Honda CRF 450

Vad kostar en sån här fin sak att försäkra för en 20 åring?:va

Riktigt sugen på en nu till sommaren:)

någon som vet hur mycket problem det är att få på ett par ktm excel-09 fälgar på en crf 450 02a?

schyyst att det fanns en egen tråd för hondan!
I manualen står där kolvbyte var 15:e timma vid hård körning, Kör CRF:en som motard och är uppe i strax 180h. Ser inte en deformation på kolven! Hur långt åker ni på en kolv? vevparti?
Kan va lönt att byta ventilerna kedjan och fjädrarna för säkerhets skull?

kört husa.. hatar motoras mitt i en säsong! tack på förhand för svar

Beställt kolv, ventiler packningar lager etc, Ventilerna hade gått ner sig bra.

Har ni andra märkt små vibrationer komma vid 6700rpm?

Beställt kolv, ventiler packningar lager etc, Ventilerna hade gått ner sig bra.

Har ni andra märkt små vibrationer komma vid 6700rpm?

Jag hade en -04 där kolvbulten skar i lilländan på vevstaken, vibrerade ytterst lite mer än vanligt, när jag rev för kolvbyte fattade jag vad det var. Fick byta vevstake också, tur att den inte gick av och gjorde rent hus på fullgas....

Modigt att köra 180h mellan kolvbytena:)

Ofan, Kan ovalitet göra så mycket? bör den inte gett ifrån sig ljud längs hela registret?

Vart hittar ni era dekalsatsar till motarderna? Har HM orginal på hade inte vart fel med en ny omgång.

Förstår att ingen har svar på hm orginal dekaler, verkar vara helt stopp vart man än hör. Hittar jag meddelar jag detta.

Re: CRF 450-tråden

Tjo!
Lutar åt att skaffa mig en crf i det syftet att ha en båge till allt i allo köra enduro, motard och även köra på crossbana, fungerar det med crf? Crf hm, eller vilken funkar bäst?

Tjo!
Lutar åt att skaffa mig en crf i det syftet att ha en båge till allt i allo köra enduro, motard och även köra på crossbana, fungerar det med crf? Crf hm, eller vilken funkar bäst?

Hade du tänkt dig köra motard på gata eller bana?
På gata e de ju bara HM som gäller.
Kör endel enduro med min crfR o de går väl men inte helt optimalt direkt så en crfX rekommenderar väl jag om man ska köra mer enduro än cross iaf.

Re: CRF 450-tråden

Tänkt att köra på gatan därför måste den vara gatureggad, är det bara hm som är det eller? Någon större skillnad på effekt på dem?

Har man crossljuddämparen så behövs kanske inget slipon, men endurodämparen stryper enligt uppgifter jag hört och sett på olika håll 8-10 hk ungefär och det är mkt. När jag hade min -05:a så fixade återförsäljaren just luftboxen, bestyckning och slipon. Har faktiskt kvar beskrivningen på just det med luftboxen om ngn skulle vilja ha det så kan säkert skanna och maila som pdf i så fall.

Tja
Håller på just att lära mig mer om min hoj oxå en 05. Om du har beskrivingen med luft boxen vore det jätte fint om ni kunde maila det till mig:yoparty

Tja motard åkare

Min broms lampa, tuta och hastighetsmätare slutade fungera. Är det någon som vet vad som kan ha hänt?:confused:

Last edited:
Jag har köpt en crf 450 men är lite osäker på vad det är för årsmodell, han som haft den sa att det är en -03 men nu var det en annan som trodde att den var nyare.
Hur kan man kolla vad det är för årsmodell?

Jag har köpt en crf 450 men är lite osäker på vad det är för årsmodell, han som haft den sa att det är en -03 men nu var det en annan som trodde att den var nyare.
Hur kan man kolla vad det är för årsmodell?

Lägg upp en bild.

Är det någon som kan säga vad det är för årsmodell på den här?
Och så skulle jag vilja veta vad det lilla handtaget bredvid kopplingen är?
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Tja motard åkare

Min broms lampa, tuta och hastighetsmätare slutade fungera. Är det någon som vet vad som kan ha hänt?:confused:

Kan vara statorn som krånglar, då ger sig elprylarna lite efter hand.
Skit/fukt i systemet ?

Är det någon som kan säga vad det är för årsmodell på den här?
Och så skulle jag vilja veta vad det lilla handtaget bredvid kopplingen är?

Tidig tror jag, -02, -03 ?
Lilla handtaget = varmstartsreglaget. Underlättar start när man har arbetstemperatur på motorn. Dra in, sparka igång, släpp ut och gasa iväg.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT