Honda Crm Goes Sm

hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
 
Last edited:
hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
Hade du räknat med att det bara var att sätta på? Du måste ju självklart göra en bromsadapter till frambromsen. Och distanser är ju inget farligt att göra. Är ju bara att svarva till.

Har 4.25" bak på min och 3.5" fram och det fungerar perfekt. Bara "egengjorda" saker och de håller.
 
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.
 
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.

Vad är det för farligt med att gaffelbenen kmr nära marken?:lol
 
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)
 
Joo, inga prov för tillfället, och intresset i behåll.

för tillfället.

Finns det lager som skulle passa då?
 
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)



den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:tuttar
 
Inte till salu, fått hem rises till styret på kvällen kommer styret. Behöver en gummi bit som skall sitta mellan fälgen och dreven :huvet
 
Om nån har tips om hur man får bort lager från bakfälgen så skriv hit, har säkert bankat på dem i en halvtimme utan framgång. Framfälgens lossnade efter typ 2 slag.


Bild*

img_014.jpg


Hel konstig färg, inne guldaktig - ute silverfärgad.
 
Last edited:
Prövat värma på navet innan du bankar ur?

Funkade för mig men det var ju andra fälgar...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top