Silwer
för******
Tänkte köpa mig en CRM av tidigt 90-tal.
Mest för att ha i stället för moped, då jag inte ser nån vits med en moppe då jag har hojkort.
MEN de är ju strypta, och jag har hört en det ena och det andra om hur de är strypta.
Det är en 15 hästare jag lär glo på iaf, men alltså det är väl nästan dubbelt så mycket effekt i dem ostrypta.
Så hur har de gjort det hela, jag har hört insugsstrypning, avgaskröksbricka, cdi strypning, strypning i luftburken.
Så vad är sant?
Är de strypa neddrevade jämfört med originalen? måste man byta huvudmunstycket i förgasaren?
Det är en NSR motor fast utan elstarten vad jag förstår så de lär vara besläktade väldigt nära.
Det är ganska pissigt att åka runt med 15 hk i onödan, då jag tror den går dåligt strypt så mycket, och nån vits är det inte då jag har tungt kort.
Mest för att ha i stället för moped, då jag inte ser nån vits med en moppe då jag har hojkort.
MEN de är ju strypta, och jag har hört en det ena och det andra om hur de är strypta.
Det är en 15 hästare jag lär glo på iaf, men alltså det är väl nästan dubbelt så mycket effekt i dem ostrypta.
Så hur har de gjort det hela, jag har hört insugsstrypning, avgaskröksbricka, cdi strypning, strypning i luftburken.
Så vad är sant?
Är de strypa neddrevade jämfört med originalen? måste man byta huvudmunstycket i förgasaren?
Det är en NSR motor fast utan elstarten vad jag förstår så de lär vara besläktade väldigt nära.
Det är ganska pissigt att åka runt med 15 hk i onödan, då jag tror den går dåligt strypt så mycket, och nån vits är det inte då jag har tungt kort.