Honda Hornet 900

600 går väl ok men man får varva utav bara helvete för innan 8000 varv är den som en moped. Bra nybörjarhoj men man växer nog ur den ganska fort. Nu så här i efterhand skulle jag nog valt en 900 istället! Som tidigare sagt så är den ganska svampig(jag har en 01) de nya har jag ingen erfarenhet av!

Då är den nog ganska lagom för mej för jag är jättenybörjare. Har kört moppe vid hela två vitt skilda tillfällen innan jag började övningsköra hoj i våras. :) Och byta upp sej kan man ju. :)

Nu är väl jag lite partisk eftersom jag ägt en Hornet 600, men jag måste säga att det är en kanonhoj.

Personligen så tycker jag att kvalitetskänslan är överlägsen hos Honda jämföt mot de andra hojar jag provat. (detta gäller även vs. min R1:a som jag är van med).

Visst, en 600 får du varva rätt ordentligt, men det är ju så de fungerar, så det är inget onormalt. 900:an har självklart mer vrid dock.

Svampigt chassi.. Jag störde mig ingenting över detta i gatåkning, förvisso så väger jag lite mindre.. men den gång jag märkte av detta var egentligen när jag körde Gelleråsen med den.. det gick hur bra som helst, men den började "pumpa" lite när man låg med knäskrap i hyfsad hastighet.

I övrigt är de otroligt smidiga cyklar.. jag saknar den VARJE gång jag blir tvungen att köra inne i stan eller tät trafik.

Slå till säger jag! Är du dessutom nybörjare så kan du inte hitta något bättre (för det priset).

Nu är väl jag lite partisk eftersom jag ägt en Hornet 600, men jag måste säga att det är en kanonhoj.

Personligen så tycker jag att kvalitetskänslan är överlägsen hos Honda jämföt mot de andra hojar jag provat. (detta gäller även vs. min R1:a som jag är van med).

Visst, en 600 får du varva rätt ordentligt, men det är ju så de fungerar, så det är inget onormalt. 900:an har självklart mer vrid dock.

Svampigt chassi.. Jag störde mig ingenting över detta i gatåkning, förvisso så väger jag lite mindre.. men den gång jag märkte av detta var egentligen när jag körde Gelleråsen med den.. det gick hur bra som helst, men den började "pumpa" lite när man låg med knäskrap i hyfsad hastighet.

I övrigt är de otroligt smidiga cyklar.. jag saknar den VARJE gång jag blir tvungen att köra inne i stan eller tät trafik.

Slå till säger jag! Är du dessutom nybörjare så kan du inte hitta något bättre (för det priset).

Låter alldeles strålande. :) Fick ju testa att den på risk2 igår också då det är den Gillinge kör med. Jätteskön att köra med det lilla jag gjorde. Hade bara problem att få i ettan vid flera tillfällen men det kan ju bara varit just den hojen. :)

sugen på att köpa min 600a? ;)

Har liiiiite dåligt med pengar för tillfället så hoppar det. ;)
Så ofantligt dåligt med cash att jag förmodligen hinner ta kortet innan jag kan pröjsa för mina körlektioner... :näsblod

jag är väl också part i målet men måste säga att jag gillar 600 som bara den.. den går lugnt och fint och man kan snålåka på bensinen och sen kan man tokåka så den skriker som fåå... de är liksom två hojar i en.. mycket civiliserad..

Dämparna känns svampiga efter ett tag.. och speciellt om man kommer från duccen.. men va f-n man kan inte få allt eller hur?!

Angående å skjutsa så åker man väl inte som en tok ändå när bruttan är med.. jag brukar åka lugnt å försiktigt då eftersom det är en helt annan körning..

Men de är jag de...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...