Honda ns125f

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Tjena

Jag undrar hur era nsf går ni som har? min är ostrypt i kröken och den går rätt fint till 120 sen tar det typ stop och den axar som en jävla padda! Går alla nsf så här eller är det bara min? :confused:

flexbert skrev:
Tjena

Jag undrar hur era nsf går ni som har? min är ostrypt i kröken och den går rätt fint till 120 sen tar det typ stop och den axar som en jävla padda! Går alla nsf så här eller är det bara min? :confused:

Låter inte bra, en padda går ju fan inget :rolleyes:

Kolla trim faqen så står det vad hojarna gör!

Min drar rätt okej upp till 140 och så kan man pressa 10km/h till men det är segt.
Accet är det inget fel på heller direkt.

då har jag effektsystem och helt ostrypt (atac och utan plugg)

Jag har kört en annan nsf som endast va ostrypt i avgassystemet, ingen atac på.

Den accade klart sämre men gick ändå att pressa upp till 140.

(OBS alla hastigheter är mätarhastigheter ) :hihi

Last edited:
Min gick som ett skott till 130.. sen sega upp till 140 men då vet jag att jag hade helt fel bestyckning.. hade säkert kunnat gått bättre..

Tackar för svar!

Finns det någon som säljer effektsystem till nsf fortfarande eller får man lov att köpa privat av någon?
Jag köper ett iallafal om någon har till salu :hihi

Den här pluggen i motorn har jag läst om på forumet också. Det stog att den ska sitta i högra motordelen. Är det någon som kan vara lite mer exakt och förklara för mig var den sitter? :va

flexbert skrev:
Tackar för svar!

Finns det någon som säljer effektsystem till nsf fortfarande eller får man lov att köpa privat av någon?
Jag köper ett iallafal om någon har till salu :hihi

Den här pluggen i motorn har jag läst om på forumet också. Det stog att den ska sitta i högra motordelen. Är det någon som kan vara lite mer exakt och förklara för mig var den sitter? :va
Sitter på cylindern.. precis vid utblåset.. under ett gummihölje. Det kallas föresten ventil.. :tummenupp

Det finns ju så mycket att banta av när man väger 56kg :tungan

Måste man av med hela motorn eller går det bra där den sitter? trångt somfan? Vad kostar en ATAC ventil? :S

flexbert skrev:
Det finns ju så mycket att banta av när man väger 56kg :tungan

Måste man av med hela motorn eller går det bra där den sitter? trångt somfan? Vad kostar en ATAC ventil? :S

Det är inga som helst problem o trycka dit ventilen.

Och det förutstäter att du har hela armen som går ifrån sidokåpan på motorn då.

Vad den kostar har jag inte det blekaste om.

du skruvar bara på den jättenenkelt verkligen.. och om du vill plugga den så måste du plugga den enda in mot utblåset..

Jag var och skruvade på den idag och såg direkt vad ni menade med det! trodde det var något krångel inne i cylindern :S
Det största problemet av att få tillbacka gummit runt ventilen och ja det var atac :arsele
Men en sak var inte lika positivt............... När jag tog av kröken så såg jag att halva expansionskammaren var intryckt och inte lite heller! antaglingen därför den går så dåligt när jag kommer upp i fart :(

Så nu är jag fortfarande ute efter effektsystem men kan även kanske köpa et orginal om jag inte får tag på något så hör av er om ni har till salu!?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show