Honda CRF450E

Men e det inte gansak schyssta siffror??

:)

Leffe skrev:
Eftersom jag inte hade någon varvtalsgivare ansluten till motorn så visade bänkningen bara hk och km/h. Det går iofs att räkna ut vridet i efterhand men jag har inte orkat göra det. Jag funderar på en ny körning i början på nästa år och då ska jag även dokumentera vrid och bränsle/luftblandning.

Jo, det tycker jag också.
Men mycket vill ha mer och faan vill ha fler. :crash

Har gjort lite resarch idag, ringde bland annat till Honda och fick veta att CRF ej går att lv-regga. Har även varit i kontakt med en säjlare av en 520 sx 02 som påstår att hojen är lv-reggad (skall dock kollas upp så snart jag fått regnr). Snackade i fredags med en stor ktm handlare som sa att det ej var möjligt att lv regga en 520 sx. Är vägverket och bilprovningen eller kanske fabrikanterna/handlarna inkonsekventa i sitt handlande eller? Snart vet man ju varken in eller ut? :(

Sikta istället på att köpa en Honda HM byggd motard el enduro, alt
en KTM EXC el nåt liknande som redan är färdigreggat! :tummenupp

Nils N skrev:
Har gjort lite resarch idag, ringde bland annat till Honda och fick veta att CRF ej går att lv-regga. Har även varit i kontakt med en säjlare av en 520 sx 02 som påstår att hojen är lv-reggad (skall dock kollas upp så snart jag fått regnr). Snackade i fredags med en stor ktm handlare som sa att det ej var möjligt att lv regga en 520 sx. Är vägverket och bilprovningen eller kanske fabrikanterna/handlarna inkonsekventa i sitt handlande eller? Snart vet man ju varken in eller ut? :(

Enligt Suzuki handlaren så kan man importera en reggad Cross från Tyskland. Men man kan inte regga en i Sverige. Att men ändå får köra med den importerade hade något med EU att göra. :)

Regeln är att man inte kan rega en Cros i sverige. Men, nuförtiden blir man ju inte förvånad av något. Han du pratade kanske kände besiktningsmannen och har reggat hojen som "ombyggt fordon"... :lol

PutteLiten skrev:
Enligt Suzuki handlaren så kan man importera en reggad Cross från Tyskland. Men man kan inte regga en i Sverige. Att men ändå får köra med den importerade hade något med EU att göra. :)

Regeln är att man inte kan rega en Cros i sverige. Men, nuförtiden blir man ju inte förvånad av något. Han du pratade kanske kände besiktningsmannen och har reggat hojen som "ombyggt fordon"... :lol

Som jag förstått det kan det variera lite med hänsyn till cykelns ursprung. Det finns ett EG typgodkännande som cykeln skall falla in under, vid registering efter 17/6-03. Allt jag vet för tillfället....men finns det kryphål som kan vara mycket intressanta att finna för den som vill köra crosshoj på gatan....väl värt att undersöka vidare :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT