Honda SP1-tråden

Ångrar att jag sålde min fullkittade sp1:a:(

Första gången man haft den känslan, R1:an är fin men sp1:an var så mycket bättre!....För mig iaf!
 
Ångrar att jag sålde min fullkittade sp1:a:(

Första gången man haft den känslan, R1:an är fin men sp1:an var så mycket bättre!....För mig iaf!

Någon gång får man väl byta antar jag,därför jag är lite kluven
En CBR1000 eller ZX10 står väl nära till hands, men visst skulle jag sakna spettan, man har ju lagt ner en del penagar o arbete på den.
saknar min förra ZX7r, lite sådär...
 
Ångrar att jag sålde min fullkittade sp1:a:(

Första gången man haft den känslan, R1:an är fin men sp1:an var så mycket bättre!....För mig iaf!

Förstår dig precis (även om jag har kvar min :yoparty )...det finns många hojar som är så mkt "bättre" än Spettan men för mig är den helrätt! :D
 
Förstår dig precis (även om jag har kvar min :yoparty )...det finns många hojar som är så mkt "bättre" än Spettan men för mig är den helrätt! :D

Hur definieras "bättre"??

En som går snabbare runt banan, eller en hoj som man har roligare medans man kör. Fast, man är 1 sekund långsammare runt samma bana??

Nu har jag inte kört en SP1/2:a. Men jag är ganska säker på att den har samma fördelar som en TL. Dvs, den är helt enkelt rolig att köra, fast den är långsammare än årets mega-super-duper-rad4-from-hell, etc.. :)

:hej
 
"Suspension for Dummies"

Jag har precis blivit med SP1. Trevlig känsla och helt klart en snygg hoj. HAr dock lite problem som jag inte kommer till rätta med.
Finns det någon som är duktig på, och som har tips att ge på hur man stälelr in fjädringen. Detta är ju inte modellspecifikt för just SP1, utan en mer allmän kunskap kanske. Mitt problem är att hojen blir för lätt i gumpen vid inbromsningar och att jag sen har svårt att sätta den ut ur böjarna. Jag skruvar och rattar men känner inte att jag får koll på det. Jag lyckas få inställningar som funkar bra i högre hastigheter men långsamma kurvor har jag problem med. Jag försöker att få bak så mycket vikt jag kan, men lyckas inte. Någon som har tips på någon "Suspension for dummies"? :)

mvh /Ricky
 
"Suspension for Dummies"
... Mitt problem är att hojen blir för lätt i gumpen vid inbromsningar och att jag sen har svårt att sätta den ut ur böjarna. Jag skruvar och rattar men känner inte att jag får koll på det. Jag lyckas ...
mvh /Ricky
Med mina ringa kunskaper låter det som du skall spänna fjädern lite...
Jag har en grundinställningsmanual någon stans. Kolla mina trådar om du hittar den, så skall jag försöka hitta den själv. Kan vara ett pdf-dokument som då kan skickas....
 
"Suspension for Dummies"

Jag har precis blivit med SP1. Trevlig känsla och helt klart en snygg hoj. HAr dock lite problem som jag inte kommer till rätta med.
Finns det någon som är duktig på, och som har tips att ge på hur man stälelr in fjädringen. Detta är ju inte modellspecifikt för just SP1, utan en mer allmän kunskap kanske. Mitt problem är att hojen blir för lätt i gumpen vid inbromsningar och att jag sen har svårt att sätta den ut ur böjarna. Jag skruvar och rattar men känner inte att jag får koll på det. Jag lyckas få inställningar som funkar bra i högre hastigheter men långsamma kurvor har jag problem med. Jag försöker att få bak så mycket vikt jag kan, men lyckas inte. Någon som har tips på någon "Suspension for dummies"? :)

mvh /Ricky

Kolla rc51.org där hitta du en massa bra saker att vet om SP1/2....

Kul att det blev en Sp1, grymt rolig hoj och lätt den snyggaste!
Har en framskärm i kolfiber över som du kan få köpa för 1000:- plus frakt?!:D

Du måste självklart lägga upp bilder på nyförvärvet!

Mvh Fredrik
 
Hur definieras "bättre"??

En som går snabbare runt banan, eller en hoj som man har roligare medans man kör. Fast, man är 1 sekund långsammare runt samma bana??

