Honda dyrare beg?

philiph skrev:
jag tar hellre en hög självrisk än punga ut 7500 i månaden helförsäkrat (på mig) för min gamla sukka k4.. hondans försäkring på mig på en cbr 1000 rr blev 2500 helförsäkrat.... jovisst hög självrisk men jag hajar att folk köper honda.. ..sen e det en bra hoj jag vet ... sa inget annat

Om man ser det så här då. Jag får betala ca 3300:- mån hel/hel på if med en vanlig mc försäkring, går att ställa av och på. Då har jag en självrisk på 6000:- om nått händer. Om jag tar deras märkesförsäkring så får jag betala ca 1300:- hel/hel månad.
Då har jag en självrisk på 25000:-. Om jag välter eller att det händer nått mindre med mc:n så kanske det blir kostnader på tex 20000:- Då är det ju bättre att ha en självrisk på 6k istället för 25k. Jag ställer av och på när jag ska ut och åka, det blir ca 1500:- i mån.

Om jag viste att jag inte skulle ramla eller att nått annat händer så skulle jag ta märkesförsäkringen.

Vill bara göra folk lite uppmärksam på att det inte behöver bli billigare bara för att premien är låg, det fins alltid en baksida.

Hej hopp!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...