Honda SP1-tråden

Fick du shimsa ventiler? Har jag aldrig hört att nån behövt förens nu.... Inte mycket då?

Gå ut och ta några bilder nu så vi får se!

Mvh Fredrik

Det var bara en ventil som va lite tajt. Dem sa d inne på honda när jag köpte shims att om man får byta så brukar det oftast bara vara på en eller två.
Satt ett 192 shims så jag gick ner ett steg till 190.
Har Meckat mer än kört med hojen. Men vill fixa till allt ordentligt innan hon ska få jobba.. Har även bytt alla vätskor, olja, filter, däck, stoppat om dämparna, o massa där till..

Bilder på hojen kommer..
 

Bifogat

  • Ventil 2.jpg
    Ventil 2.jpg
    104 KB · Visningar: 58
  • Ventil 1.jpg
    Ventil 1.jpg
    85.4 KB · Visningar: 66
  • ventil 3.jpg
    ventil 3.jpg
    129.1 KB · Visningar: 83
  • avgas.jpg
    avgas.jpg
    98 KB · Visningar: 44
  • avgas 1.jpg
    avgas 1.jpg
    134.4 KB · Visningar: 52
Inga fantastiska bilder men iaf några..:)
 

Bifogat

  • mek1.jpg
    mek1.jpg
    131.5 KB · Visningar: 94
  • SP1 klar1.jpg
    SP1 klar1.jpg
    192.3 KB · Visningar: 99
  • SP1 klar2.jpg
    SP1 klar2.jpg
    215.9 KB · Visningar: 98
  • SP1 klar3.jpg
    SP1 klar3.jpg
    194.1 KB · Visningar: 85
Ingen spätta åkare som behöver lite krashkåpor ??
 
Tack! Man gör vad man kan..
Biltemastöd?
Passa dig för framstödet om du överväger ett sådant... De små o tämligen felvinklade piggarna har en förmåga att försvinna in i gaffelhålen.... till följd att det krävs tre man o få bort stödet sedan.... :gnissla
 
Biltemastöd?
Passa dig för framstödet om du överväger ett sådant... De små o tämligen felvinklade piggarna har en förmåga att försvinna in i gaffelhålen.... till följd att det krävs tre man o få bort stödet sedan.... :gnissla

Har det oxå! fick lägga under brädbitar under framhjulet då får man ut den utan problem..

Men det finns en lösning nu! :)

Ska se om den funkar bättre..
 

Bifogat

  • 82-328_l.jpg
    82-328_l.jpg
    51.5 KB · Visningar: 48
Mjaha - då har man fått krypa till korset och ta bort Acra-systemet och sätta dit original istället, för att kunna åka med kärleken överallt. Tyvärr blev ju hojen ca 1 ton tyngre med std-systemet monterat och en tanke nu är att sätta tillbaks titansystemet men modda originalburkarna så att de enkelt kan anslutas mot acra-rören. Då kan man åka Acra på gatan och rostfritt original på banan. Någon som har koll på var man kan få fatt i blyremsor motsvarande de Honda har som avgastätning - men i valfri längd så att jag kan få till en vettig tätning?
 
Varför sätter du inte på "SVEMO-krökar" på hojen när du kör bana isf :va

Jag har gjort två som jag kan skruva på om de stoppar mig för för hög :musik

:tummenupp

Det handlar inte om ljudnivå utan om att det ska vara original. Inget attsäga om det. Jag förstår att man tar till den lösningen framför att hålla på att ljudmäta 50 hojar. Men det är iallafall anledningen.

Som polarn sa "sätt aluminiumtejp på kolfiberturorna och hävda original" :)
 
Någon som har koll på var man kan få fatt i blyremsor motsvarande de Honda har som avgastätning - men i valfri längd så att jag kan få till en vettig tätning?[/QUOTE]

Du kan tillverka dom av tonfiskburkar eller så..
Klipp bort botten och kragen och linda på - rätt åtdraget blir det tät och håller länge.

Det är lite kämpigt att linda på men timlönen är bra i jmf mot original eller dito special bolt-on.

Stålburkar är att föredra , alut mjuknar rätt bra vid hårdkörning - men fungerar vid kortare bytesintervall
 
Biltema nästa! :tummenupp

Bespara dig rasan. De där ofunkar på SP1:ans framben eftersom upphängningen till bromsoken är i vägen för den bakre rullen. :(

Blir att trilskas med de som följer med......

Någon som har koll på var man kan få fatt i blyremsor motsvarande de Honda har som avgastätning - men i valfri längd så att jag kan få till en vettig tätning?

Du kan tillverka dom av tonfiskburkar eller så..
Klipp bort botten och kragen och linda på - rätt åtdraget blir det tät och håller länge.

Det är lite kämpigt att linda på men timlönen är bra i jmf mot original eller dito special bolt-on.

Stålburkar är att föredra , alut mjuknar rätt bra vid hårdkörning - men fungerar vid kortare bytesintervall[/QUOTE]

Tack för tipset!
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top