Honda SP1-tråden

Jag har letat runt efter en beggad framfälg utan resultat. Därför undrar jag om en framfälg från en cbr 600/900 eller cbr 929/954 passar en sp1?

Bakfälg från 929/954 passar rakt av till SP-1. Framfälg passar inte rakt av och kräver distanser för att passa.
Finns här på sporthoj.com till salu:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21622

Bromsskivor fram från CBR1000RR årsmodell 2006-2008 passar rak av på SP-1.
(Framskivor från 929/954 passar inte, ej heller från CBR1000RR årsmod. 2004-2005).

Bakfälg från 929/954 passar rakt av till SP-1. Framfälg passar inte rakt av och kräver distanser för att passa.
Finns här på sporthoj.com till salu:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21622

Bromsskivor fram från CBR1000RR årsmodell 2006-2008 passar rak av på SP-1.
(Framskivor från 929/954 passar inte, ej heller från CBR1000RR årsmod. 2004-2005).

Tack! detta gav mig en mycket tydligare bild över vad man ska gå på när man letar:tummenupp .

Bytte till vinterdäck på bilen häromdagen,spettan stod så fint där i garaget så jag startade upp henne.Mullrade igång direkt,stod en stund sen tog jag en kort tur sen tillbaka in i garaget.Sugen på sommaren blev man allt!Jag som tänkte sälja henne!Skulle vilja köpa ett kåpset och lacka som Edwards castrolhoj.Någon som vet hur http://www.ngc-racing.com/index.php?page=category&cat=146 dessa är?
Mvh Johannes

Styrlagerbyte vid 2500 mil!!??

Jag har fått anmärkning på att styrningen är trög på besiktningen idag på min sp1a 2001. Dom sa att det troligtvis är styrlagren.

Det sitter en styrdämpare installerad,,,kan den ha nåt att göra med trögheten?

Är det verkligen troligt att lagren har gett upp efter bara 2500 mil!!?

Man vill ju inte skicka in hojen för dyr repearation i onödan

Kablar och ledningar i styret kan ju gö sitt också.

tacksam för svar=)

I och med min Superduke har jag fått blodad tand på Twin....om någon har funderingar på att sälja sin Sp1 till våren, skicka PM...

du har PM Klasse :)

Jag har fått anmärkning på att styrningen är trög på besiktningen idag på min sp1a 2001. Dom sa att det troligtvis är styrlagren.

Det sitter en styrdämpare installerad,,,kan den ha nåt att göra med trögheten?

Är det verkligen troligt att lagren har gett upp efter bara 2500 mil!!?

Man vill ju inte skicka in hojen för dyr repearation i onödan

Kablar och ledningar i styret kan ju gö sitt också.

tacksam för svar=)

Skumt....fick samma påpekande vid 1800 milaservicen så jag åkte till en annan verkstad bara för att...inget fel på lagren öht. Kollade det extra på besiktningen i somras + 2400 milaservicen, samma resultat.

Så kolla styrdämparen först och främst...i min värld ska ett lager hålla längre än så.

Last edited:
Undrar lite...fanns SP-1 med denna Castrol lack, eller har någon skojat till det i efterhand? :va (vet att SP-2 fanns i Castrol..)

Bifogat

• castrolspetta.jpg
    castrolspetta.jpg
    103.7 KB · Visningar: 92
Nej, den är omlackerad eller möjligen utstyrd med färdiglackerade eftermarknadskåpor från Hong Kong. SP-2 i "castrolutförande" bestod av ett dekalkit som man satte på hojen (i alla fall för modellen som såldes i Europa).

Misstänkte det, just denna hoj står sedan länge hos Verona Motor, dom begär för mkt för den...så den kan ju stå kvar till snödropparna kommer upp....

är ganska säker på att alla sp-2:or har svart ram.....

min har det iaf:)

usch att vintern skall vara så lång....:huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma