Honda Crf 450 startar inte

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Min hoj vägrar starta. Sist jag körde den (i höstas nån gång) så gick den lite konstigt. Man var tvungen att choka den fast den var varm, annars kunde den bara dö när man stod på tomgång. Nu startar den inte alls. Stiftet slår gnista men om jag tar lös det efter jag kickat ett tag så är det helt torrt. Ska det inte vara blött då?

Jag tänker ju att felet är att den inte får nån bensin men jag vet inte hur man hittar felet och hur man fixar det. Jag har kollat så det inte blivit stopp i slangen från tanken till förgasaren men där var allt som det skulle.

Hur går man nu vidare? Jag kan ingenting om förgasare. Tänkte om nån kunde förklara på ett enkelt sätt hur man felsöker. Jag har en verkstadshandbok så jag kan säkert ta isär och sätta ihop sakerna men jag vet inte var man ska börja leta efter fel.

Hej, du menar att du tar där hatten men låter stiftet vara kvar?
Det är ju först då som den kan ta in bensin via förgasaren.
Om den inte får bensin är det förgasaren eller kompression som spökar.

Hej, du menar att du tar där hatten men låter stiftet vara kvar?
Det är ju först då som den kan ta in bensin via förgasaren.

Förstår inte riktigt vad du menar. Jag kickade ett tag, sen drog jag upp tändhatten, skruvade lös stiftet och kollade på det. Då var det torrt.

Om jag har dåligt komp så borde det väl kännas när man kickar? Det känns då som vanligt iaf. Kolven är iofs ganska gammal, typ 85 timmar.

Förstår inte riktigt vad du menar. Jag kickade ett tag, sen drog jag upp tändhatten, skruvade lös stiftet och kollade på det. Då var det torrt.

Om jag har dåligt komp så borde det väl kännas när man kickar? Det känns då som vanligt iaf. Kolven är iofs ganska gammal, typ 85 timmar.

Ta lös förgasaren o rengör den först o främst då.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph