Honda NSR. Hur ofta kolvbyte samt vart strypningar?

Tja visst är det väl så, men 2taktare särskilt som inte körs på den finaste oljan blåröker, speciellt när de startas eller har gått på tomgång en stund och man sen ger gas.

Det hör till på nåt sätt, trots allt har man ju olaj i bensinen och det är ju ganska svårt att inet få det att lukta eller röka, jag vet då ingen som lyckats ännu.

Så fort man inte har choken i och kommer iväg brukar ev. rökmoln försvinna, men alltså det är 2taktare vi snackar om här, det röker och luktar lite, men det har man ju igen på andra håll i stället jämfört med 4taktare.
 
Last edited:
Ja, asså det kommer ju fett mycke rök/blårök på tomgång och när den är kall, annars så ser man knappt avgasröken. Är det ett bra tecken? Vill veta ifall kolvringarna börjar ta sig.
 
Ja, asså det kommer ju fett mycke rök/blårök på tomgång och när den är kall, annars så ser man knappt avgasröken. Är det ett bra tecken? Vill veta ifall kolvringarna börjar ta sig.

Samma på min, ryker extremt mycket på tomgång när den e kall. Sen ingenting.


Men kan man inte kolla om pumpen fungerar som den ska genom att ta bort slangen från förgasaren där oljan går in och se om det kommer olja ? :)
 
Samma på min, ryker extremt mycket på tomgång när den e kall. Sen ingenting.


Men kan man inte kolla om pumpen fungerar som den ska genom att ta bort slangen från förgasaren där oljan går in och se om det kommer olja ? :)

då får du blanda i tanken för du kan inte ha igång den utan smörjning.
Annars sliter det rätt bra :tummenupp
 
Jamen tråden är bara 9år gammal men bättre sent än aldrig sägs det ! NSR 91 va väl inte strypt ändå mig veterligen... =) Och va den det satt det i avgaset och avgasportens cdi.
 
Back
Top