Honda msx (nya monkeybiken)

Man blir ju lite småsugen efter att ha sett dom live i Thailand, ser riktigt smidiga ut, perfekt till och från jobbet fordon (småvägar sthlm).

Tycker den vart lite cool. Hade varit perfekt att ha med sig på båten!

Någon som vet vad den väger?

Jag är lite halvsugen på en, mest för att det skulle se helt efterblivet ut med mig på en sån. :hihi
Ännu mer med kafferäserstylingen.

Verkar finnas en hel del godis och lull lull till den på ebay

Med helsystem och mappning har man ju säkert över 10 hästar på veven!

Kan det inte vara så att det är crf baserade motorfästen på? Det vill säga att motorer från fiddys passar rätt av. Tex en större daytona motor på kunde nog bli kul såfall :)

msx125d01.jpg

Ett sånt bodykit? :hihi
Sport spirit heter den tydligen.

Last edited:
satt på en sådann i Thailand nu.. kommit mer av dessa små åxå, dukke hade en grym bla. :tummenupp
lite effekt är det sämsta

Kan det inte vara så att det är crf baserade motorfästen på? Det vill säga att motorer från fiddys passar rätt av. Tex en större daytona motor på kunde nog bli kul såfall :)

Tydligen ska det inte vara så, har redan kollat runt lite :) De har ju snott motorn från en skoter så det vore väl rätt troligt att det är andra fästen.

Har provkört en sån i höstas. Grymt rolig och smidig i trafiken! Med tanke på hojens storlek upplevde jag inte effekten som låg, utan den stack iväg fint på alla växlar förutom den högsta. En hoj som denna inger ett barnsligt glädje som fullvuxna hojar inte kan ge, oavsett effekt. Skulle inte banga ta MSXen på en gokartbana.

Jag borde veta som jobbat på den, men minns inte 100%, tror dock det va fyra monteringspunkter under blocket, och ett ovanpå motor syns på bilden, bak kant minns jag ej.
jag funderar på tvärtom till min minigp racer, ut med yx motorn och på med en msx med 180cc kitt.
motorf.jpg

en galet stylad hoj jag såg i Thailand, "torrkopplingen" hade elmotor med knapp på styren :lol

eeh-msx.jpg

Skulle inte banga ta MSXen på en gokartbana.

vore kanon, är inte främmande för att ta hem en från asien och köra med,
kör du nått på gokartbana nu?

Last edited:
Jag hyrde en sån de sista tre veckorna av min semester i Thailand nyligen. Började hyra den en vecka, men den var så rolig att jag behöll den resten av semestern. De är jäkligt populära i Thailand för att de är så coola. Där så pimpar de ju sina fordon oavsett vilket skit de äger, med allt från neon till lyktor till nya fälgar. Här är foto på en ball moddad jag såg i Chewang:

Photo 2014-01-18 12 02 18.jpg

Jag hyrde en sån de sista tre veckorna av min semester i Thailand nyligen. Började hyra den en vecka, men den var så rolig att jag behöll den resten av semestern. De är jäkligt populära i Thailand för att de är så coola. Där så pimpar de ju sina fordon oavsett vilket skit de äger, med allt från neon till lyktor till nya fälgar. Här är foto på en ball moddad jag såg i Chewang:

View attachment 398918

Att de är populära i Thailand kan ju ha o göra med thailändarnas genomsnittliga höjd över havet...
En Norrländsk fura ser ju bara förväxt ut på tåkke däringa moppe.

Jag e nog för gammal men våra vänner i Thailand kan ta mig fan förstöra en trevlig hoj.....

Jag sällar mig till skaran som kan tänka sig köpa denna cykel - dock tycker jag, liksom flera andra, att priset är väl i överkant!
Vore kul med en recension från ngn som verkligen har kört den (mer än UT klippen som ligger uppe)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla