Honda SP1-tråden

samma tank?

är det någon som vet om det är samma tank på firestormen som på sp1/2?
tänkte kanske fixa ett lackförsök under vintern..... och få tag på en obucklad tank ser svårt ut.... bara rejsgrejjer som har varit marksynade....

om det sen är någon som vet hur race-kåporna på ngc-racing är? (http://www.ngc-racing.com/index.php?page=category&cat=85)
tänkte ta dom dyrare 3990:- komplett gatmodell..... har någon provat?.... passar dom för lack....?....
 
Äntligen!!

halloj alla glada!

just vart och köpt min drömhoj idag,,,,en sp1a 2001 med 2000mil på mätarn i tip top kondition:yoparty ,,,

åker och hämtar den på tisdag eller onsdag, plågsam väntan på alpvägarna i schweiz där jag bor för tillfället:)

Snyggare hoj får man leta efter,, ser väldigt modern ut i designen,,plus hrc gör ju inte saken sämre:tummenupp
 
det blev en sp_2:a ändå.... dock svart....
trevlig hoj iaf....:yoparty

Kan det ha varit dig jag såg på Preem macken mellan Västerhaninge och Tungelsta? Jag var inne och tankade min vita Castrol Honda. En sådan som du ville ha :tungan

Hoppas att du kommer trivas med din 2:a. Själv har jag haft min i 5 år och är fortfarande mycket nöjd med den.
 
Kan det ha varit dig jag såg på Preem macken mellan Västerhaninge och Tungelsta? Jag var inne och tankade min vita Castrol Honda. En sådan som du ville ha :tungan

Hoppas att du kommer trivas med din 2:a. Själv har jag haft min i 5 år och är fortfarande mycket nöjd med den.

mmm... det var jag....
tog en skön kvällsrepa och passade på att avnjute en kaffe på preem....
den såg bra ut.... cykeln asså....:tummenupp
 
En fråga bara? Är det någon som har en durban luftbox eller liknande? Vad använder ni för filter och hur sitter det monterat?! Bilder tack!
 
En fråga bara? Är det någon som har en durban luftbox eller liknande? Vad använder ni för filter och hur sitter det monterat?! Bilder tack!

Jag har en Durbahn luftburk i min 2:a. Det följer med två uppsättningar filter när man köper burken. En uppsättning = två stycken filter på varandra, ett lite grövre och ett finare. Filtrena sitter monterade längst fram i öppningen i ramen.

Om du tittar i mitt garage så kan du se två bilder på burken. Den ena där burken är lös och jag har precis kllätt den med folie. På den andra kan du se den monterad i min hoj tillsammans med mina nya trattar :-)
 
Har fått tag på en helt ny till vettig peng nämligen..... Vad kostar en ny i normala fall? Du kan ju komma till uppsala och hjälpa mig att montera, behöver man göra pair modden för att den ska passa?!
 
Har fått tag på en helt ny till vettig peng nämligen..... Vad kostar en ny i normala fall? Du kan ju komma till uppsala och hjälpa mig att montera, behöver man göra pair modden för att den ska passa?!

Kolla så att den är till en SP-1:a. Jag tror att 1:ans burk har lite mindre hål för insugen.

Priset hittar du nog på Durbahns sida.

Den är inte så svår att montera. Det är lite pill och det tar en stund. Du behöver inte göra PAIR modden om du inte vill, men när du ändå har allt isär så tycker jag att du ska göra det. Om du ska köra den i bänk sedan, så måste du göra det.

Lycka till :tummenupp
 
Hittar inte hans hemsida.... Jodå, det är till en SP1! Vart kan man hitta täcklocken för att göra pair modden, sak finnas lock så man slipper plugga original locken.... Vad är det för fördelar med PAIR modden, varför måste jag göra det för att köra den i bänk?!
 
Grymt sugen på en SP1:a. Så jävla läckra.

Jämfört med Horneten, hur mycket bättre är den på en bandag exempelvis? Hur är effektregistret?
 
Grymt sugen på en SP1:a. Så jävla läckra.

Jämfört med Horneten, hur mycket bättre är den på en bandag exempelvis? Hur är effektregistret?

Mycket bättre såklart!:rolleyes:
Skämt åsido, men i grund o botten så är den ju byggd för bana.
Sen att dom missade lite när gatvarianten släpptes e en annan sak..
Men allt går ju o modda! :)
Min som e trimmad har skapligt vrid i mellan o än mer på topp, passar min körstil rätt bra.

Köp den vetja! :tummenupp
 
Halloj!
Undrar va som är den ultimata drevningen för mestadels gata o lite bana? Har letat lite i trådarna men inte riktigt fått svar.
Vet att många tar ner en kugg fram. Räcker d eller ska man börja labba med bakdrevet me? Dem kostar ju lite, inte så att man köper ett gäng o testar direkt? eller? :va
15/40?
15/41?
15/42?
eller kanske bara byta bakdrevet till 45-46??

Tacksam för tips.. :)
 
Min är neddervad 1 kugg fram...och det gör en otrolig skillnad. Rekomenderas verkligen. Dock går hastighetsmätaren fel(10km/h i 100).

För övrigt är cykeln tillsalu!

//Calle
 
Last edited:
Öhh.. din :1pajas Sök i denna och i min byggtråd, så får du alla svaren :D

Hittade hans sida nu.....:rolleyes: Vill ha min luftbox NU!!!!!:huvet

Någon som vet var man kan hitta täckkåpor till ventil kåporna för PAIR systemet?! Vet att det finns men hittar inte vart nu.....:gnissla
 
Ser ut som man kan göra dom själv i alu med en packning.... Det ska jag göra! Du skrev att man MÅSTE göra PAIR modden om jag ska bänka, varför?! Ska iaf bänka och justera den i vår är det tänkt.... Vad gör det för skillnad med PAIR modden?! Har inte riktigt förstått innebörden med den?! Kan någon mer sakkunnig person förklara för mig lite enkelt... TACK!

Har du märkt någon skillnad med Durbahn boxen mot original?!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top