Honda Goldwing och GuldOlle

Hhhmm...
1100:an finns ju utan topbox original (tror jag)
Tänker på det här stuket: https://www.blocket.se/stockholm/Honda_Goldwing_GL_1100_73150924.htm?ca=23_15&w=3

1500:an har jag aldrig sett live utan det. Iofs får jag erkänna att jag inte direkt kollat på Guldvingar när de glidit förbi heller :D

Jadu jag vet inte jag börjar väl också bli gubbe eller nått men jag kan erkänna att jag hade inte haft något emot att pendla mellan jobbet och hemmet på en gl 1500

Hur gick det?
Hann jag före? :)

149530215505925600_resized.jpg

Aaarrgh. Lyckans ost! Jag hoppar till lite extra när jag ser en svart eller vit på blocket.

Nu är det bara att round-kicka bort toppboxen, byta sadel och framruta. Sen har du en läcker bagger cruiser.

Kom just på att jag såg en kompakt och cool strippad 1100 på Mc-Collections mopedmarknad häromhelgen. Den var oväntat liten och feet.

Nu är det bara att round-kicka bort toppboxen, byta sadel och framruta. Sen har du en läcker bagger cruiser.

Såhär då? :yoparty (enda bilden jag hittade på en strippad 1500..)
Notera att lådan på frambromsen här är väck också!!
_54543089_000087781-1.jpg

Man kan bli en gnutta avskräckt att börja riva bara:..
115774-bellboy40-albums-bellboy40-album-picture18906-naked-1500.jpg

Finns ju färdigstrippade gw, tror de heter valkyrie, om man inte vill bygga själv.
Gw byggdes som redan nämnts för banåka men nedläggningsvinkeln gjorde att utvecklingen gick åt annat håll.

BMW hade väl samma problem men löste detta med ny motortyp, till glädje för alla utom hen som justerade ventilerna.

Finns ju färdigstrippade gw, tror de heter valkyrie, om man inte vill bygga själv.
Gw byggdes som redan nämnts för banåka men nedläggningsvinkeln gjorde att utvecklingen gick åt annat håll.

BMW hade väl samma problem men löste detta med ny motortyp, till glädje för alla utom hen som justerade ventilerna.

Det var inte det utan att man inte kunde få ut mer effekt ur boxern utan att höja varvtalet bortom möjligheternas gräns (för vevhuskompressionen). Hen som justerade ventilerna fick det tillräckligt jobbigt på HP2...

Nedläggningsvinkeln är inte det som begränsar...

2008-BMW-HP2Sportb.jpg
hp2sport.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP