Honda CRF450L

Har tyckt att framgaffeln varit hård och lite stötig.. Enligt tabeller jag läst så räcker original fjädrar i gaffeln till min vikt, så dämpningen är väl boven tror jag. Den är väl tänkt att funka bra på vägen. Bytt till tjockisfjäder bak för den är på tok för mjuk original.
Men i går åkte jag hemifrån med ett rackarns självförtroende och flyt i körningen, och jäklar vad jag tyckte fjädringen funka bra. Ända tills jag vurpade och gjorde illa foten:gnissla
Med det vill jag alltså säga att hojen funkar bäst vid tuff körning, och om du tänker åka ut och plocka svamp eller så med den så blir du ganska besviken.. :)

Så här när det är "mellansäsong" inför eventuell dubbdäckkörning så passar jag på att serva lite.
Hittade glapp i länkaget så istället för att smörja så fick jag beställa repsats till det.
Blev ett nytt bakdrev också med ett par kugg mer för lite bättre lågfartsegenskaper.
Passar på att göra rent lite ordentligt på ställen som det är svårt att komma åt med all plast på.
DSC_0969.JPG

23 st i Sverige enligt annonsören.. Inte undra på att man inte möter någon varje dag.
Ute och åkte lite igår med min bror, han åkte fyrhjuling så det blev en del väg, och väntande i skogen på han.
Sadeln på Hondan är inte superskön när man sitter och åker. :arsele

Nu blir jag jäkligt nyfiken. Men jag har redan köpt en EXCF 450, jag antar att det är liknande hojar, KTM troligtvis lite lynnigare och vassare.

Är inte 87kkr aningens i överkant för en 2019? Vad kostar en ny?

Och den där XR650, när kommer den till sverige? Eller kanske borde fråga "när får den EFI, och får komma till sverige" .. 😁

Hondan lutar väl lite mer åt offroad än enduro. Men fortfarande rättså kompetent maskin med fin fjädring. Den i annonsen har Vortex ECU lika som min och med den så blir det ganska bra fart i motorn också.
Såldes väl bara i princip 2019 i Europa.. Har för mig att dom började på 129 900:- Men såldes senare ut för 109 900:- Högst osäker på dom siffrorna dock.
Min är uttagen -21 så det var ingen rusning efter dom.
Försvann en annan från Blocket nyligen efter den prissänktes till 89 000:- Vet dock inte om tiden för annonsen gick ut, eller om den blev såld. :)
XR 650 fanns väl i Sverige fram till -02 -03 nångång?

Ännu en till salu. Inte min nu heller. :)
Verkar vara skapligt andrahandsvärde på dom här..
Snarlik spec på min och den här förutom motardhjulen.
Tror nog jag sitter på en guldgruva. :tungan

Står det mellan en Honda o en KTM så är det knappast ens ett val….
Nu blir jag nyfiken. Hur mäter du Hondan emot KTM av samma kategori hoj? Menar du att Honda är så mycket ... vad? Snälla utveckla lite.

hittade annars några jämförelse-klipp som kan vara intressanta :

här också, dock är klippet nedan 4 år gammalt nu.

Last edited:
Nu blir jag nyfiken. Hur mäter du Hondan emot KTM av samma kategori hoj? Menar du att Honda är så mycket ... vad? Snälla utveckla lite.

hittade annars några jämförelse-klipp som kan vara intressanta :

här också, dock är klippet nedan 4 år gammalt nu.

Det stavas driftsäkerhet!

Back