Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vad fick du ge för pärlan?! Ser väldigt fin ut! Hur löser du det med frakt osv? Ska kolla upp lite saker idag som kanske kan vara till nytta för dig!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Priset blev bra, bättre än motsvarande hoj i Sverige iaf....vet inte om det finns SÅ många sena Spettor som gått under 2000 mil.
Frakten sköts via en engelsman som fraktar hojar regelbundet.

Blir en lååång väntan till hon står i garaget.:huvet
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jaha kära SP bröder.
Då kan jag stollt meddela att jag idag la handpenning på en Spetta i London!
Prel. ankomst i Sverige i slutet av april!

Hojen är en av dom sista 01:eek:rna som gjordes då den t.om reggats som en 02:a i Storbritanien...2 ägare.

Känns kanon!:yoparty

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty

...å jag kan ju inte låta bli å berätta att i samma shipment står min pärla, en hoj som jag letat läääääänge efter. 2 ägare, knappt 900 mil..underbart:tuttar
 

Bifogat

  • SP2 snart hemma....jpg
    SP2 snart hemma....jpg
    29 KB · Visningar: 67

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vilket jävla fusk alltså!!!! TVÅ stycken importisar....:glömdet

Haha.... Säg nu vad ni får ge för dom!:va Är lite nyfiken!

Själv står jag hemma men min i smådelar.....:huvet Nu när vädret blivit bra oxå...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Drygt 60k. Fraktad, reggad o klar landar väl kalaset på runt 70k. Värt varenda cent :D :D
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Inte mera.... Oj då, lite förvånad faktisk! Hur kom ni i kontakt med killen som ska skeppa iväg dom? Ni ska inte åka dit och titta innan? Hur gör man när man ska regga, hur kommer ni lösa allt? Är nyfiken!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Inreggning kostar runt 1000 lappen, + 500:- för en s.k ursprungskontroll som görs innan bes.
Eventuellt måste vi byta strålkastaren för halvljuset, men inte säkert att det behövs. (förhoppningsvis är dom av symetrisk typ)
Instrumenten är ju digitala & ställs om till km/h med ett par knapptryck!:tummenupp

"fazerfun" har tagit in hojar tidigare via denna kontakt utan ngt krångel, så det känns tryggt!
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Yep! tackar!!:fyllisar
Nå...nu får du väl fixa fälgdekaler till Honda då! ;)

Blir en låååång månad innan den kommer...tur man har lite vackra bilder så länge!
 

Bifogat

  • RR.jpg
    RR.jpg
    103.5 KB · Visningar: 63
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Stort GRATTIS till er båda! :tummenupp Kan aldrig bli för många SP1:eek:r & SP2:eek:r i Sverige... Härligt! :yoparty

//Flying Finn

Man bugar och bockar :D

En vit SP2 har alltid varit lite av en drömhoj så det känns nästan surreal att jag äntligen fått loss en i ett sånt galet fint skick :banana Kommer att bli en plågsamt lång väntan dock :gnissla
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inte mera.... Oj då, lite förvånad faktisk! Hur kom ni i kontakt med killen som ska skeppa iväg dom? Ni ska inte åka dit och titta innan? Hur gör man när man ska regga, hur kommer ni lösa allt? Är nyfiken!

Biltmore har väl sagt det mesta men den största risken med vårt upplägg är ju naturligtvis att köpa osett. Jag köper dessutom privat, via Ebay, och även om jag är noga med vilka jag gör affärer med så visst, att lägga 10%handpenning på något man faktiskt inte vet existerar är ju egentligen helt :dummer Men hittills har det funkat över förväntan.

Det jävliga med UK är logistiken och här är väl jag och Biltmore lite lata. Det skulle säkert gå att spara några tusenlappar genom att trixa med hyrbilar och färjor men nä, jag har inte den tiden känner jag. Så då får det bli en tredje part, en kille som heter Mark Jennings. Han åker över en gång i månaden och skeppar från Goole på ostkusten. Hojarna surras i en container och levereras till hans hem utanför E-tuna. Priset beror mkt på vilka stopp han själv gör men ju längre från Goole i nord/sydlig riktning, desto dyrare.

Regbesiktningen blir spännande...Biltmore kollade med Honda och enligt dom var det samma spec på den högra lampan (helljuset) på UK och europeiska hojar men däremot inte på den vänstra, den hade ett annat serienummer. Personligen låter det lite konstigt att Honda tillverkat en extra uppsättning bara för UK, Australien och vad...Malta men man vet ju aldrig...fortsättning följer
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ähh! vi åker in till Bilprovningen & ser dumma ut bara...:crash
Läste tyvärr ett inlägg på ett forum på nätet om en kille som skulle ta sin Engelska SP1 med sig till Tyskland, & han hade fått nedslag på lampan....

Men men....bara vänta & se!
Ritar ett streck på väggen idag...många kvar! pust & stön....:hojcbr
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Fan vad kul, har sett annonser från Mark Jennings på blocket.... Bara att testa om det funkar med den lampan, annars får ni leta upp en ny! Om det inte är mer krångel än så så verkar det ju bra! Annars kan man väl åka dit och köra den på en färja själv?!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har en komplett lyktsats & framkåpa på en MC demontering som jag får för 2500:- bara handla antar jag, om inte den behövs kan man alltid sälja den sen.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har en komplett lyktsats & framkåpa på en MC demontering som jag får för 2500:- bara handla antar jag, om inte den behövs kan man alltid sälja den sen.

Är det hela toppkåpan? I fint skick? Röd? Då kan jag vara intresserad!!!!:tuttar

Är det någon som har MAGNESIUM kåpan på motorns högra sida över?:(
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top