Honda o HD?

Honda är det ända självhelägda märket innom bil industrin : )
Så jag tror att honda mc är detsamma!

ReDan skrev:
Honda är det ända självhelägda märket innom bil industrin : )
:fatta! Porsche :yoparty

BMW var det också men nu har de ju Mini och Rolls Royce men de är helägda och delar inga chassin och annat som alla andra märken håller på med.

Maverick_ou812 skrev:
Så vitt jag vet så ingår Harley Davidson och Ducati i samma koncern.
Och det är inget aprilskämt.

Ducati eies av Texas Pacific Group (siden 1996). De har også interesser i Seagate Technology, ON Semiconductor, Burger King, J. Crew, Petco og Continental, America West.

Texas Pacific Group har ingen interesser i HD

morlock skrev:
Ingår inte Porsche i Audi-koncernen? Precis som Lamborghini.
Nej, nej och åter nej. :huvet Porsche är helt fristående, att de för över 20 år sedan hade en modell (924) som hade ett Audi-motorblock gör inte att det finns några ägarförhållanden mellan de två.

Det är helt otroligt vad många som tror att Volkswagen äger Porsche, för övrigt heter väl koncernen så, DKW/Audi är en del precis som Skoda.

Kanske är det för att de i Sverige har samma generalagent men det har inget med saken att göra.

Ninjaboy skrev:
Du känner till mer än jag vill veta. :tungan Dock är American Choppers på Discovery ett höjdarprogram. :yoparty Roligast är när Paul Sr provkör och säger "it handles real well". :D
Hehe, man har lite kunskaper om den mörka sidan också... Jag kan nog nästan mer om H-Ds motorer än om radfyror... Kanske inte så svårt, H-Ds motorer är ganska okomplicerade och jag kan nästan inget om radfyror. Men i alla fall... :cdevil

Jepp, det sa han om hojjen de byggde med en gräsklipparmotor också har jag för mig. :hihi

Esquire skrev:
Hehe, man har lite kunskaper om den mörka sidan också... Jag kan nog nästan mer om H-Ds motorer än om radfyror... Kanske inte så svårt, H-Ds motorer är ganska okomplicerade och jag kan nästan inget om radfyror. Men i alla fall... :cdevil

Samma här, jag kan alldelens för mycket om HD, efter att som barn ha växt upp med tidningen Hojmagasinet instoppad under kudden, efter Hojmagasinets tragiska nedläggning så läste jag MCM och gör så även idag.

Ni får ursäkta mig, men att byta ut plastkåpor mot andra plastkåpor, clip on mot crosstyre och att polera/sätta tejp i fälgen smäller inte lika högt riktigt som att köpa hem en bunt rör och en skuren panhead motor.
(nu ska vi inte alls förringa alla choppers som byggs med andra kraftkällor, men radfyror gör sig sällan i ett sådant chassie)

Sen är jag den första på att skriva under på att man inte får några bra tider på roadracingbanorna med en HD, Enda stället där dom tävlar med någorlunda framgång är väl styrlåsrejsing (402m rakt fram) och den fantastiskt multinationella sporten dirt track, framgång och framgång föresten, dom har ju egna klasser :lol

Esquire skrev:

Jepp, det sa han om hojjen de byggde med en gräsklipparmotor också har jag för mig. :hihi

Hej

Om du kan mer om HD:s än japanska fyror...

Hur kan du då i så fall påstå att HD är Okomplicerad??

En Harley är än idag 14 gånger mer komplicerat/krångligt konstruerad än en modern motor oavsett fabrikat!!

Detta gäller alla motorer sen Evon kom....Oavsett fabrikat finns det än idag ingen tillverkare som krånglat till sin konstruktion som Harley gjorde o gör än idag....

Visst är Twincammotorerna en nödlösning för att kunna kalla sig moderna...Tyvärr är ursprunget lika stenålder som vanligt...
Så...
Där är vi än idag...
Harley krånglar till sina konstruktioner...med massor av delar i motorn som egentligen inte skulle behövas överhuvudtaget.....
Så...Om 20 år sitter jag antagligen här o reparerar dom harley jag reparerar idag...o det jag reparerar är som vanligt det som inte finns i moderna konstruktioner!..

Ha det..

GuW skrev:
Ni får ursäkta mig, men att byta ut plastkåpor mot andra plastkåpor, clip on mot crosstyre och att polera/sätta tejp i fälgen smäller inte lika högt riktigt som att köpa hem en bunt rör och en skuren panhead motor.

Hehe,, underbart roligt :lol

Förövrigt läser jag också MCM, guldtidning!

Tysken skrev:
Hehe,, underbart roligt :lol

Förövrigt läser jag också MCM, guldtidning!

MCM är den enda svenska hojtidningen som är värd att läsa, till viss del beror det på att MCM är jäkligt bra...

(UNDERFÖRSTÅTT: Dom andra är fördjävligt kassa)

Hmmm...är det inte så att HD's Evo motor är utvecklad tillsammans med Mitsubishi???
...nå'n liten japan har ett finger med i hd iaf...om jag inte är förvirrad som vanligt.

MaScoot skrev:
Hmmm...är det inte så att HD's Evo motor är utvecklad tillsammans med Mitsubishi???

Man ska aldrig säga aldrig...men att Mitsubishis rallyjärn Lancer Evolution skulle ha något gemensamt med HD:s Evolution, låter relativt osannolikt...

HDs Evo-motor är ivfsh den snyggaste motorn jag sett på en custom/glidarhoj. Den ser så ren ut jämfört med andra (japanska) motorer. Men det är väl kanske den enda fördel den har.

MaScoot skrev:
...nå'n liten japan har ett finger med i hd iaf...om jag inte är förvirrad som vanligt.
Evo-motorn fick de hjälp med av Lamborghini, som f.ö också fixade en sunkig lastbilsmotor till det monster som sitter i Dodge Viper.

Senaste generationen, Twin Cam, hjälpe Porsche till med. De gjorde också merparten av jobbet med den helt nya Revolution-möllan som sitter i VROD.

RedBaron skrev:
Ja vilket lågvattenmärke det var när Walter Villa körde hem VM-titeln tre år i rad på sin Aermacchi - Harley Davidson... :-p

Japp,
ingen skulle väl vilja ha en spinkig Aermacchi-racer när man kan ha
en fläsk-HD istället :huvet

AladOro.jpg

Gasglad&Full skrev:
kan va möjligt fick reda på för en vecka sen att ferrari ägs av fiat :3freak

Inte nödvändigtvis Fiat bilkoncernen, Det finns Fiat -som tillverkar bilar och Fiat-industrigruppen, som tidigare ägde biltillverkningen. Tror det är de som äger Ferrari.

Någon nämnde BMW längre upp i tråden, BMW ägs faktiskt nästan helt och hållet av en tysk Dam i 40-års åldern.

Edit:
Susanne klatten hette hon visst, är tydligen tysklands rikaste kvinna.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...