Honda CRF450E

Men e det inte gansak schyssta siffror??

:)

Leffe skrev:
Eftersom jag inte hade någon varvtalsgivare ansluten till motorn så visade bänkningen bara hk och km/h. Det går iofs att räkna ut vridet i efterhand men jag har inte orkat göra det. Jag funderar på en ny körning i början på nästa år och då ska jag även dokumentera vrid och bränsle/luftblandning.

Jo, det tycker jag också.
Men mycket vill ha mer och faan vill ha fler. :crash

Har gjort lite resarch idag, ringde bland annat till Honda och fick veta att CRF ej går att lv-regga. Har även varit i kontakt med en säjlare av en 520 sx 02 som påstår att hojen är lv-reggad (skall dock kollas upp så snart jag fått regnr). Snackade i fredags med en stor ktm handlare som sa att det ej var möjligt att lv regga en 520 sx. Är vägverket och bilprovningen eller kanske fabrikanterna/handlarna inkonsekventa i sitt handlande eller? Snart vet man ju varken in eller ut? :(

Sikta istället på att köpa en Honda HM byggd motard el enduro, alt
en KTM EXC el nåt liknande som redan är färdigreggat! :tummenupp

Nils N skrev:
Har gjort lite resarch idag, ringde bland annat till Honda och fick veta att CRF ej går att lv-regga. Har även varit i kontakt med en säjlare av en 520 sx 02 som påstår att hojen är lv-reggad (skall dock kollas upp så snart jag fått regnr). Snackade i fredags med en stor ktm handlare som sa att det ej var möjligt att lv regga en 520 sx. Är vägverket och bilprovningen eller kanske fabrikanterna/handlarna inkonsekventa i sitt handlande eller? Snart vet man ju varken in eller ut? :(

Enligt Suzuki handlaren så kan man importera en reggad Cross från Tyskland. Men man kan inte regga en i Sverige. Att men ändå får köra med den importerade hade något med EU att göra. :)

Regeln är att man inte kan rega en Cros i sverige. Men, nuförtiden blir man ju inte förvånad av något. Han du pratade kanske kände besiktningsmannen och har reggat hojen som "ombyggt fordon"... :lol

PutteLiten skrev:
Enligt Suzuki handlaren så kan man importera en reggad Cross från Tyskland. Men man kan inte regga en i Sverige. Att men ändå får köra med den importerade hade något med EU att göra. :)

Regeln är att man inte kan rega en Cros i sverige. Men, nuförtiden blir man ju inte förvånad av något. Han du pratade kanske kände besiktningsmannen och har reggat hojen som "ombyggt fordon"... :lol

Som jag förstått det kan det variera lite med hänsyn till cykelns ursprung. Det finns ett EG typgodkännande som cykeln skall falla in under, vid registering efter 17/6-03. Allt jag vet för tillfället....men finns det kryphål som kan vara mycket intressanta att finna för den som vill köra crosshoj på gatan....väl värt att undersöka vidare :)

*/ ?>
Back