Honda NS125r2

motorChrille

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Honda NS125r2
Tjenare, Jag äger en Honda NS125r2 -87 och jag har letat en massa fakta om den på internet.. men tyvär inte hittat nåt, sen hittade jag hit så jag tänkte att det kanske är värt att fråga om den här..

Nåja jag får väl göra ett försök.

* Någon som vet hur många HK det är orginal i Honda NS125r2 ostrypt?

* Någon som vet toppfarten på en Honda NS125r2 ostrypt?

* Min Honda NS125r2 går kring 140 km/h .. detta gör den redan på 5:an men mitt problem är att den orkar inte 6:an.. :gråta
Sen så tycker jag att den har grymt dålig acceleration.. 0-100 på ca. 10 sekunder skulle jag gissa.

* Vad jag också skulle vilja veta är om min Honda NS125r2 kanske är strypt? isåfall vars skulle ni rekommendera mig att leta efter pluggar?

Tacksam för alla svar..

/ Bak-hjuls Chrille .

Motor: Encyl, tvåtakt, vätskekyld, 124 cc, ATAC
Effekt: 25 Hk/9500 rpm
Vridmoment: 1,8 Kpm/8500 rpm
Kraftöverföring: 6-växlad, kedja
Tjänstevikt: 109 Kg
Chassi: Fyrkantsprofil, pro-link
Bromsar: Enkel skiva med dubbelkolvsok fram, trumma bak.
Tankvolym: 13 liter
Färger: Blå/vit

din 125a är nog inte strypt om den gör 140 på 5an... möjligtvis för högt drevad fram eller för litet drev bak :fakta

Okej =/ men gör drevningen så stor skillnad på 125:or?

Jag vet att den gör det på moppe, men vad jag har hört ska det inte spela SÅ stor roll?

Bara så störande att den är så enormt seg i axxet..

:gråta

motorChrille skrev:
Okej =/ men gör drevningen så stor skillnad på 125:or?

Jag vet att den gör det på moppe, men vad jag har hört ska det inte spela SÅ stor roll?

Bara så störande att den är så enormt seg i axxet..

:gråta

Ja det är nog skillnad om den är rejält drevad :1pajas

Okej, någon som vet orginal drevningen på en Honda NS125 r2?

Förresten, tror ni att man skulle höja effekten mycket med ett nytt Jolly-moto effekt system?

motorChrille skrev:
Förresten, tror ni att man skulle höja effekten mycket med ett nytt Jolly-moto effekt system?
5 hk extra ska det ge men frågan är väl om det är värt 3300:- att få ut de hästarna? Bättre att köpa ett billigare eller begagnat system som inte ger någon märkbar skillnad gentemot JollyMoto.

Har du nog rätt i, men jag funderar.. antingen ska jag ha ut mycket mer effekt i den här kråkan eller sälja den och kanske köpa nån annan 125:a med mer effekt.. nåt bra förslag för ca: 15000:- ?

original drevningen är 13/39 om jag inte har fel :rolleyes:

för 15000 får du en nsr eller en tzr som inte har överdrivet mkt mer effekt än i din, behåll tycker jag... försök få ordning på den innan du bestämmer dig iaf!!

/Olle

För 15000:- är det väl i princip bara NSR och kanske TZR så det blir ju ingen större skillnad mot den du har nu. Kan du tänka dig att lägga ett par tusenlappar till kan du däremot få en RG eller AF1, då kan det nog vara värt pengarna. Behåll den hojen du har är mitt råd, du ska väl ändå inte köra lätt så länge till?

Edit: Olle ska alltid vara först! :p

Hehe jo tack, var ute i mörkret och skulle tvär-kolla vad drevningen var.. jag fick det typ till 38-39 bak och fram orkade jag inte kolla nu i mörkret.. =/

Hmm jo jag ska fixa till den ordentligt.. men de äldsta Cagiva Mito/ Aprilia RS i vilken prisklass ligger dom ungefär?

De äldsta Mito och RS är ganska dyra de också, importera hellre en lite nyare om du vill göra ett klipp. Du kan ju alltid kika lite på Blocket för att se på ett ungefär vad priserna ligger på.

de gammla mitosarna ligger väll på ca 20 tusen, såg ifs en för 11 tusen för ett tag sen på blocket...
vad gäller äldre Rs så kan man väll hitta en sån för ca 25 tusen

Blir det inte ganska dyrt med importering??

och vars importerar man ifrån isf? Tyskland?

lät ju ganska intressant faktiskt.

HAHA suttit och dreglat i snart 2 timmar :P

Enormt kul, och vilka pris-skillnader..

Men jag antar att man måste ha kontakter för att fixa importering? eller finns det nån speciell firma som importerar Motorcycklar åt folk?

Forkman skrev:
Kanske blir lite dyrt att importera en för 50 000 kr.
Kärlek kan inte värderas i pengar. :kär

11111111119151490-9991-1050584035.bild

AdrenalineRush skrev:
de gammla mitosarna ligger väll på ca 20 tusen, såg ifs en för 11 tusen för ett tag sen på blocket...
vad gäller äldre Rs så kan man väll hitta en sån för ca 25 tusen

en fin äldre mito får du ge 20000-25000 för ! :tummenupp
varför det gick en på blocket för 11000 som jag vet så var det för att den hade el fel ! sen vet jag inte hur motorn såg ut !
det var ju nån här på forumet som köte den! om jag inte har fel så kom han från hänusand ?

/Micke

STOP OCH BELÄGG !! :eek: :fatta!

jag har varit lite frånvarande ett tag !!
Vad är det du säger människa, sälja R2:an ?? Tänk om ..
antagligen så är du eller din hoj knasig. för jag kör i från de flesta häromkring med min !! drar nästan en volvo 240 TiC i accet.
leta efter strypningar i innsuget och utblåset. Min toppar typ 140 och jag har 13/36 hade 14/36 ett tag och då var den slö !! jag har ett jolly på min och den knattrar på fint !

eNLIGT MIG BEHÅLL HOJJEN OCH LETA STRYPNINGAR!!

EDIT: slunga upp bilder på skönheten !!

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti