Honda CRF 450

Minns jag inte fel så är det lite olika på olika årsmodeller. Varför inte ha den i kopplad?

Den var inte ikopplad på min när jag köpte den så därför jag fundera lite.
Men får väl prova att koppla i o se va som händer =)

Tack för hjälpen :tummenupp
 
Har en fullt fungerande HM-Stator till salu nu!
sätter inte ut den på blocket, ebay eller något liknande. Om det är någon här inne som behöver en så är det bara att hojta till så kommer vi överens om en billig peng! =)
 
Crf 450 -05

Tjabba alla!!

Har åkt på ett jäkla fel på min crf 450 -05 (cross mod).
Var ute och åkte när jag råkade lägga mig med den, där efter vill den inte starta på kicken. Kickar fem ggr, sen bak tänder den och gör det med jämna mellanrum. Vad som är lustigt, ( Tycker jag) är att han går igång lätt som fan när jag puttar igång den...

Undrar om någon har något bra svar el tips...

TAck på förhand...
 
Funkar CRF 450 bra som motard på gatan eller känns den lite liten eftersom det bara är en 450?
Hur ofta ska kolven bytas på den?
Vad är det för serviceintervaller i övrigt?
 
RMZ 450 Crossmod

Tjena Boys!

Har precist köpt en Suzuki RMZ 450 en 07 är det nått man bör tänka på? ja menar kanske några svagheter mm:va Om man jämnför CRF 450 är det likvärdigan hojar?? är Hondan bättre??

Mvh Mr-TWIN
 
Funkar CRF 450 bra som motard på gatan eller känns den lite liten eftersom det bara är en 450?
Hur ofta ska kolven bytas på den?
Vad är det för serviceintervaller i övrigt?

För endast gata är mitt tips nej, då finns det bättre alternativ. Om inte gatan är som en gokartbana. Men ska du köra både cross/enduro och motard så kan den duga som alltiallo.
Sen finns det säkert de som tycker den är föträfflig på gatan, smidig som få och vibrerar härligt i 100+.
Enl. servicebok ska man byta kolv + oljor + kontrollera ventiler vid 15h.
Jag bytte oljor ( separat motor/vxllåda ) vid 5h och kolven hade nog gått 80h när jag bytte men den hade nog klarat sig 20 till.. Gasar väl inte tillräckligt för att slita på grejerna. :tråkad
Luftfilter byter man som vanligt.

Tjena Boys!

Har precist köpt en Suzuki RMZ 450 en 07 är det nått man bör tänka på? ja menar kanske några svagheter mm:va Om man jämnför CRF 450 är det likvärdigan hojar?? är Hondan bättre??

Mvh Mr-TWIN

Originalveven var väl inte det starkaste på dem, hört om flera som rasat inom 20h.. Eftermarknadsprylar funkar bättre.
Har själv bytt från crf-03 till rmz-06 och tycker Suzukin alla dar i veckan ( hmmmmm fel tråd för den kommentaren känns det som ).
Rmz:an är mycket smidigare på crossbana, hondan är som en lastbil stor stabil men trög och Suzukins motor känns starkare, kanske beror på utväxlingen pga 4 vxl istället för 5 vxl. Sen är det klart skillnad på en endurokitad och en ren cross i tyngd samt tre årsmodeller.
 
Hej allihop. Har nyligen köpt mig en 450 HM -05a mest pga att min Kawa står nerplockad i tusen delar i garaget efter en olycka i våras. Måste ju ha nåt att leka med tills man har plockat ihop den.

Nu till mina frågor och funderingar.

Jag tvättade hojen idag, efter jag gjort det så blev jag så sugen på att köra så jag var tvungen att ta en sväng innan de blev mörkt. Märkte då att displayen visade att jag har kört 600 mil mer än innan jag tvättade hojen. Nån som har haft samma problem eller vet vad som är galet? Jag menar den ska väl tåla lite vatten? Det är inte så att jag har stått och sprutat rakt på displayen direkt. Och ifall de nu kommer vatten i den så tycker jag den ska sluta fungera helt. Inte visa "fel" siffror?

Min andra fråga är ifall det är nåra problem att klämma på ett "Supermotard R29A" 16/63-R17? Är de nåt att ha? Och passar de orginalfälg?

Tack på förhand. :)
 
Tja, har en Crf450 2004, undrar vart man kan köpa vit plast till den? En kompis hade vit plast till sin 03(följde med hojen) så det borde finnas...
 
dags för de första oljebytet för mig! vilken olja ska man köra på,, inte märke då,, har bra tillgång till mobil olja så den får duga..

men 10/40 0/40 etc.. helsyntet etc.?

o i v-lådan? bara o köra på samma?
 
dags för de första oljebytet för mig! vilken olja ska man köra på,, inte märke då,, har bra tillgång till mobil olja så den får duga..

men 10/40 0/40 etc.. helsyntet etc.?

o i v-lådan? bara o köra på samma?

Yes, 10/40 ska de va. Samma i växellådan :)
 
Hej Min kamrat har en 250f -05. Problemet är att växeloljan går in i vevhuset. Är det någon som vet om det är en packbox eller något annat som måste bytas och isf vad?
Någon som har varit med om liknande problem?
Tack på förhand.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top