Honda dyrare beg?

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Har suttit och kollat lite på beg annonser nu. Och vad jag tycker så verkar ALLA honda cbr1000rr vara dyrare än både zx10 och gsxr 1000 (inte kollat r1 då den inte är intressant) Varför är dom så mycket dyrare (ca 10000 på en -04) Har honda ett sådant bra rykte med kvalite och vad det allt är, för igentligen är den väl inte bättre på nåt?

HumAnyt skrev:
Har suttit och kollat lite på beg annonser nu. Och vad jag tycker så verkar ALLA honda cbr1000rr vara dyrare än både zx10 och gsxr 1000 (inte kollat r1 då den inte är intressant) Varför är dom så mycket dyrare (ca 10000 på en -04) Har honda ett sådant bra rykte med kvalite och vad det allt är, för igentligen är den väl inte bättre på nåt?

Eftersom jag letar en ny bättre beg. hoj just nu så har jag nog reflekterat över samma sak som du...
Rating i skala 1=dyrast 3=mindre dyr:
1.Honda
2.Suzuki/Yamaha
3.Kawa

Eller är jag ute och simmar? :3freak

Hornet_600 skrev:
Eftersom jag letar en ny bättre beg. hoj just nu så har jag nog reflekterat över samma sak som du...
Rating i skala 1=dyrast 3=mindre dyr:
1.Honda
2.Suzuki/Yamaha
3.Kawa

Eller är jag ute och simmar? :3freak

stämer bra, fast yamha har jag inte en aning om vart dom ligger :) men kawa ligger ofta lägre. Kanske ska köpa en honda om man vill ha bra beg pris på den sen. För dom priserna som är nu kan man ju lika gärna köpa nytt som beg.

HumAnyt skrev:
stämer bra, fast yamha har jag inte en aning om vart dom ligger :) men kawa ligger ofta lägre. Kanske ska köpa en honda om man vill ha bra beg pris på den sen. För dom priserna som är nu kan man ju lika gärna köpa nytt som beg.

Ja...man blir lite brydd när man ser priserna på dom få hojar som finns ute nu till salu... Ska bli intressant att se vad som händer om ett par veckor.

flugan skrev:

Skrev ju det redan i första inlägget. Men är dom verkligen såå mycket bättre bara för kvaliten?

Hornet_600 skrev:
Ja...man blir lite brydd när man ser priserna på dom få hojar som finns ute nu till salu... Ska bli intressant att se vad som händer om ett par veckor.

Försöker sälja min gsxr nu med, så jag har inget imot höga priser :) trodde dock jag skulle få sålt den idag, men så hör inte köparen av sej som dom lovat. Andra gången på 2dagar. Så less på sånt nu!

flugan skrev:
Skiljer det sååå mycket på priset då?

ja, det gör det, som sagt, närmare 10000 på en cbr1000rr mot en gsxr1000. På dom jag har kollat åtminstonde. finns säker dyrare gsxr och billigare cbr med, men ingen cbr som är billigare än en gsxr vad jag har sett.

HumAnyt skrev:
ja, det gör det, som sagt, närmare 10000 på en cbr1000rr mot en gsxr1000. På dom jag har kollat åtminstonde. finns säker dyrare gsxr och billigare cbr med, men ingen cbr som är billigare än en gsxr vad jag har sett.

Andra gången jag missar vad du skrivit.

Högre kvalité kan kräva längre ledtider i utveckling och/eller större marginaler på material om priset skall hållas nere. Det är väl ett halvt svart på varför du tycker Honda inte är bäst på ngt.

Sen vad gäller värdet på en vara så har det sällan med mätbara storheter att göra utan mer på vilket sätt varumärket är etablerat. Jmfr Harry Parkinsson; sämre prestanda, högre vikt, sämre kvalité men kostar flis.

Om Honda uppvisat god kvalité på sina produkter historiskt (vfr 750 är väl känd för att vara skottsäker), är det ingen garanti att denna kvalité gäller för CBR1000RR, men det är sannolikt.

Last edited:
När jag köpte min honda i höstas skiljde det så lite mellan beg och ny att jag köpte en ny istället! en nedsatt -05a vart under 10k dyrare än lågmilarna som va ute.

e inte den dyrare begggad bara för att deras special försäkring har så låg premie (hög självrisk ist) ??

Man får betala för kavlite. Det bör ju vara någon anledning att dom lämnar 5 års garanti på sin hojar. Har en kompis som letar mc som får kosta runt 80:- han undrade också över detta. Nog för att jag kör Honda, men jag tror ändå inte att det skiljer sig märkvärt mellan Asien märkerna. Nån som haft lite olika båger kanske vet hur det är?

philiph skrev:
e inte den dyrare begggad bara för att deras special försäkring har så låg premie (hög självrisk ist) ??

Vem vill ha en försäkring med 25000:- i självrisk? Inte då jag iaf :rolleyes:

nilzz skrev:
Man får betala för kavlite. Det bör ju vara någon anledning att dom lämnar 5 års garanti på sin hojar. Har en kompis som letar mc som får kosta runt 80:- han undrade också över detta. Nog för att jag kör Honda, men jag tror ändå inte att det skiljer sig märkvärt mellan Asien märkerna. Nån som haft lite olika båger kanske vet hur det är?

Vem vill ha en försäkring med 25000:- i självrisk? Inte då jag iaf :rolleyes:

jag tar hellre en hög självrisk än punga ut 7500 i månaden helförsäkrat (på mig) för min gamla sukka k4.. hondans försäkring på mig på en cbr 1000 rr blev 2500 helförsäkrat.... jovisst hög självrisk men jag hajar att folk köper honda.. ..sen e det en bra hoj jag vet ... sa inget annat

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D