Honda Crm Goes Sm

hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
 
Last edited:
hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
Hade du räknat med att det bara var att sätta på? Du måste ju självklart göra en bromsadapter till frambromsen. Och distanser är ju inget farligt att göra. Är ju bara att svarva till.

Har 4.25" bak på min och 3.5" fram och det fungerar perfekt. Bara "egengjorda" saker och de håller.
 
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.
 
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.

Vad är det för farligt med att gaffelbenen kmr nära marken?:lol
 
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)
 
Joo, inga prov för tillfället, och intresset i behåll.

för tillfället.

Finns det lager som skulle passa då?
 
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)



den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:tuttar
 
Inte till salu, fått hem rises till styret på kvällen kommer styret. Behöver en gummi bit som skall sitta mellan fälgen och dreven :huvet
 
Om nån har tips om hur man får bort lager från bakfälgen så skriv hit, har säkert bankat på dem i en halvtimme utan framgång. Framfälgens lossnade efter typ 2 slag.


Bild*

img_014.jpg


Hel konstig färg, inne guldaktig - ute silverfärgad.
 
Last edited:
Prövat värma på navet innan du bankar ur?

Funkade för mig men det var ju andra fälgar...
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top