Honda NTV 650 Revere

duckie skrev:
Nu måste vi ha ett bakdäck till den här besten. Vad köper man för däck tro? Nåt billigt och bra - vi övningskör på den ännu så den går inte så fort och så hårt.

tips!!?
Prata med Mark jennings i kvicksund, han har kanonbra priser på däck, han importerar från England och Australien, pris exempel michelin Pilot Power fram och bak 2600 helt nya paret. 016-354451
 
R-1000 skrev:
Prata med Mark jennings i kvicksund, han har kanonbra priser på däck, han importerar från England och Australien, pris exempel michelin Pilot Power fram och bak 2600 helt nya paret. 016-354451

Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?
 
duckie skrev:
Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?
Alltså han har massa massa däck, t.o.m begagnade, och han har däcken hemma i kvicksund, tror inte det är så långt ifrån där du bor, jag o brorsan handlade av honom,det var bara ett prisexempel jag gav,så du behöver inte oroa dig, han har däck till hondan också.
 
duckie skrev:
Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?

japp power finns i 150 :tummenupp

o här har du en bild på vad jag tror är en lätt modad revere :)
http://www.thomas-platz.de/html/ntv/fotoalbum/images/umbau2.jpg
 
duckie skrev:
Är det nån som vet nåt om ovanstående hojmodell? Jag har aldrig sett eller hört talas om den.
En polare till mig vill ta MC-kort och är spekulant på en sådan, hon har noll erfarenhet av åkning.

Om det är nån som har nåt att komma med, så håll det inte för er själva!
Hej! Åker NTV sedan -94, 13000 helt problemfria mil. Underhåll och sevice ett minimum- seviceintervall 1200 mil, vilken jag halverar avseende olja/filter.
Har egentligen aldrig justerat ventilerna- bara kollat en gång/år. Fö. det vanliga:byte kyl-bromsvätska + gaffelolja vartannat år, förgasare + bromsar.
Snål - som jag - under 0.5 vid äkta 110km/tim=5000 rpm. Tidigare inlägg antyder att det inte är någon raket direkt, men man kan marscha 150 km/tim hela da´n om man vill. Termiskt genomsund motor- har aldrig lyckats få igång kylfläkten under krypkörning heta dagar.
Köregensakaper är åt det stadiga hållet, tål passagerare + övr. last som en betydligt större cykel- ändå kan man köra riktigt inspirerat på kurviga vägar
i Norge pga. den förhållandevis låga vikten. Bromsarna är helt OK utan att vara värst ,stålomspunnet rekommenderas.
Har provat div. däck under åren - Metzeler, Pirelli,Michelin; har fn.Bridgestone BT45 vilka jag tycker fungerar bäst hittils. Detta är några synpunkter från en mkt. nöjd NTV-ägare.
Hälsn. Nicke
 
Nu är den här tråden kanske lite gammal men jag frågar här ändå.

Finns det något företag i Sverige som säljer små toppkåpor till Revere? Och finns det Risers att köpa till den? Styret är ju gjutet i 2 delar och säkringsboxen sitter mellan så jag gissar att det inte finns tillstymmelse till standardisering.
 
Vet inte om det finns speciella risers til Reveren, även om jag har ett svagt minne av att jag läst om det någonstans. Om du skall söka på nätet, tänk på att i princip samma hoj hette Honda Hawk i USA. (Hade kedja istället för kardan)

Annars finns s.k. "Sunrisers" att skicka efter från England ganska billigt, Det är ett par små klämmor med styrändar på som man skruvar fast på de befintliga cliponen. Nackdelen är att du måste kapa orginalstyret.

Sök på "sunrisers" på http://forums.sv650.org/
Dessa är tydligen väldigt vanliga på engelska SV650, så det finns mycket kunskap om dom på det forumet.
 
Ok trådlyft De Luxe!!!!!! :D

Har lite funderingar på att bygga en caferacer av just denna mc. Är det någon som har någon aning om man kan byta gaffeln mot en USD istället ifrån en Honda så man får nästan lika mönster på bakhjulet?

TACK!!!
 
Ok trådlyft De Luxe!!!!!! :D

Har lite funderingar på att bygga en caferacer av just denna mc. Är det någon som har någon aning om man kan byta gaffeln mot en USD istället ifrån en Honda så man får nästan lika mönster på bakhjulet?

TACK!!!
Menar du att bygga på en Hawk eller på en Revere?
 
Sorry men vet inte skillnaden då den verkar heta NT650 där borta. Ungefär som gamla XJ600 diversion här och där borta heter den seca.
 
Sorry men vet inte skillnaden då den verkar heta NT650 där borta. Ungefär som gamla XJ600 diversion här och där borta heter den seca.

Har för mig att Hawk GT och BROS (som den hette i Japan) har en alu-ram till skillnad från de europeiska as'ens tunga stålram. Annars är det väl dämparen, större tank och kardandrivning som skiljer den europeiska NTV'n från sina kusiner. Funderade nämligen själv på en sådan för några år sedan för att café'a, men nu äger jag en VTR istället och är djävligt glad över det istället :katt
 
Har för mig att Hawk GT och BROS (som den hette i Japan) har en alu-ram till skillnad från de europeiska as'ens tunga stålram. Annars är det väl dämparen, större tank och kardandrivning som skiljer den europeiska NTV'n från sina kusiner.
Hawk GT har aluram, en helt annan sving (med kedjedrift) och väldigt många andra olikheter; är en annan hoj och beter sig mycket annorlunda jämfört med Revere. Mycket roligare!

Här syns flera av skillnaderna:
 

Bifogat

  • rev-hawk.jpg
    rev-hawk.jpg
    309.9 KB · Visningar: 130
Hawk GT har aluram, en helt annan sving (med kedjedrift) och väldigt många andra olikheter; är en annan hoj och beter sig mycket annorlunda jämfört med Revere. Mycket roligare!

Här syns flera av skillnaderna:

Ah, missade att cutsen och rumpan skiljde, men det är väl mest kosmetiskt ändå :rolleyes:
 
Har lusläst en hel del så det kvittar då jag ska rensa hojen på en massa skräp. framgaffel blir en CBR600RR alt CBR1000RR eller nåt. Men försöker få klarhet hur man moddar till en annan bakfälg på enkelsvingen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top