Honda RC51 / RVT 1000R

Vet att jag lyfter denna tråden nu men det blev liksom aktuellt. Det är så att jag bhar möjlighet och köpa loss en RVT RC 51 2002 från Polen i bra skick för 25 lakan. Är det en SP1 eller SP?
Det skall sitta massa godis på den och den är från USA från början. Den är omlackad svart. Är den värd pengarna? E så sugen på en sådan då dem är så snygga! O så V-twin...mmmm
Inga stora pengar men jag undrar om det är värt det?

Är det en 02 så är det en SP2 (RVT är det amerikanska namnet). För ett otränat öga kan SP1 och 2 vara svåra att skilja åt men svingen på SP2 ser annorlunda ut, kolla här tex:
http://www.hondamc.se/homc/templates/ModelCategoryArchiveList____9670.aspx

Är hojen fräsch så visst är den värt 25k. Omlackad kommer den naturligtvis inte att hålla sitt värde lika bra som hojar med originallack men dem får man å andra sidan betala minst det dubbla för.

Killen som har denna hojen säger att det är en limited edition med 180 hk original...vet inte om jag ska tro på det så jag undrar om det fanns någon sådan överhuvudtaget...?
Vet att den är importerad från Usa men det låter lite föör bra..

Killen som har denna hojen säger att det är en limited edition med 180 hk original...vet inte om jag ska tro på det så jag undrar om det fanns någon sådan överhuvudtaget...?

Nej det finns inget sådant. Det är skojeri. Kan tänka mig att med fullt HRC-kitt och lite till som Colin Edwards hade i wsbk så kan man komma upp i de siffrorna.

25000kr för en -02 "limited edition med 180 hk original" - då ska man nog dra öronen åt sig och inte förskottsbetala något i alla fall...

Edwards tävlingshoj ryktades ha ca 180hk och väga runt 160kg när den var som framgångsrikast. Finns en del HRC-kit att köpa i olika varianter men SP-1/SP-2 har aldrig sålts i någon sådan variant från fabrik mig veterligen.

:) nä, jag tänkte kanske byta bort min ninja mot denna sp2-an...vad tror ni?

är det legit så är det väl bara att köra på, jag tycker dock att det låter som du håller på och blir scammad..

Hmm, jag är hans chef på jobbet så jag tror att han bara överdriver lite om hästarna...han skulle aldrig blåsa mej för då har han inget jobb kvar...;)

Det är det också...finns ingen limited edition från fabrik (sp1/sp2 är sig limited eftersom de är homologeringshojar) som ger 180 kusar, det är ren bs. Däremot finns det en massa (dyrt) HRC-godis som man kan skrämma upp effekten med men det är inget som kommer färdigmonterat från fabrik.:fakta

Ja, nu har jag fått tag på en bild på hojen...kanske ni kan værdera den från bilden...han ska ha 25 løk før den..;)

Nuså, damen på bilden ingår inte i køpet..:(

Bifogat

• VTR sp2.JPG
    VTR sp2.JPG
    41.8 KB · Visningar: 156
Last edited:
Jag skulle inte kunna motstå frestelsen utan köpa direkt. Priset är ju halva mot normala.

Tycker man ser väldigt mycket hojar till salu till väldigt låga priser i Polen. Sen klagar tyskarna i och för sig på hur mycket som stjäls och transporteras över gränsen, kanske finns ett samband.

Känns ju tryggt iallafall att du känner killen som säljer den.

Ja, vafan ...25 lök...man skulle få igen dem stålarna på delarna ..:) Den är intagen från Usa för 3 år sedan....
Behåller ninjan och köper denna för semesterpengen..:banana

Gott! Du får berätta lite om hojen och lägga upp några bilder sen när du fått hem den!

Vet du mätarställningen på den?

Givetvis så kommer det bilder..:) Vet inte men tror den gått mellan 3-4 k mil har jag för mig.
Såg lite fler bilder på hans dator idag på den och han skulle mejla dom till mej men jag har inte fått mejlet än...:(
Undrar vilken hoj man ska behålla av dessa...ninjan eller sp2 an...:)

Undrar vilken hoj man ska behålla av dessa...ninjan eller sp2 an...:)

Båda! Håller själv på att övertyga tjejen att man behöver minst två hojar i garaget.
Kollar också efter SP1/2 men det blir nog inget köp innan nästa vår när jag flyttar hem och har tid att åka.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!