Honda NTV 650 Revere

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
duckie skrev:
Nu måste vi ha ett bakdäck till den här besten. Vad köper man för däck tro? Nåt billigt och bra - vi övningskör på den ännu så den går inte så fort och så hårt.

tips!!?
Prata med Mark jennings i kvicksund, han har kanonbra priser på däck, han importerar från England och Australien, pris exempel michelin Pilot Power fram och bak 2600 helt nya paret. 016-354451
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
R-1000 skrev:
Prata med Mark jennings i kvicksund, han har kanonbra priser på däck, han importerar från England och Australien, pris exempel michelin Pilot Power fram och bak 2600 helt nya paret. 016-354451

Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
duckie skrev:
Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?
Alltså han har massa massa däck, t.o.m begagnade, och han har däcken hemma i kvicksund, tror inte det är så långt ifrån där du bor, jag o brorsan handlade av honom,det var bara ett prisexempel jag gav,så du behöver inte oroa dig, han har däck till hondan också.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
duckie skrev:
Eh, tack men vi snackar en gammal övningskörningshoj nu. Finns ens Pilot power i 150?

Vill ha tips på ett BILLIGT däck som inte behöver importeras etc.
Michelin macadamm, eller nåt Pirelli av enklare modell - spelar det nån roll vilket däck man köper till en sån här hoj=?

japp power finns i 150 :tummenupp

o här har du en bild på vad jag tror är en lätt modad revere :)
http://www.thomas-platz.de/html/ntv/fotoalbum/images/umbau2.jpg
 

NickeN

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
XL250 SR400 NTV650
duckie skrev:
Är det nån som vet nåt om ovanstående hojmodell? Jag har aldrig sett eller hört talas om den.
En polare till mig vill ta MC-kort och är spekulant på en sådan, hon har noll erfarenhet av åkning.

Om det är nån som har nåt att komma med, så håll det inte för er själva!
Hej! Åker NTV sedan -94, 13000 helt problemfria mil. Underhåll och sevice ett minimum- seviceintervall 1200 mil, vilken jag halverar avseende olja/filter.
Har egentligen aldrig justerat ventilerna- bara kollat en gång/år. Fö. det vanliga:byte kyl-bromsvätska + gaffelolja vartannat år, förgasare + bromsar.
Snål - som jag - under 0.5 vid äkta 110km/tim=5000 rpm. Tidigare inlägg antyder att det inte är någon raket direkt, men man kan marscha 150 km/tim hela da´n om man vill. Termiskt genomsund motor- har aldrig lyckats få igång kylfläkten under krypkörning heta dagar.
Köregensakaper är åt det stadiga hållet, tål passagerare + övr. last som en betydligt större cykel- ändå kan man köra riktigt inspirerat på kurviga vägar
i Norge pga. den förhållandevis låga vikten. Bromsarna är helt OK utan att vara värst ,stålomspunnet rekommenderas.
Har provat div. däck under åren - Metzeler, Pirelli,Michelin; har fn.Bridgestone BT45 vilka jag tycker fungerar bäst hittils. Detta är några synpunkter från en mkt. nöjd NTV-ägare.
Hälsn. Nicke
 

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Nu är den här tråden kanske lite gammal men jag frågar här ändå.

Finns det något företag i Sverige som säljer små toppkåpor till Revere? Och finns det Risers att köpa till den? Styret är ju gjutet i 2 delar och säkringsboxen sitter mellan så jag gissar att det inte finns tillstymmelse till standardisering.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Vet inte om det finns speciella risers til Reveren, även om jag har ett svagt minne av att jag läst om det någonstans. Om du skall söka på nätet, tänk på att i princip samma hoj hette Honda Hawk i USA. (Hade kedja istället för kardan)

Annars finns s.k. "Sunrisers" att skicka efter från England ganska billigt, Det är ett par små klämmor med styrändar på som man skruvar fast på de befintliga cliponen. Nackdelen är att du måste kapa orginalstyret.

Sök på "sunrisers" på http://forums.sv650.org/
Dessa är tydligen väldigt vanliga på engelska SV650, så det finns mycket kunskap om dom på det forumet.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ok trådlyft De Luxe!!!!!! :D

Har lite funderingar på att bygga en caferacer av just denna mc. Är det någon som har någon aning om man kan byta gaffeln mot en USD istället ifrån en Honda så man får nästan lika mönster på bakhjulet?

TACK!!!
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ok trådlyft De Luxe!!!!!! :D

Har lite funderingar på att bygga en caferacer av just denna mc. Är det någon som har någon aning om man kan byta gaffeln mot en USD istället ifrån en Honda så man får nästan lika mönster på bakhjulet?

TACK!!!
Menar du att bygga på en Hawk eller på en Revere?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sorry men vet inte skillnaden då den verkar heta NT650 där borta. Ungefär som gamla XJ600 diversion här och där borta heter den seca.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Sorry men vet inte skillnaden då den verkar heta NT650 där borta. Ungefär som gamla XJ600 diversion här och där borta heter den seca.

Har för mig att Hawk GT och BROS (som den hette i Japan) har en alu-ram till skillnad från de europeiska as'ens tunga stålram. Annars är det väl dämparen, större tank och kardandrivning som skiljer den europeiska NTV'n från sina kusiner. Funderade nämligen själv på en sådan för några år sedan för att café'a, men nu äger jag en VTR istället och är djävligt glad över det istället :katt
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Har för mig att Hawk GT och BROS (som den hette i Japan) har en alu-ram till skillnad från de europeiska as'ens tunga stålram. Annars är det väl dämparen, större tank och kardandrivning som skiljer den europeiska NTV'n från sina kusiner.
Hawk GT har aluram, en helt annan sving (med kedjedrift) och väldigt många andra olikheter; är en annan hoj och beter sig mycket annorlunda jämfört med Revere. Mycket roligare!

Här syns flera av skillnaderna:
 

Bifogat

  • rev-hawk.jpg
    rev-hawk.jpg
    309.9 KB · Visningar: 130

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Hawk GT har aluram, en helt annan sving (med kedjedrift) och väldigt många andra olikheter; är en annan hoj och beter sig mycket annorlunda jämfört med Revere. Mycket roligare!

Här syns flera av skillnaderna:

Ah, missade att cutsen och rumpan skiljde, men det är väl mest kosmetiskt ändå :rolleyes:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har lusläst en hel del så det kvittar då jag ska rensa hojen på en massa skräp. framgaffel blir en CBR600RR alt CBR1000RR eller nåt. Men försöker få klarhet hur man moddar till en annan bakfälg på enkelsvingen.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top