Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Palo skrev:Passa så du inte knäcker ramen. dom har faktiskt bara 45 kg som max last. Har sett en vuxen knäcka ramen på en PW 50.
Dom är lite klenare än minmoto bågarna.
HönaPower skrev:Tung hoj....![]()
Luktar ju gott!
, men nu tänkte jag passa på att byta packning och olja, men vad ska det vara för olja?
Det är inte så att du kanske skulle köpt något färdigt, eller iaf haft någon brevid som kan hjälpa till o förklara.. Aja, lycka tillEspen skrev:· luktar bensin i hela lägenheten!!!
· Är det som jag tror är förgasaren, förgasaren?
· Vart sitter kolven?
överdriv inte...Espen skrev:90kg tar de allra flesta!![]()
metallgutten skrev:Det är inte så att du kanske skulle köpt något färdigt, eller iaf haft någon brevid som kan hjälpa till o förklara.. Aja, lycka till
PS. Den här tråden kan juh iof bli hur kul som helst (för oss andra)
snobben skrev:Om du skruvar bort den här klumpen så kommer du hitta kolven![]()
Och ja, det där är förgasaren...
Om man inte frågar så lär man sig inte(om man inte läser sig till svaret nånstans)
Mvh.
Espen skrev:Nej det är verkligen sant!
Nu kommer följdfrågan, hur ser man att kolven är sliten/behöver bytas? Alltså hur ska det se ut?![]()
Förresten, vad tycker du man ska göra med en förgasare som inte använts på två år?
Mvh
Zana skrev:Tror inte kolven slits på en sån där maskin...
Förgasaren kan du plocka isär, dvs. skruva loss flottörhuset på, sitter på underidan, och rengöra med tryckluft, tops, och bensin...
Fyll på med olja och skruva i tändstiftet...
Om den startar så startar den.. tycker inte du ska ge dig in på en motorrenovering av den där.... Om den går så går den... ba..
lycka till...

Kraschpucken skrev:Köp en billig 250cc cross istället..
lite roligare att lattja med när du fått ihop den
Edit: eller en gammal cr500....![]()
Espen skrev:Jag lägger inköpsbudgeten på tio stycken tusenlappar.
Kubiken kommer spela mindre roll, tar det jag hittar helt enkelt!
Tja

kjuze skrev:Erkänn att du lagt på alla de där vikterna på skivstången bakom bara för detta fototillfälle.![]()

HönaPower skrev:Siktar du på Gotland Grand National med den där?![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |