Honda QR Bilder... :D

Passa så du inte knäcker ramen. dom har faktiskt bara 45 kg som max last. Har sett en vuxen knäcka ramen på en PW 50.

Dom är lite klenare än minmoto bågarna.
 
Palo skrev:
Passa så du inte knäcker ramen. dom har faktiskt bara 45 kg som max last. Har sett en vuxen knäcka ramen på en PW 50.

Dom är lite klenare än minmoto bågarna.

Ja, den tanken har slagit mig. Får väl till att förstärka på de utsatta områderna.

Idag ska jag skruva isär hela QR:en, då kommer det strömma frågor! :gnissla

Tja
 
Haha, nu har jag monterat isär en del! Och fått höra hur dum jag är för att det luktar bensin i hela lägenheten!!! :yoparty Luktar ju gott!

Är det som jag tror är förgasaren, förgasaren? Vad exakt är det jag ska göra med förgasaren när jag skruvar av den, rengöra, byta nått?! Eller vad?

Vart sitter kolven?

Kolla in avgassystemet, det är orginal Acminivic! Gör att den går som f*n! :D Nej men skämt åsido, finns det något som stryper den lelle i orginalsystemet? Ger ett "rakt" rör" lite mer effekt eller behöver tvåtaktaren ett visst motstånd?

Som ni ser så kunde jag inte låta bli att skruva upp transmisionen :huvet, men nu tänkte jag passa på att byta packning och olja, men vad ska det vara för olja?

När jag är färdig med QR:en så ska det inhandlas en 125 cross, ser detta som ett sätt att lära sig! Så svara gärna på mina frågor, då blir jag glad! :Bugar

Tja
 

Bifogat

  • Bild 001.JPG
    Bild 001.JPG
    98.1 KB · Visningar: 190
  • Bild 008.JPG
    Bild 008.JPG
    99 KB · Visningar: 161
  • Bild 011.JPG
    Bild 011.JPG
    93.7 KB · Visningar: 207
  • Bild 014.JPG
    Bild 014.JPG
    99.2 KB · Visningar: 181
  • Bild 016.JPG
    Bild 016.JPG
    104.6 KB · Visningar: 160
  • Bild 019.JPG
    Bild 019.JPG
    81.7 KB · Visningar: 181
Last edited:
Espen skrev:
· luktar bensin i hela lägenheten!!!
· Är det som jag tror är förgasaren, förgasaren?
· Vart sitter kolven?
Det är inte så att du kanske skulle köpt något färdigt, eller iaf haft någon brevid som kan hjälpa till o förklara.. Aja, lycka till :rolleyes:

PS. Den här tråden kan juh iof bli hur kul som helst (för oss andra)
 
metallgutten skrev:
Det är inte så att du kanske skulle köpt något färdigt, eller iaf haft någon brevid som kan hjälpa till o förklara.. Aja, lycka till :rolleyes:

PS. Den här tråden kan juh iof bli hur kul som helst (för oss andra)

Äh, du skrev ju det själv, jag roar ju alltid någon! :D
Det jag gör kallas att bjuda på sig själv, jag skäms inte för min okunskap då mitt motorintresse kom sent i livet. Jag är duktig på andra saker istället :brinnerup

Jag gör detta dels för att lära mig och dels för att det är skoj...

Tack för lyckönskningen, det lär behövas! :fyllisar

Tja!
 
Om du skruvar bort den här klumpen så kommer du hitta kolven ;)
Och ja, det där är förgasaren...

Om man inte frågar så lär man sig inte :fakta (om man inte läser sig till svaret nånstans)

Mvh.
 

Bifogat

  • Bild 001.JPG
    Bild 001.JPG
    122.6 KB · Visningar: 126
snobben skrev:
Om du skruvar bort den här klumpen så kommer du hitta kolven ;)
Och ja, det där är förgasaren...

Om man inte frågar så lär man sig inte :fakta (om man inte läser sig till svaret nånstans)

Mvh.

Nej det är verkligen sant!

Nu kommer följdfrågan, hur ser man att kolven är sliten/behöver bytas? Alltså hur ska det se ut? :gnissla
Förresten, vad tycker du man ska göra med en förgasare som inte använts på två år?

Mvh
 
Last edited:
Espen skrev:
Nej det är verkligen sant!

Nu kommer följdfrågan, hur ser man att kolven är sliten/behöver bytas? Alltså hur ska det se ut? :gnissla
Förresten, vad tycker du man ska göra med en förgasare som inte använts på två år?

Mvh


Tror inte kolven slits på en sån där maskin...

Förgasaren kan du plocka isär, dvs. skruva loss flottörhuset på, sitter på underidan, och rengöra med tryckluft, tops, och bensin...

Fyll på med olja och skruva i tändstiftet...

Om den startar så startar den.. tykcer inte du ska ge dig in på en motorrenovering av den där.... Om den går så går den... ba..


lycka till...
 
Zana skrev:
Tror inte kolven slits på en sån där maskin...

Förgasaren kan du plocka isär, dvs. skruva loss flottörhuset på, sitter på underidan, och rengöra med tryckluft, tops, och bensin...

Fyll på med olja och skruva i tändstiftet...

Om den startar så startar den.. tycker inte du ska ge dig in på en motorrenovering av den där.... Om den går så går den... ba..


lycka till...

Okej, kolven slits inte pga den låga effekten va? :va
Jag ska nog inte renovera allt för mycket, bara skruva isär, tvätta, sandpappra och kanske rostskyddsspreja och sedan sätta ihop igen, får väl kränga iväg den sen och köpa en billig 125> cross och renovera istället! :)

Alla har lyckats övertala mig, skiter i att bygga nått kul av denna! Kanske hade kunnat bli nått häftigt, men skiter i det... :rofl

F*n hatar när tjejen får rätt! :död

Tja
 
Köp en billig 250cc cross istället..
lite roligare att lattja med när du fått ihop den :tummenupp


Edit: eller en gammal cr500.... :crash
 
Kraschpucken skrev:
Köp en billig 250cc cross istället..
lite roligare att lattja med när du fått ihop den :tummenupp


Edit: eller en gammal cr500.... :crash

Jag lägger inköpsbudgeten på tio stycken tusenlappar.
Kubiken kommer spela mindre roll, tar det jag hittar helt enkelt! :)

Tja
 
Espen skrev:
Jag lägger inköpsbudgeten på tio stycken tusenlappar.
Kubiken kommer spela mindre roll, tar det jag hittar helt enkelt! :)

Tja


Låter som en bra idé... jag har ingen cross men jag köpte axelskydd, stövlar och hjälm idag för 1000:- allt är använt max 15 gånger. så bra pris att jag måste skryta med det :fyllisar
 
hade själv en sån där när ja var 3 bast :rullandeu.... bra hojj att lära sej att mecka på om man inte kan så mycket, eftersom den bara kostade 500kr...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top