Nu har jag inte kört en SP1/2:a. Men jag är ganska säker på att den har samma fördelar som en TL. Dvs, den är helt enkelt rolig att köra, fast den är långsammare än årets mega-super-duper-rad4-from-hell, etc.. :)

:hej

Håller med dig...att jag skrev bättre med situationstecken var helt avsiktigt eftersom det är så subjektivt. Provkörde en gsxr 1000 06 nyligen och visst kändes det att det var en lättare och starkare hoj. Samtidigt finns det något kliniskt över värsting rad4orna...de känns stöpta i samma form liksom, det är bara loggorna som skiljer dem åt.

Nä, SP1 is da shit :yoparty :D

(TL1000 är inte dum den heller... :tummenupp )
 
Kopplingsproblem

Hallå!!
Jag har stött på ett litet kopplingsproblem som jag skulle vilja få lite råd angående. När jag ställde undan hojjen i november så fungerade kopplingen precis som den skulle, tog normalt, inget slir etc. Nu väckte jag den ur vinterdvalan igår och skulle ta mig en kort tur. Jag rullade ut den, startade den, (startade som en klocka direkt trots ingen laddning på 4 mån.) och lät den stå på tomgåmg i ca 5 min medans jag hämtade hjälm och handskar för en kort tur. Jag sätter mig på hojjen och drar in kopplingen, lägger i ettan och bam!!! Hojjen skuttar fram och dör. Känner att kopplingsgreppet känns svampigt och lite "dött". I med friläge, startar igen, in med koppling, lägger i växel och den börjar dra direkt växeln är i, dock med slir nu. Stoppar, i med växeln igen och nu står den still men den vill "dra" trots indragen koppling. Efter ett tag börjar den funka men den tar absolut längst in och är bedrövligt okänslig. Vad tror ni, kan det vara så enkelt som att bara lufta kopplingen eller är det allvarligare?
Tacksam för tips!!
//Snake
 
Hallå!!
Jag har stött på ett litet kopplingsproblem som jag skulle vilja få lite råd angående. När jag ställde undan hojjen i november så fungerade kopplingen precis som den skulle, tog normalt, inget slir etc. Nu väckte jag den ur vinterdvalan igår och skulle ta mig en kort tur. Jag rullade ut den, startade den, (startade som en klocka direkt trots ingen laddning på 4 mån.) och lät den stå på tomgåmg i ca 5 min medans jag hämtade hjälm och handskar för en kort tur. Jag sätter mig på hojjen och drar in kopplingen, lägger i ettan och bam!!! Hojjen skuttar fram och dör. Känner att kopplingsgreppet känns svampigt och lite "dött". I med friläge, startar igen, in med koppling, lägger i växel och den börjar dra direkt växeln är i, dock med slir nu. Stoppar, i med växeln igen och nu står den still men den vill "dra" trots indragen koppling. Efter ett tag börjar den funka men den tar absolut längst in och är bedrövligt okänslig. Vad tror ni, kan det vara så enkelt som att bara lufta kopplingen eller är det allvarligare?
Tacksam för tips!!
//Snake

Hej!

Det där brukar kunan hända på Hondan - iallafall har det hänt mig. ;) Ta loss slavcylindern och motionera kolven så fixar det sig. Luftning brukar sällan hjälpa.

/R
 
Kolla rc51.org där hitta du en massa bra saker att vet om SP1/2....

Kul att det blev en Sp1, grymt rolig hoj och lätt den snyggaste!
Har en framskärm i kolfiber över som du kan få köpa för 1000:- plus frakt?!:D

Du måste självklart lägga upp bilder på nyförvärvet!

Mvh Fredrik

Nuså. ;) Picz!
 
NU köra vänner är det så att jag behöver ett kopplingsschema över en SP1 så jag kan koppla in mitt larm.... Nån som har!?! Vore jätte snällt!!!!!
Min mail är softishman@hotmail.com!

TACK!

Mvh Fredrik
 
Fi lampj***l

Tjena grabbar igen!:)

Hoppas jag inte är tjatig , men vilka kablar ska man kolla om man har detta felet (Fi lampan), och kan detta skada motorn på nåt sätt?:gnissla
Kanske en jäkligt dum fråga men var sitter fler kablar som man kan komma åt lätt mer än i kutsen?
 
Tjena grabbar igen!:)

Hoppas jag inte är tjatig , men vilka kablar ska man kolla om man har detta felet (Fi lampan), och kan detta skada motorn på nåt sätt?:gnissla ..
Kolla lufttempgivaren som sitter i locket till luftburken. Den ger samma indikation om den är frånkopplad.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top