen... bara i försäkring....
mmm.... får fundera lite....
Den va ju såld skrev du ju, Men kul att ni uppskattar era hojar
Var på mcvaruhuset och eftersom jag e sugen på en spetta tog jag tillfället att frågade vad en service kostade. De skulle ha ca 3000kr för en liten service som 1800 mil och för 2400 mil 5600kr exklusive ventilljustering, med ventil ca 7000 kr. Låter dyrt?
Du kan få byta mot min Gixxer. Den kostar mig 4700,- hel/hel så du tjänar fan pengar på att den står stilladu har väl helt rätt marrdin.... meeeen jag tänkte i första hand på försäkringar och så.... cykeln i sej är betald sedan länge.... jag pröjsar 14.000:- om året och roligare kan man ju ha för just dessa kronor.... min tanke är ju att det blir ruskigt dyra mil.... typ... 14000/12= c:a 1200 i månaden.... så kör jag 10 mil.... alltså 1200/10= 120 spänn milen... bara i försäkring....
mmm.... får fundera lite....
Nån som vet nåt om den här?
http://www.blocket.se/jamtland/Honda_VTR_SP_1_22183769.htm?ca=11&w=3
Vad kostar stor/liten service? Hur länge har era drivpaket hållt? Kan en Spetta va ett lagom steg efter att ha kört en Bmw F800s?
Tacksam för alla råd
För det första ska du ha en RÖD
Stor service: allt mellan 5-7000 SEK. Liten: 2500-3000 kr.
Drivpakets livslängd är svårt att sia om, beror helt på hur du sköter kedjan, körstil mm
Det är aldrig fel tidpunkt att köpa en SP1men skillnaden mot din Beemer är betydande (har en kompis som kör F800s). SP1an är mkt rejshoj: större, tyngre, starkare och mkt mer hårdkokt, rå om man så vill.
Hemma igen efter en 25 mila-runda med SPettan. Inga problem med en sån runda, ok, det är ingen tourer men visst kan man köra långt på den! Skulle ju vara det där med soppan då...Vi körde neråt Norra Skåne, jädrans vilka vägar det finns där
![]()
Tack för svaret! Gillar ändå silver, men råare är den säkert men större? F800an ganska hög och lång.
Joo soppan är Spettan inte snål medDen vill ha en Jä....la massa men fy va roligt du får med dessa litrena
Ungefär hur mycket drar din pärla?
Joo soppan är Spettan inte snål medDen vill ha en Jä....la massa men fy va roligt du får med dessa litrena
Ungefär hur mycket drar din pärla?
Bredare då, mer muskler att flytta påHar inga siffror på sadelhöjd eller hjulbas men F800 är ju en enorm lättkörd och smidig hoj. SP1 är en rätt kärv bekantskap för dagligt bruk, den måste pressas mer för att man ska inse att man hittat heeelt rätt
Det där med soppan fattar inte jag...fick aldrig min att dra i sig mer än litern/mil (och då snackar vi bana i rätt ok tempo), precis som vilken rad4 som helst. Till vardags: runt 0,65....inte alls farligt. Hur har ni era sprut ställda pöjkar??
Min drar 0.85 blandad körning. Har kört snålare men då endast i "touringtempo". Den närmar sig en liter när man piskar lite. Har endast andra slipon.
Min fireblade -02 med PC2 + accra fullsyst drog 0.55 blandad körning och 0.85 vid hård körning.
En skillnad är 954 kubik i 4 pottor mot 999 kubik i 2. En annan är 170 kilo mot 200 kilo torrvikt. Nästa är 180 däck bak mot 190.... Eller så spelar detta ingen större roll, utan den är helt enkelt ställd så för att få till effektkurvan ordentligt med hög bränsleåtgång som följd.
Det är ju ändå en helt ny (Ny för honda) hoj och motortyp som Honda jobbade fram i högt tempo för att få klara till superbike VM och då va nog prestanda och sådant viktigare än bränsleförbrukning. Det betalade ju sig i ett guld direkt
Vad klagar ni för? Bensinen kostar ju bara 13 kronor de e ju kalasbilligt![]()
Jag försökte bara hjälpa dig med lite ledtrådar till varför din hoj drar lite mer än en blade tex, men jo du blev nog lite sur för du kanske kom på att alla hojar du sitter på drar 0,5 - 1 dl mer....
(skojar me dig)
Nån som har koll på vad man ska ha för däcktryck för bankörning (gatdäck)???
Tack!
Det beror nog lite på hur du kör ocksåKollade på Michelins hemsida för deras nya Power one däck där det stog att fram skulle det vara 1.9 och bak 2.1.
Tyckte det kändes väldigt lite, jag har iofs inte de nya power utan de "gamla" men gå från 2.9 ner till 2.1 tyckte jag lät drastiskt.....
Seriöst alltså, vem orkar bry sig om hur mycket hojen drar per mil, det är ett NÖJE, inte ett måste... Iaf för mig, kosta va det kosta vill.
Seriöst alltså, vem orkar bry sig om hur mycket hojen drar per mil, det är ett NÖJE, inte ett måste... Iaf för mig, kosta va det kosta vill.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |