Honda NSF100 - Coolt!

Den är cool som fan!

Men har inte mycket att sätta imot Metrakit hojarna som lämnar 20Hk på bakhjulet.
Här är bilder på våran racer byggd på RS125 chassi och Metrakit motor.
_MG_7374.jpg

_MG_7232.jpg

Chris Ash skrev:
Den är väl iofs tänkt att vara roadracingens svar på knattecross?

Grymt om det kunde bli lika stort som cross, skulle hällre vilja att mina barn körde på asfalt.

Chris Ash skrev:
Den är väl iofs tänkt att vara roadracingens svar på knattecross?

Det jobbet fungerar den nog alldeles ypperligt för :)

Dock tycker jag priset verkar lite högt för att det ska fungera på den nivån. Har ingen vidare koll på vad knattekrossar kostar, men jag har svårt att tro att mamma och pappa (om vi säger att användaren är 12-16 år gammal) vill lägga ut 50000:- på enbart hojen.

Själv skulle jag bara vilja ha en väldigt billig RR-klass :D

Argh. Tänkte ju själv lägga upp en tråd om denna. Tänkte se om det fanns intresse att skaffa några stycken för att köra lite Cup-tävlingar med i vinter eller till våren, och såklart även övriga året. Isåfall på större Go-cart banor.

Jag fick iaf ett direkt ha-begär så fort jag såg den.

xyx skrev:

Dock tycker jag priset verkar lite högt för att det ska fungera på den nivån. Har ingen vidare koll på vad knattekrossar kostar, men jag har svårt att tro att mamma och pappa (om vi säger att användaren är 12-16 år gammal) vill lägga ut 50000:- på enbart hojen.

Vad kostar en metrakit? Eller om man vill köra standard, Aprilia RS125, de ligger väl runt 50-lappen iaf?

Nästa steg är ju en 125 Racer och de ligger på ~100 000kr och uppåt om man vill ha en ny.

xyx skrev:

En CR85 kostar 36/38000 beroende på hög eller låg hjuling...
NSF 100 lär inte käka några reservdelar första åren.. CR85 är dyr i drift..

Swedie skrev:
Argh. Tänkte ju själv lägga upp en tråd om denna. Tänkte se om det fanns intresse att skaffa några stycken för att köra lite Cup-tävlingar med i vinter eller till våren, och såklart även övriga året. Isåfall på större Go-cart banor.

Jag fick iaf ett direkt ha-begär så fort jag såg den.

Starta upp en cup kanske?

Mr. Dante skrev:
Starta upp en cup kanske?
Japp, jag tänkte göra det om Honda ger mig bra svar. Du kan ju PMa mig du oxå :)

Jag vore självt oerhört intresserad av att ha en sådan hoj och starta cup-tävlingar 2006.

Torkel skrev:
Cool var den! Efterföljaren till YSR50/80 kanske?
Kanske inte efterföljaren då det där är en Yamaha ;)

Men säkert en konkurrent från Hondas sida. Och jag tycker det är skitkul att dom gör något nytt. Tror denna hoj kan vara en mycket bra nybörjargrund för ung som gammal. Jag kommer hjälpa Honda att promota den om jag får tillfälle. Jag skulle få mer info om några veckor.

Mr. Dante skrev:
Snarare efterföljaren till Honda NSR50/80/NS-1 mfl.
Jo, jag menade det i betydelsen "racingseriemässig hoj" lixom. Eller har NSR50/80 också rejsats med i samma utsträckning?

Chris Ash skrev:
Vad kostar en metrakit? Eller om man vill köra standard, Aprilia RS125, de ligger väl runt 50-lappen iaf?

Man får väl hyra RS125 för 12 loppor för en säsong eller så fortfarande har jag för mig?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back