Honda CR125 -94 - Går ej rent

Per-Axelsson

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Ramkvilla
Hoj
Honda CR125 -94
Hej!
Har en Honda CR125 -94 som ryker rätt bra när man startar den. Den går i 5 min sen går den så pass dåligt att den stannar. När jag kollar stiftet så är det inget att rengöra och den ger gnista. Vad kan det vara för fel?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Även om tändstiftet har gnista kan den vara fel (för liten, fel ställe etc etc). Burkar behöva bytas med jämna mellanrum.

Hur många timmar har kolven gått?

Annars är det de vanliga, kolla skit i förgasaren, kanske att tändsystemet fått in fukt (ta reda på vilka motstånd över vilka kablar det ska vara och mät).
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
byt soppa och stift, dom är känsliga mot dåliga stift
 

Per-Axelsson

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Ramkvilla
Hoj
Honda CR125 -94
Hade ett nytt stift i den men efter att jag bytte det så gick den bra. Nu så är den dock svag på låga varv men pigg på höga. När man kört ett tag så börjar kolven gå segt. Tillslut orkar den inte hålla tomgång. Vad kan det nu vara med skiten? Tacksam för alla svar!

glömde skriva att jag bytt soppa och har exakt 2% blandning och även rengjort förgasaren.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Inte för att jag tror det är anledningen men om jag vore du skulle jag nog köra på 3% (kan behöva ombestyckning för att få mer bensin då, tror jag)

Men vad för färg har stiftet?
 

Per-Axelsson

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Ramkvilla
Hoj
Honda CR125 -94
okej, men kan inte det leda till att den sotar och förstör stifftet? Gnistan är blå så den ska väl vara okej? Varför börjar kolven gå segt när den är varm? Håller den på att skära ihop? Tacksam för alla svar.
 

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
ktm 250, ktm 625
den kan vara sliten i cylindern och då värmer kolven fast, är det nikasid i den så kan den vara skadad, kan inte specifikt på dena motortyp men jag har haft en moped med samma problem och det var att cylindern och kolven hade för litte tolerans mellan varandra, kolla det kan behöva bytta kolv, skumt fel det där du, men riv cylindern och titta på kolven, du kan ju skriva sedan va du hittar :)
 

zimban

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
värnamo
Hoj
01 Yamaha YZF1000 R1
och kolla färgen på stiftet. inte gnistan. vi vill veta hur blandningen är. lägg gärna foto på stiftet. när motorn är kall går den bra med för mycket luft men inte när den är varm.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top