ok, nya info.
Original på en CRM 125 91 fram är just 13T framdrev och inget annat, jag skaffade mig lite olika drev idqag, och nu sitter ett 12T på i stället.
Det gjorde hojen bra mycket piggare för en fetknopp iaf, även om den kanske varvar ur en 10 km lägre i hastighet.
Nu går 6an att slänga i och det ökar iaf, körde utan vidare 125 sittandes länngs en kort vanlig landsvägsbit sittandes rakt upp och det funkade fint.
Bytte stift med förstås på en gång.
Det enda som kan upplevas trst är att den med originalavgas inte längre vill gå 100 på 4an, vilket ju tidigare gjorde 0-100 stinten snabb, nu får an peta i 5an helt enkelt, den som inte tycker om det får skafa sig en effektkrök för de extra vaven originalet vägrar.
Nu blev den mycket mer moppefucko impande

Jag såg nog hur de glodee när jag for förbi vilt växlandes hehe.
Så 12/36 går bra på en CRM för den som vill, ni förlorar nog tyvärr 140, men i stället vinner ni att 6an går att använda som en växel för annat än enbart maxvarv.
Det är förmodligen för tat bakdrevet är så litet som en nerkuggning fram gör så stor skillnad, många andra 125or av liknade modell har mycet större drev bak original.