Honda Goldwing, Caferacer

Ja då var bågen inställd i garage för vinterförvaring. Ska inom två veckor på o plocka ner den igen. Fick inte vara ihopa så länge? :)

Det som gjordes förra gången var total genomgång av elsystemet, så det slipper jag nu.

Det som jag ska på o rota med nu är framgaffel, så att den inte vobblar av i första bästa kurva, samt motorn, så man känner sig lite mer säker än innan. Höll på o totalrasa i somras pga en dåligt spänd bult.

Så ha det gott, läs bloggen, o så träffas vi på vägarna till nästa sommar!

ps
Nu drar jag till Thailand två veckor, ha så jävla kul här hemma i mörket... :yoparty
ds
 
Sorry, du hade nog endå inte fått plats i handbagaget..

Som tröst kan jag säga att vi haft c:a 30-35 grader varmt nu, 10 dagar i streck.

visst, gnugga in det bara! rikligt med habanero i såren!:fatta! :gråta

hur går det med touringräsern?:tummenupp längtar efter resultatet på den där lacken, ska bli kul att se vad du lyckats knåpa ihop:tummenupp
 
Shit, här var det dött.. Inget speciellt har hänt. Alla hundratals planer jag hade så har på sin höjd förgasarna blivit tillsnyggade.

Svårt att hitta motivation när jobbet tar för mycket tid. Men nu när tempen snart närmar sig tvåsiffrigt så börjar det rycka lite igen.. :yoparty

Alla planer på motorrenovering har skippats just nu. Packningarna måste bytas till ventilkåporna, det kommer jag inte ifrån, samt om jag vill överleva sommaren så bör något göras åt framgafflen. Nya fjädrar, styrlager och däck står hööööögt upp på listan.

Efter det kommer en seriös lack.. Har börjat fundera på vit (?!) är jag kass i skallen, eller hade det varit coolt?

Styret ska också bytas, är fan inte snyggt med den styrkronan jag har idag.

Återkommer! :D
 
Shit, här var det dött.. Inget speciellt har hänt. Alla hundratals planer jag hade så har på sin höjd förgasarna blivit tillsnyggade.

Svårt att hitta motivation när jobbet tar för mycket tid. Men nu när tempen snart närmar sig tvåsiffrigt så börjar det rycka lite igen.. :yoparty

Alla planer på motorrenovering har skippats just nu. Packningarna måste bytas till ventilkåporna, det kommer jag inte ifrån, samt om jag vill överleva sommaren så bör något göras åt framgafflen. Nya fjädrar, styrlager och däck står hööööögt upp på listan.

Efter det kommer en seriös lack.. Har börjat fundera på vit (?!) är jag kass i skallen, eller hade det varit coolt?

Styret ska också bytas, är fan inte snyggt med den styrkronan jag har idag.

Återkommer! :D

Uppdatering! Har beställt

69-2080
Styrlager Honda

69-4031
Toppsats Honda GL1000

70-9350
Gaffelfjädrar Honda GL1000 75-79
 
Shit, här var det dött.. Inget speciellt har hänt. Alla hundratals planer jag hade så har på sin höjd förgasarna blivit tillsnyggade.

Svårt att hitta motivation när jobbet tar för mycket tid. Men nu när tempen snart närmar sig tvåsiffrigt så börjar det rycka lite igen.. :yoparty

Alla planer på motorrenovering har skippats just nu. Packningarna måste bytas till ventilkåporna, det kommer jag inte ifrån, samt om jag vill överleva sommaren så bör något göras åt framgafflen. Nya fjädrar, styrlager och däck står hööööögt upp på listan.

Efter det kommer en seriös lack.. Har börjat fundera på vit (?!) är jag kass i skallen, eller hade det varit coolt?

Styret ska också bytas, är fan inte snyggt med den styrkronan jag har idag.

Återkommer! :D
Däck och lager måste bytas OM det är dags.
Wobbelvilligheten kommer dock nog att lugna ner sig när du byter styre, och därmed (antar jag) höjer framändan.
En annan modell är att montera clip-on styret under kronan, sätta en bit 22mm rör i klammerna för att därpå montera instrument och (möjligen) "fly screen" i stumpen.
Om körställningen blir OK med det.
Inte säkert att fjädrarna är kass.
Plocka ur och mät.
Förr gick det att sträcka ut till rätt längd, men nu är det (antagligen) för bra material.
Slitna framdämpare behöver tjockare olja.
Jag skulle fylla på någon (en till ett par) cm extra olja i gaffeln för ökad progressivitet.
Tänk på att hårdare fjädring frestar mer på chassiet.
Skulle nog vilja se gaffelbälgar också, för att dölja spinkigheten och skona packboxarna.

Vitt börjar visserligen bli modernt.
Men jag gillar det inte.
Som jag nämnt tidigare, så tycker jag att man skall utgå från originalutseendet.
Kolla vilka färgval det fanns original, sedan kan man laborera med nyanserna och designen.
Men en blinkning åt historiken är aldrig fel.
Gäller inte bara färgvalet utan även karaktäristiska drag, såsom ( i ditt fall) tank, sidokåpor framlyckta.
Skall se ut som en gungvilde, men coolare!
Rena designmissar kan man eliminera, men då ser jag gärna ersättning från samtida modeller av samma fabrikat.

Ett exempel:
Jag skulle gilla original ljuddämpare på din hoj.
Men uppvinklad.
Halvtom.
Och bara en.


Mycket djävla fantasier.
Vill bara påpeka att jag tycker hojjen är skitsnygg!
 
Det var ett tag sen, men nu har hojen fått ny färg. Blev inte muskelbilsorange, utan en mörk blålilametallic. Finns på nyare VW Passater bland annat... :yoparty

Fler bilder på http://www.lbek.se
 

Bifogat

  • caferacer.jpg
    caferacer.jpg
    49.5 KB · Visningar: 182
  • caferacer2.jpg
    caferacer2.jpg
    47.8 KB · Visningar: 143
  • caferacer3.jpg
    caferacer3.jpg
    43.9 KB · Visningar: 122
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top