Honda Hornet vs Ducati Monster

Ojojoj...honda hit o honda dit! Ducati är bara skit!

Ehh, sluta fråga om "RÅD" ang. första hojen!
ÅK,PROVKÖR,TITTA och lär dig älska ena modellen!

Du köper inte en MC efter bästa marknadsvärde o sånt skit...utan med hjärtat! kosta va det vill sen...det är ändå inte jättestora skillnader!

lycka till!

/Bivvmaster.
 
Yoshi_gixxeRR skrev:
TORRKOPPLING = :skrämd

Fyfan vad jobbigt o höra hojen skramla sönder vid varje rödljus :näsblod

:rofl :rofl :rofl

Välj det BÄSTA Välj SUZUKI!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty



.../Yoshi

I sommras var jag på en bankörning där det fanns en GSXR750 med torrkoppling. Det lät som fan i depån med den verkade ha hyfsat klipp på rakan. Ägaren är föresten här på forumet.
 
Victor skrev:
I sommras var jag på en bankörning där det fanns en GSXR750 med torrkoppling. Det lät som fan i depån med den verkade ha hyfsat klipp på rakan. Ägaren är föresten här på forumet.

Det finns väl inga rödljus på banan väl :va :va :va


.../Yoshi
 
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås
 
Honda....

DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

1
Oj oj oj.... Då ska Du se en :censored:censored ..... :tungan

2
Okej.... det måste låta så när Du blir omkörd stup i ett av Hornet... :tungan
Du hör väll inget annat än Ditt Ducati wrommmm..... när Du är ute o glider... :D
 
DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

Låter som en körskolehoj MED slip-on? Okej, antar att du aldrig upplevt att
verkligheten knackat på? Men vi som lever i den kan ju säga att den låter
rätt så mysigt med ett slip-on!
Men skål på dig iaf och God jul o Glad Påsk! :galen
 
PeGe skrev:
Vadå? Är det jättehöga servicekostnader på Hondan då eller vad?

Ca 5300 SEK i servicekostnad har jag betalat på min 1300:a inkl 1800 milaservice (totalt 4 st), d v s ungefär lika mycket som EN service kostar på en Ducce.
 
Raul skrev:
Hornet rapp? Inte då... Fast det kanske beror på mina 115 pannor. Ta Duccen.

Häv ned dina 115 pannor på en 620....det kommer inte att gå undan...
 
MACAMI skrev:
Ca 5300 SEK i servicekostnad har jag betalat på min 1300:a inkl 1800 milaservice (totalt 4 st), d v s ungefär lika mycket som EN service kostar på en Ducce.

Nu e du ute och cyklar. Min har gått 1800 mil och 1000-mila servicen kostade 3000 och då installerade han dessutom dynojet.

Om du behövt serva din hoj 4 gånger efter 1800 mil så tycker jag synd om dig.
Ducati är inte dyrare att serva än andra hojar. Det ÄR skitsnack!
Och till skillnad från dig så har jag en så jag vet istället för chansar.
 
Ducati monster, den kan ju inte ens vara någontimg att tänka på? Hondan har mer pulver i motorn men det uppväger knappast duccens design, motorljud och hanterbarhet. Har inte kört monstern själv men den påstås vara den mest lättkörda hoj som finns? Ett stor bouns är sen att reservdelarna kostar mycket mindre till duccen. Serva den kan du göra själv men köp inte Ducatis dyra spännmätare för 4500:- det ska tydligen gå lika bra med en fiskevåg?
 
jag hade en s4r föra sommaren mmmm
power wheelie!!!!!
250 blås på en naken hoj e som 300 hundra på en påkläd :tomten
snygga e dom oxså körde dock utan ljudämpare gjorde egna trattar i aliminum
gjorde inger på effekten 115 på slangen :D
 

Bifogat

  • TWJ802.jpg
    TWJ802.jpg
    55.5 KB · Visningar: 99
yonsson skrev:
Nu e du ute och cyklar. Min har gått 1800 mil och 1000-mila servicen kostade 3000 och då installerade han dessutom dynojet.

Om du behövt serva din hoj 4 gånger efter 1800 mil så tycker jag synd om dig.
Ducati är inte dyrare att serva än andra hojar. Det ÄR skitsnack!
Och till skillnad från dig så har jag en så jag vet istället för chansar.

Inte ska du tycka synd om mig och jag chansar inte! Däremot är jag inte helt säker på om det var Betsy här på forumet som sa till mig lr om det var polaren på Lidingö vad servicen kostade på dennes Monster.

1300:an har en serviceintervall vid 100/600/1200/1800 mil o s v. Att du fick din Ducce servad så pass billigt inkl installation av dynojet är bara att gratulera.

Sen beror ju det lite förstås på vilken typ av service du gjort på den. Det är skillnad på vad som ska göras vid respektive servicetillfälle.
 
nja jag hade runt 3500 på min monster med fyrventils toppar
men sen som du sa det beror på vad som skall gjöras
hade en 916 som ventillyftarna gick paj på mm mycket dyrt :huvet
 
Hörde mig för hos en återförsäljare av Ducati i Sthlm och fick följande priser på service: Ducati Monster 3500-5000 SEK (beroende på vad som skall göras) och Trippelnian.. det blir dyrare fick jag till svars.

Men visst kan priserna variera en del ute i landet. De uppgifter på vad servicekostnaden för Ducati ligger på ett ungefär i Sthlm jag fått tidigare stämmer ganska väl.

Att servicekostnaderna är något hög på 1300:an beror på att jag bad verkstaden byta olja+filter vid servicetillfällen samt byta koppling- och bromsvätska m m som inte ingår i 600 och 1800-milaservicen. Olja+filterbyte skall göras var 1200:e mil enl serviceboken.
 
MACAMI skrev:
Hörde mig för hos en återförsäljare av Ducati i Sthlm och fick följande priser på service: Ducati Monster 3500-5000 SEK (beroende på vad som skall göras) och Trippelnian.. det blir dyrare fick jag till svars.

Men visst kan priserna variera en del ute i landet. De uppgifter på vad servicekostnaden för Ducati ligger på ett ungefär i Sthlm jag fått tidigare stämmer ganska väl.

Att servicekostnaderna är något hög på 1300:an beror på att jag bad verkstaden byta olja+filter vid servicetillfällen samt byta koppling- och bromsvätska m m som inte ingår i 600 och 1800-milaservicen. Olja+filterbyte skall göras var 1200:e mil enl serviceboken.
Här är priserna på service enligt Biscayas hemsida, men dom tillhör nog inte dom billigaste utan snarare dom dyrare.
1000 mils - Ducati 2 ventilare: 3600-4600:-
2000 mils - Ducati 2 ventilare: 4400-5200:-
1000 mils - Ducati 4 ventilare: 4800-5800:-
2000 mils - Ducati 4 ventilare: 6800-7800:-
 
Last edited:
Jag var och tittade på en Ducati Monster 620 S.ie -02 480mil idag.

Han ville ha 60000:- för den, verkar det rimmligt eller e det ett bra eller dåligt pris? Vad skulle ni ha betalat, när det inte var några synliga fel?

Jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med att påpeka om det finns några kända brister på den modellen så att jag kan vara extra uppmärksam?

Dessutom så lös neutrallampan med ca halv ljusstyrka när man hade växel i.
Någon som kanske vet vad det kan bero på och om det är ett kännt Monster fel?

/Sanna
 
Har själv en hornet 600 -01 som jag tycker mycket om...förutom en sak!
FÖRSÄKRINGEN!!!! En jävla försäkring på en sådan hoj.
 
Susanna skrev:
Dessutom så lös neutrallampan med ca halv ljusstyrka när man hade växel i.
Någon som kanske vet vad det kan bero på och om det är ett kännt Monster fel?

/Sanna

En orsak kan va att ljuset från instrumenteringen lyser igenom.....testa utan lyse på om det fortfarande lyser svagt.

Lycka till!

/
 
DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

1. Jag vet :tungan

2. så e´ de...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top